ARRI ALEXA XT Plus

نام تجاری:
  • مجهز به حسگر ۳۵ میلی‌متر از نوع ALEV III CMOS
  • حسگر مجهز به حالت Open Gate
  • داینامیک رنج بالای ۱۴+ استاپ
  • ثبات تصاویر با رزولوشن 4K سینمایی
  • مجهز به گیرنده بی‌سیم داخلی
  • امکان ثبت تصویر با حداکثر سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه
  • پشتیبانی از فرمت ARRIRAW
  • مجهز به فیلتر ND داخلی
  • طراحی ماژولار
  • مانت از جنس استیل با پایداری بالا
  • سیستم خنک‌کننده پیشرفته
ادامه مطلبShow less
در صورت موجود شدن، من را خبر کن!
مرجع:
12260
افزودن به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
توضیحات

ALEXA XT Plus را می‌توان یکی از کامل‌ترین دوربین‌های سری ALEXA XT شرکت ARRI قلمداد کرد. کمپانی ARRI این دوربین را همه فن حریف می‌خواند که حاکی از توانایی‌های آن در زمینه‌های مختلف تصویربرداری دارد. همان‌گونه که از نام این دوربین نیز برمی‌آید ALEXA XT Plus را هم می‌توان یک دوربین از خانواده ALEXA دانست و هم دوربینی از خانواده ALEXA XT. این دوربین در حقیقت نسخه‌ایبه‌روزرسانی شده بر پایه مدل الکسا است و واژه XT که در نام‌گذاری این دوربین استفاده شده مخفف عبارت Xtended Technology به معنای فناوری گسترش یافته می‌باشد. این بدان معناست که ALEXA XT Plus در بسیاری موارد شباهت‌های زیادی به دوربین‌ ALEXA XT داشته و در برخی موارد قابلیت‌های بیشتری از برادر بزرگ‌تر خود ارائه می‌دهد. البته از آنجایی که ALEXA XT Plus بر پایه پلتفرم ALEXA طراحی و ساخته شده است به همین دلیل بسیاری از خصوصیات این خانواده را با خود به همراه دارد. در طراحی و ساخت ALEXA XT Plus به این مسئله توجه زیادی شده است که در عین حرفه‌ای بودن، استفاده از آن برای تصویربرداران تا حد زیادی ساده و بدون پیچیدگی باشد. بازار مصرف اصلی این دوربین بدون شک شاخه سینما و فیلم‌سازی حرفه‌ای می‌باشد و به همین منظور کمپانی ARRI این دوربین خود را برای استفاده در شرایط آب‌و‌هوایی سخت بهینه کرده است. دوربین‌های خانواده ARRI ALEXA در بسیاری موارد با یکدیگر شباهت دارند ولی شاید اصلی‌ترین موردی که برای خریداران این تجهیزات درخور توجه می‌باشد این است که این دوربین‌ها در به تصویر کشیدن آنچه که در پیش روی لنز آن‌ها اتفاق می‌افتد بسیار توانا و ماهر هستند. فارغ از آنکه با این دوربین‌ها مشغول ساخت یک پروژه سینمایی یا تلویزیونی باشید، می‌توان اطمینان داشت که ALEXA تمام آنچه که اتفاق می‌افتد را به تصویر خواهد کشید و کوچک‌ترین جزئیات از نظر آن پنهان نخواهد ماند.

اگر بخواهیم خیلی خلاصه مشخصات فنی ALEXA XT Plus را مرور کنیم باید ابتدا به حسگر ALEV III CMOS با ابعاد سوپر ۳۵ میلی‌متر و مجهز به حالت Open Gate آن اشاره کنیم. این دوربین قادر است تا تصاویر را با فرمت اختصاصی ARRIRAW و با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه به ثبت رساند. علاوه بر این ALEXA XT Plus از فرمت‌های ProRes 4444 XQ و ProRes با رزولوشن 3.2k نیز پشتیبانی به عمل می‌آورد و به فیلتر ND داخلی مجهز گردیده است. برخورداری از سیستم Lens Data و قابلیت CDL Capture یکپارچه نیز از دیگر خصیصه‌های این دوربین محسوب می‌شود. شرکت ARRI دوربین ALEXA XT Plus خود را به براکت مانت جدید برای منظره‌یاب مجهز ساخته و از یک فن کاملاً بی‌صدا برای تهویه آن بهره گرفته است. به عبارتی دیگر ALEXA XT Plus ارزش خرید بسیار بالایی در میان دوربین‌های سری ALEXA XT دارد. این دوربین برای افرادی طراحی شده است که وجود یک گیرنده داخلی مجتمع به منظور کنترل بی‌سیم دوربین و لنز برای آن‌ها ضرورت بالایی داشته و فقدان منظره‌یاب اپتیکال با آینه‌های شاتر چرخان بکار رفته در ALEXA XT Studio برایشان کارآیی چندانی نخواهد داشت. در حقیقت عمده تفاوت این دوربین با ALEXA XT نیز در همین گیرنده بی‌سیم مجتمع خلاصه می‌شود. دوربینی که از منظر توانایی‌های تصویربرداری هیچ چیز از برادران بزرگ‌تر، سنگین‌تر و گران‌تر خود کم ندارد.

طراحی

ALEXA XT Plus دوربینی از خانواده ALEXA XT است و از همین رو از منظر طراحی شباهت بسیار زیادی با دیگر دوربین‌های این خانواده دارد و تنها از لحاظ وزنی کمی سنگین‌تر شده است. وزن بدنه این مدل بدون به همراه ماژول XR به ۷٫۳و با منظره‌یاب و دستگیره به حدود ۸٫۷ کیلوگرم می‌رسد. این در حالی است که اگر بخواهید از طریق نصب ضبط کننده خارجی بر روی الکسا به بخشی از قابلیت‌های تصویربرداری ALEXA XT دست یابید باید دست‌ها یا شانه‌هایی با تحمل وزن بیشتری داشته باشید.

بهره‌مندی از گیرنده داخلی مجتمع

این قسمت دقیقا همان بخشی است که ALEXA XT Plus را با ALEXA XT متمایز می‌سازد. شرکت ARRI این دوربین خود را به یک گیرنده رادیویی و موتور الکترونیکی مجهز ساخته است که باعث کنترل ساده‌تر و اثربخشی بیشتر دوربین خواهد شود. با اتصال موتور لنز به صورت مستقیم به بدنه دوربین و فعال کردن گیرنده رادیویی می‌توان به راحتی هر چه بیشتر کنترل دوربین و لنز را از راده دور و به صورت بی‌سیم در دست گرفت. وجود این گیرنده رادیویی در داخل بدنه دوربین نه تنها صرفه‌جویی در زمان را در پی دارد بلکه باعث کاهش وزن دوربین نسبت به شرایطی که گیرنده به بدنه دوربین متصل گردد خواهد شد.

حالت Open Gate حسگر

Open Gate در حقیقت به حالتی گفته می‌شود که دوربین از تک‌تک پیکسل‌های روی سطح حسگر (از تمام سطح حسگر) برای ثبت تصویر استفاده می‌کند. گرچه حسگر بکار رفته در دوربین‌ مدل XT نیز همان حسگر ALEV III با 3392×2200 پیکسل مؤثری است که دوربین الکسا از آن بهره می‌برد، با این وجود به لطف برخورداری حسگر ALEXA XT از حالت Open Gate، این دوربین می‌تواند هنگام ثبت تصویر تمام سطح حسگر را برای این منظور به کار گیرد؛ اما دوربین الکسا توانایی بهره‌گیری کامل از تمام سطح حسگر را نداشته و این امکان حتی با نصب ماژول XR هم به آن افزوده نخواهد شد.

آنامورفیک حقیقی به لطف حالت ۴:۳

به منظور داشتن بیشترین میزان بهره‌وری از لنزهای آنامورفیک، حسگر ALEXA XT به حالت Open Gate مجهز گشته که همان اندازه و شکل و شمایل حسگر‌های فول فریم ۳۵ میلی‌متر را داراست. اما این حسگر از امکان ثبت تصاویر با نسبت ۴:۳ نیز برخوردار است که به ثبت تصاویری واید با چشم‌انداز سینمایی منجر خواهد شد. همان‌گونه که می‌دانید این نسبت تصویر برای سال‌هاست که نزد بسیاری از کارگردان‌ها و فیلم‌برداران سینمایی محبوب بوده و بارها از جانب آن‌ها مورد تحسین واقع شده است. از طرف دیگر دوربین‌های ALEXA XT از تأییدیه Anamorphic de-squeeze برخوردار خواهند بود که به معنای داشتن تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر هنگام تماشای این تصاویر آنامورفیک است.

در تصویر زیر، سطحی از حسگر که هنگام تصویربرداری با لنزهای آنامورفیک مورد استفاده واقع شده را مشاهده می‌کنید. از آنجایی که این لنزها تصاویری با نسبت ۲٫۳۹:۱ و با ضریب ۲ را به ثبت می‌رساند به همین دلیل با سطح حسگری با نسبت ابعاد ۱٫۱۹۵:۱ نیاز دارند. فیلم و حسگر ALEXA که در تصویر سمت چپ به ترتیب با رنگ‌های نارنجی و آبی نمایش داده شده‌اند برای ثبت تصویری با چنین نسبت ابعادی کافی به نظر می‌رسند. چون ابعاد فیلم و حسگر تقریباً با یکدیگر یکسان هستند پس همان زاویه زید لنزهای آنامورفیک را به نمایش می‌گذارند که برای بسیاری از فیلم‌برداران سینمایی ویژگی ایده آلی خواهد بود. این در حالی است که برش مورد نیاز از سطح حسگر ۱۶:۹ که در تصویر سمت راست با رنگ خاکستری نمایش داده شده به معنای حذف برخی از قسمت‌ها و کافی نبودن سطح حسگر برای ثبت تصاویر آنامورفیک است که برای طرفداران این نوع تصاویر چندان خوشایند و راضی‌کننده نیست و چشم‌انداز دلخواه را ارائه نخواهد کرد.

آزادی عمل بیشتر برای ساخت جلوه‌های ویژه

حسگر ۴:۳ برای تولید ویدئوهایی با لنزهای Spherical نیز ویژگی ایده آلی بشمار می‌رود چرا که در بالا و پایین کادر تصویر، فضای کافی برای افزودن جلوه‌های ویژه سنگین را فراهم می‌آورد.

ثبت سریع‌تر و روان‌تر تصاویر با فرمت ARRIRAW

تمام دوربین‌های ALEXA XT با ماژول جدید XR عرضه می‌شوند. این ماژول در حقیقت یک پنل کناری می‌باشد که به عنوان جایگزین ماژول‌های SxS معرفی گردیده است و قابلیت‌های ضبط تصویر را به میزان چشم‌گیری افزایش می‌دهد. به لطف این ماژول می‌توان تصاویر را به صورت غیر فشرده با فرمت ARRIRAW با حداکثر سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه به طور مستقیم بر روی حافظه دوربین ثبت و ذخیره نمود. برای آگاهی بیشتر عنوان می‌شود که فرمت ARRIRAW بالاترین کیفیت خروجی تصویر ممکن است که دوربین‌های ALEXA قادر به رکورد آن هستند. ماژول XR که نسبت به ماژول SxS به میزان قابل توجهی سبک‌تر و کوچک‌تر است مانند سایر بخش‌های ماژولار ARRI مستقیماً و بدون نیاز به هیچ‌گونه کابلی به بدنه دوربین متصل می‌گردد و به همان آسانی نیز جدا می‌شود.

قابلیت‌های پیشرفته و منحصر‌به‌فرد ProRes & DNxHD

شرکت ARRI برای کاربران خود امکان رکورد ویدئوها با فرمت‌های ProRes و DNxHD را نیز در دسترس قرار داده که می‌توان در کنار فرمت ARRIRAW از آن‌ها بهره برد. فیلم‌برداران توسط دوربین ALEXA XT قادر به ضبط ویدئوها با دو نوع فرمت ProRes هستند. اولین انتخاب که فرمت ProRes 4444 XQ می‌باشد در حقیقت باکیفیت‌ترین کدک ProRes است و حالت دوم نیز فرمت ProRes 3.2K خواهد بود که برای رکورد تصاویر با حداکثر رزولوشن 4K UHD ایده آل است. علاوه بر این درایور کپچر XR این امکان را فراهم آورده تا بتوان فیلم‌های طولانی مدت و سرعت‌بالا را رکورد کرد. شرکت ARRI در این باره مدعی است که با فرمت ProRes 4444 می‌توان ویدئوهایی تا حداکثر مدت‌زمان ۱۰۷ دقیقه با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه را ضبط کرد. همچنین توسط ALEXA XT امکان ثبت ویدئوهای ۱۶:۹ با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه و ویدئوهای ۴:۳ با سرعت ۹۶ فریم بر ثانیه نیز وجود دارد.

برخورداری از فیلتر ND داخلی

ماژول فیلتر IFM-1 که در داخل ALEXA XT بکار رفته مجهز به فیلتر ND است که در نوع خود اولین است. وجود فیلتر ND داخلی در این دوربین امکان دست‌یابی به حساسیت پایه EI 800 را بدون نیاز به استفاده از فیلتر ND خارجی حتی در محیط‌های پرنور و زیر نور خورشید را فراهم آورده است. از دیگر مزایای بهره‌مندی از این فیلتر ND داخلی می‌توان به صرفه‌جویی در زمان و کاهش وزن دوربین اشاره داشت.

براکت مانت جدید منظره‌یاب

به منظور فراهم آوردن حداکثر سهولت و راحتی بیشتر هنگام استفاده از منظره‌یاب، شرکت ARRI از یک براکت مانت مقاوم با طراحی و ساختاری جدید در ALEXA XT بهره گرفته است. این براکت مانت که VMB-3 نام دارد دارای دو میله ۱۵ میلی‌متر سبک است که سهولت بیشتر هنگام جابجایی دوربین از روی سه‌پایه، کرین یا استدی‌کم را به همراه دارد. همچنین فرآیند آنودایز مخصوصی که بر روی تمام قسمت‌های براکت مانت VMB-3 اعمال گردیده است اصطکاک میان بخش‌های مختلف را به حداقل رسانده و تراز حبابی تعبیه شده بر روی آن نیز تنظیم سریع دوربین را میسر می‌کند.

فن کاملاً بی‌صدا

دوربین‌های الکسا به خودی خود جزو کم‌صدا ترین دوربین‌های دیجیتال دسته‌بندی می‌شوند با این وجود شرکت ARRI به فنی کم‌صدا قانع نبوده و در دوربین ALEXA XT خود از یک فن کاملاً بی‌صدا یاری گرفته است که این دوربین را بیش از پیش متمایز می‌سازد. این فن علاوه بر آنکه کاملاً بی‌صدا عمل می‌کند، وظیفه اصلی خود که خنک نگه داشتن بخش‌های الکترونیکی دوربین است را کاملاً بی‌نقص انجام می‌دهد. از آنجایی که این فن از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به فن موجود در ALEXA دارد می‌توان از نقطه نارنجی رنگی که در بخش بالایی آن قرار گرفته آن را از فن‌های معمولی تمیز داد.

کیفیت تصویری خارق‌العاده

موارد متعددی وجود دارند که باعث می‌شوند یک عکس یا ویدئو تا حد زیادی عالی و چشم‌نواز به نظر رسد. از این میان می‌توان به داینامیک رنج بالا، رندر طبیعی و شارپ، حساسیت بالا، نویز پایین و بازتولید طبیعی رنگ‌ها اشاره داشت. تمام دوربین‌های خانواده الکسا با برخورداری از ویژگی‌هایی که در بالا بدان اشاره شد تصاویری با بهترین کیفیت ممکن را به ثبت می‌رسانند. تمام اجزا و بخش‌هایی که در تصویربرداری و تصویرسازی این دوربین‌ها دخیل هستند از بالاترین دقت و بهترین عملکرد ممکن برخوردار خواهند بود؛ از حسگر CMOS بکار رفته در دوربین گرفته تا فیلتر پایین گذر اپتیکی، اجزای سخت‌افزاری و الکترونیکی موجود در ساختار دوربین و یا حتی نرم‌افزار پردازش تصویر. دقیقاً به همین دلیل است که الکسا قادر به ثبت تصاویری با کیفیت مثال‌زدنی در رزولوشن‌های HD، 2K، 4K UHD یا 4K سینمایی می‌باشد.

حساسیت بالای الکسا این امکان را مهیا کرده تا بتوان در هر شرایط با میزان نور متفاوت به تصاویری با کیفیت سطح بالا دست یافت. پردازش رنگ‌ها در این دوربین نیز توسط همان دانشمندان و محققان رنگی توسعه یافته که بر روی ARRILASER و ARRISCAN مشغول به کار بوده‌اند. رندر طبیعی رنگ‌ها نیز از دیگر بخش‌هایی است که دوربین الکسا در آن بسیار تواناست. همچنین می‌توان اطمینان خاطر داشت که تونالیته و رنگ پوست تا حد زیادی عالی به نظر می‌رسد و تفکیک رنگی نیز به خوبی صورت می‌گیرد.

داینامیک رنج بالا

از آنجایی که به ثبت رسیدن تمام جزئیات نقاط روشن و تیره از اهمیت بسیار بالایی در دوربین‌هایی در این سطح برخوردار است، حسگر ALEXA XT قادر می‌باشد تا داینامیک رنجی بالا تا حداکثر ۱۴ استاپ را فراهم آورد که در نوع خود فوق‌العاده است. مسلماً دست‌یابی به چنین مهم یکی از اصلی‌ترین و مشکل‌ترین چالش‌هایی بوده که مهندسان و طراحان حسگر این دوربین با آن مواجه بوده‌اند اما سرانجام موفق شده تا به بهترین شکل ممکن از پس آن بربیایند. شرکت ARRI ادعا می‌کند که اکنون حسگر بکار رفته در دوربین الکسا XT به میزانی در ثبت جزئیات موجود در تاریک‌ترین و روشن‌ترین نقاط تصویر تواناست که نمایشگرها برای بازپخش و نمایش آن‌ها با مشکل روبرو خواهند بود. شاید این یکی از همان دلایلی باشد که عده کثیری دوربین‌های ARRI را محصولاتی از آینده می‌دانند.

بهینه‌شده برای کاربری‌های مختلف

همان‌طور که از دوربینی در سطح الکسا XT انتظار می‌رود، این دوربین متدهای متنوعی برای ثبت و انتقال تصاویر، خروجی صدا و ... را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. بر روی دوربین گزینه‌های مختلفی برای رکورد کردن وجود دارد که کاربران حرفه‌ای این دوربین بر حسب نیاز خود – برای ویرایش یا عملیات پس‌تولید – می‌توانند ویدئوها را با مناسب‌ترین فرمت رکورد و ذخیره کنند. به این ترتیب بسته به نوع و سطح پروژه‌ای که قصد فیلم‌برداری برای آن را دارید، می‌توانید از روی دوربین تنظیمات دلخواه برای رکورد را انجام دهید؛ حال می‌خواهد تهیه یک ویدئوی اقتصادی و کم‌هزینه برای تلویزیون باشد و یا یکی از جدیدترین فیلم‌های سینمایی هالیوود. برخورداری از چنین ویژگی‌ای در دوربین‌های الکسا سبب شده تا به یکی از بهترین گزینه‌ها برای شرکت‌های اجاره دوربین بدل شود. چرا که افراد گوناگون با سطح نیاز مختلف قادر به استفاده از این دوربین برای تهیه پروژه‌های خود خواهند بود.

عاری از هرگونه پیچیدگی

کاملاً واضح و قابل درک است که کمپانی ARRI به عنوان پیشروترین شرکت سازنده دوربین‌های سینمایی پیشرفته یا به اصطلاح High-End از حرفه‌ای‌ترین‌های این صنعت در جهت طراحی، توسعه و ساخت دوربین‌های خود یاری گرفته است. زبده‌ترین فیلم‌برداران دنیا که برای ساخت هرچه بهتر و کامل‌تر چنین دوربین توانمندی به یاری ARRI آمده‌اند بدون شک به خوبی از این مسئله آگاهی دارند که پس از تصویربرداری طولانی مدت در شب، برای فیلم‌برداری در یک صبح بارانی لازم است فریم ریت و زاویه شاتر را تغییر داد. قطعاً شرکت ARRI با آگاهی از هزاران دیتا و اطلاعات این‌چنینی اقدام به ساخت دوربین پیشرفته خود کرده است. ولی نکته حائز اهمیت اینجاست که این کمپانی سعی نموده تا از چنین اطلاعاتی در جهت طراحی رابط کاربری ساده و کاربرپسند بهره بگیرد تا بتوان بدون نیاز به انجام تنظیماتی پیچیده، اطمینان داشت که بهترین تصویر ممکن با این دوربین به ثبت می‌رسد.

رابط کاربری بکار رفته در ARRI ALEXA XT مشابه تمام دوربین‌های دیگر ساخت این کمپانی بوده و منوها و قرارگیری دکمه‌ها نیز به همان شکل انجام گرفته است؛ بنابراین اگر با یکی از محصولات ARRI کارکرده باشید به سادگی قادر به استفاده از مدل دیگری از آن خواهید بود. بخش فیزیکی دوربین نیز به گونه‌ای طراحی شده که حتی با تجهیز ساختن دوربین به لوازم جانبی متعدد، بیشترین راحتی را هنگام استفاده از آن بر روی دست یا شانه برای کاربر به همراه داشته باشد. در محل قرارگیری دکمه‌ها نیز وسواس زیادی به خرج رفته تا مطمئن بود در شرایط مختلف و یا حتی در محیط‌های کم‌نور هیچ مشکلی برای استفاده از آن‌ها وجود نخواهد آمد. حتی در طراحی لوازم جانبی دوربین نیز به همین اندازه به موضوع ارگونومی توجه شده است.

تمام اجزا و بخش‌های دوربین ماژولار ALEXA XT میراث دار زبان طراحی و سیاست‌های کمپانی سازنده آن‌ها یعنی ARRI است. از آنجایی که دوربین‌های ساخت این کمپانی برای فیلم‌برداری در شرایط محیطی سخت آماده شده‌اند، بدیهی است که لوازم جانبی طراحی شده برای آن‌ها نیز بایستی قادر با استفاده در چنین شرایطی باشند. تمام اجزای الکترونیکی ALEXA در محفظه‌ای قرار گرفته و به خوبی عایق شده‌ است تا از نفوذ آب، گردوغبار و رطوبت به داخل آن جلوگیری به عمل آید. همچنین بنا به دلایل فنی و مهندسی، این محفظه عایق شده در وسط بدنه دوربین جای گرفته است. علاوه بر این، سیستم خنک کننده منحصربه‌فردی که در بدنه این دوربین تعبیه شده است وظیفه خنک کردن دوربین را بر عهده دارد و این وظیفه را به بهترین شکل ممکن نیز انجام می‌دهد. حرارت تولید شده توسط حسگر و دیگر بخش‌های الکترونیکی دوربین از طریق مجراهای (لوله‌های) موجود به سمت رادیاتور که در بخش پشتی دوربین قرار دارد هدایت می‌شود. شرکت سازنده ادعا می‌کند که عملکرد این رادیاتور کاملاً بی‌نقص و همچنین صدای تولیدی آن در حد ناچیزی است. به این ترتیب می‌توان با آسودگی خاطر در هوای گرم و محیطی با درجه حرارت بالا از این دوربین بهره برد. به لطف طراحی اصولی این سیستم، در صورت نیاز می‌توان به آسانی رادیاتور را تعویض و نمونه‌ای دیگر جایگزین کرد.

به منظور قرارگیری امن و پایداری بالای مانت لنز، کمپانی ARRI از مانتی با طراحی جدید برای لنز و حسگر ALEXA XT بهره گرفته است. در این مکانیزم جدید، مانت بکار رفته برای لنز دوربین که از جنس استیل ضدزنگ می‌باشد به یک لولای استیل متصل گردیده و این مجموعه نیز به مانت حسگر اتصال پیدا می‌کند که علاوه بر ثابت نگه داشتن مانت لنز، ایمنی مانت حسگر را نیز تأمین خواهد کرد. سپس برای محکم‌کاری بیشتر، این مجموعه تماماً به بدنه دوربین متصل وصل می‌گردد. در این صورت حتی هنگامی که فشاری فیزیکی – برای مثال بسته یک لنز زوم سنگین - به مانت لنز وارد می‌شود، باز هم نگرانی از بابت جابجا شدن مانت لنز و برهم خوردن هماهنگی آن با مانت حسگر وجود نخواهد داشت. استفاده از جنس استیل در ساخت این مانت‌های جدید نیز به این علت بوده تا پس از کاهش یا افزایش شدید دمای محیط، هیچ انقباض یا انبساطی باعث برهم زدن فرم و شکل مانت نشود.

معماری و ساختاری آینده‌نگرانه

مهم‌ترین ویژگی طراحی دوربین‌های خانواده ALEXA نه کیفیت و قابلیت‌های بسیار بالای آن‌ها، بلکه طراحی ماژولار و قابل ارتقاء این دوربین‌ها است. برخورداری از چنین ویژگی ارزشمندی با توجه به پیشرفت سریع فن‌آوری‌های مرتبط با ضبط و ذخیره‌سازی تصویر و تغییر استانداردهای تصویری، برای یک دوربین سینمایی مزیتی بزرگ محسوب می‌شود. خصوصاً هزینه‌‌ای که برای چنین دوربین‌هایی پرداخت می‌شود معمولاً بسیار بیشتر از مدل‌های حرفه‌ای دیگر است و امکان ارتقاء دوربین بجای تعویض، صرف چنین هزینه‌ای را برای تهیه این دوربین‌ها منطقی‌تر می‌سازد.

طراحی سیستم ARRI ALEXA XT بر اساس یک معماری باز صورت گرفته است. این بدان معناست که می‌توان از لوازم جانبی سازگاری که شرکت‌های شخص ثالث برای این دوربین طراحی می‌کنند با آسودگی خاطر بهره جست. از اصلی‌ترین مزایای این طراحی ماژولار می‌توان به محدود نشدن فیلم‌سازان برای بهره‌گیری از لوازم جانبی دلخواه در سطح و استاندارد مد نظر خود اشاره داشت.

چهار بخش از دوربین که به صورت ماژولار طراحی شده و می‌توان به آسانی آن‌ها را ارتقاء داده و یا به اصطلاح به‌روزرسانی کرد به شرح زیر است:

اول از همه با توجه به پیشرفت سریع فن‌آوری‌های ثبت و ضبط تصویر، بخش مربوط به ماژول رکورد که در سمت چپ بدنه قرار دارد به این صورت طراحی شده است. به‌روزرسانی این قطعه با نصب ماژول XR علاوه بر افزایش توانایی‌های ثبت تصویر امکان استفاده از کارت‌های حافظه CFast 2.0 را نیز برای کاربران فراهم می‌آورد.

بخش بعدی مربوط به قسمت کنترل الکترونیک دوربین می‌شود که در سمت راست بدنه واقع شده است و می‌توان آن را با Plus Panel جایگزین کرد. از جمله‌ی امکاناتی که در صورت ارتقاء این بخش به دوربین اضافه می‌شود امکان کنترل بی‌سیم دوربین و لنز است البته در صورتی که از مانت سازگار استفاده شود.

بخش سوم که به صورت ماژولار طراحی شده و می‌توان آن را ارتقاء داد ELM نام دارد. این بخش به مانت لنز مربوط می‌شود و می‌توان با تعویض آن از لنزهای PL، PL LDS و ... استفاده کرد و خلاقیت‌های بیشتری را به پروژه تصویرگری خود افزود.

آخرین بخش که امکان به روزسانی آن وجود دارد پردازنده ALEXA است که بر اساس فناوری FPGAs پیاده‌سازی شده است. بهره‌مندی از این فناوری این امکان را فراهم آورده تا بتوان به طور کامل برنامه‌ریزی پردازنده را مجدداً انجام داد. به این ترتیب می‌توان دوربین الکسای خود را به آسانی آپگرید کرد. در اثر انجام این به‌روزرسانی‌ها، قابلیت‌های دوربین مطابق با قابلیت‌های ماژول‌های آن ارتقاء یافته و یا استانداردهای نرم‌افزاری و کدکهای جدید بدون تغییر سخت افزاری با کم‌ترین هزینه در دسترس خواهد بود.

منظره‌یاب الکترونیکی EVF-1

این منظره‌یاب به طور اختصاصی برای دوربین‌های حرفه‌ای ALEXA طراحی شده که کم‌ترین تأخیر ممکن را در نمایش تصویر به همراه خواهد داشت. کیفیت تصویر بالا، دقت رنگی فوق‌العاده و بسیاری از ویژگی‌های قابل توجه دیگر از جمله خصیصه‌های بارز این منظره‌یاب اپتیکی بشمار می‌رود. یکی از ضروری‌ترین موارد برای فیلم‌برداران هنگام استفاده از منظره‌یاب این است که آنچه در جلوی دوربین اتفاق می‌افتد همان لحظه در چشمی مشاهده گردد. قابلیت نمایش سریع و همزمان تصویر در EVF-1 سبب گشته تا این هماهنگی بین دوربین و منظره‌یاب به خوبی برقرار شود. تصاویر در این منظره‌یاب با رزولوشن 1280x768 پیکسل و کنتراست نمایش داده خواهند شد و کم‌ترین اعوجاج را خواهند داشت.

تنها ویژگی‌ای که یک منظره‌یاب حرفه‌ای و سطح بالا باید از آن برخوردار باشد قابلیت‌های نمایش تصویر آن نیست بلکه ارگونومی آن نیز به همان اندازه برای کاربر حائز اهمیت است. ابعاد کامپکت و کوچک و قرارگیری دقیق چشمی حتی هنگام فیلم‌برداری بر روی شانه آن چیزی است که برای حرفه‌ای‌ها اهمیت بالایی دارد. منظره‌یاب EVF-1 در سمت چپ یا راست بدنه دوربین مانت می‌شود که راحتی بیشتر هنگام استفاده را در پی دارد.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
12260

مشخصات

برند
Arri
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات حسگر</strong>
نوع حسگر
ARRI ALEV III CMOS
نسبت تصویر
۱۶:۹
۱۶:۹
۴:۳ فول
۴:۳ کراپ
Open Gate
اندازه حسگر
35mm
فیلتر رنگ
Bayer pattern color filter array
حالات نوردهی
(EI (160-200-400-800-1600-3200
داینامیک رنج
۱۴ استاپ
<strong id="CustomFeaturesName">کنترل نور‌دهی</strong>
فریم‌ریت
16:9
ProRes HD: 0.75 - 120 fps
ProRes 2K: 0.75 - 60 fps
ProRes 3.2K: 0.75 - 30 fps
DNxHD HD: 0.75 - 120 fps
ARRIRAW: 0.75 - 120 fps
4:3 Full
ProRes 2K: 0.75 - 48 fps
ARRIRAW: 0.75 - 90 fps
4:3 Cropped
ARR
تنظیمات زاویه شاتر
Electronic rolling shutter, 5.0º - 358.0º
With 1/10 degree precision
تنظیم سفیدی اولیه
Presets for 3200 (tungsten), 4300 (fluorescent), 5600 (daylight) and 7000 (daylight cool). Automatic calculation or manual white balance for 2000 to 11000 Kelvin, adjustable in 100 K steps
<strong id="CustomFeaturesName">ضبط تصاویر</strong>
<strong id="CustomFeaturesName"> درگاه‌ها و اتصالات</strong>
خروجی صدا
خروجی ۳٫۵ میلی‌متری TRS
وزن
۷٫۳ کیلوگرم
ورودی صدا
1x XLR 5 pin
خروجی SDI
2x BNC, HD-SDI/SD-SDI selectable
خروجی ویدئو
2x 1.5G or 3G REC OUT BNC connectors
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات کلی</strong>
ابعاد
۳۳۲ × ۱۸۳ × ۱۵۸
شرایط محیطی استفاده
20°C to +45°C-
منظره‌یاب
ARRI EVF-1
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات لنز</strong>
نوع مانت
54mm stainless steel LDS PL mount, Super 35 centered. 52.00 mm nominal flange focal depth without FSND filters
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات عکس‌برداری</strong>
حداکثر رزولوشن
۲۱۹۸ × ۳۴۱۴
<strong id="CustomFeaturesName">حافظه و ذخیره‌سازی</strong>
نوع حافظه
1x media slot for XR Capture Drive or SxS adapter
<strong id="CustomFeaturesName">سایر ویژگی‌ها</strong>
35format film-style digital camera with an electronic viewfinder, an Open Gate/4:3/16:9 switchable active sensor area, built-in support for the ARRI Wireless Remote System and the cmotion cvolution lens control system, built-in filter holder, Lens Data Sy
نظر
بدون نظر

نوشتن نقد و نظر

  • قیمت:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.

مشخصات اصلی دوربین فیلم‌برداری

برند Arri

مشخصات حسگر

نوع حسگر ARRI ALEV III CMOS
نسبت تصویر ۱۶:۹
اندازه حسگر 35mm
فیلتر رنگ Bayer pattern color filter array
حالات نوردهی (EI (160-200-400-800-1600-3200
داینامیک رنج ۱۴ استاپ

کنترل نوردهی

فریم‌ریت 16:9</br> ProRes HD: 0.75 - 120 fps</br> ProRes 2K: 0.75 - 60 fps</br> ProRes 3.2K: 0.75 - 30 fps</br> DNxHD HD: 0.75 - 120 fps </br> ARRIRAW: 0.75 - 120 fps</br> 4:3 Full</br> ProRes 2K: 0.75 - 48 fps</br> ARRIRAW: 0.75 - 90 fps</br> 4:3 Cropped</br> ARR
تنظیمات زاویه شاتر Electronic rolling shutter, 5.0º - 358.0º </br>With 1/10 degree precision
تنظیم سفیدی اولیه Presets for 3200 (tungsten), 4300 (fluorescent), 5600 (daylight) and 7000 (daylight cool). Automatic calculation or manual white balance for 2000 to 11000 Kelvin, adjustable in 100 K steps

درگاه‌ها و اتصالات

خروجی صدا خروجی ۳٫۵ میلی‌متری TRS
وزن ۷٫۳ کیلوگرم

صفحه‌نمایش و منظره‌یاب

ورودی صدا 1x XLR 5 pin
خروجی SDI 2x BNC, HD-SDI/SD-SDI selectable
خروجی ویدئو 2x 1.5G or 3G REC OUT BNC connectors

مشخصات کلی

ابعاد ۳۳۲ × ۱۸۳ × ۱۵۸
شرایط محیطی استفاده 20°C to +45°C-
منظره‌یاب ARRI EVF-1

مشخصات لنز

نوع مانت 54mm stainless steel LDS PL mount, Super 35 centered. 52.00 mm nominal flange focal depth without FSND filters

مشخصات عکس‌برداری

حداکثر رزولوشن ۲۱۹۸ × ۳۴۱۴
نسبت تصویر ۱۶:۹ </br> ۴:۳ فول </br> ۴:۳ کراپ </br> Open Gate

حافظه و ذخیره‌سازی

نوع حافظه 1x media slot for XR Capture Drive or SxS adapter

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم