ARRI Amira Premium

  • مجهز به حسگر ۳۵ میلی‌متری از نوع ALEC III CMOS
  • قابلیت تصویربرداری با رزولوشن‌های 3840x2160 و 1920x1080 پیکسل
  • پشتیبانی از فرمت تصویربرداری Rec 709 و کدک ProRes 4444
  • داینامیک رنج بالای ۱۴+ استاپ
  • فیلم‌برداری با نرخ ۲۰۰ فریم بر ثانیه با استفاده از کل سطح حسگر
  • مجهز به چشمی OLED و مانیتور LCD
  • دارای فیلترهای ND داخلی
  • پشتیبانی از مانت‌های ”PL، B4 2/3 و EF
ادامه مطلبShow less
در صورت موجود شدن، من را خبر کن!
مرجع:
12264
افزودن به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
توضیحات

AMIRA Premium جدیدترین و حرفه‌ای‌ترین دوربین از خانواده دوربین‌های AMIRA کمپانی ARRI محسوب می‌شود. همان‌گونه که از نام‌گذاری این دوربین نیز برمی‌آید، AMIRA Premium توانمندترین و کامل‌ترین دوربین این خانواده می‌باشد که در برخی موارد پیشرفت‌ها و بهبود‌های قابل توجهی را به خود دیده است. با این وجود چون این دوربین عضوی از خانواده AMIRA قلمداد می‌شود پس طبیعی است که شباهت زیادی از حیث طراحی و مشخصات فنی به دیگر دوربین‌های این خانواده داشته باشد.

AMIRA Premium را می‌توان یک دوربین همه‌کاره دانست که ترکیبی از کیفیت و کارایی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و به لطف ابعاد و وزن قابل قبول امکان بهره‌گیری از آن بر روی دست و شانه وجود دارد. قیمت مناسب (به‌عنوان یک دوربین ARRI)، امکان استفاده از کارت‌های حافظه Cfast 2.0، امکان راه‌اندازی سریع و طراحی ارگونومیک، AMIRA Premium را به دوربینی مناسب برای فیلم‌سازان مستقل و مستندسازان حرفه‌ای تبدیل کرده است. یکی از بخش‌هایی که این دوربین در قیاس با AMIRA بهبود یافته است، حداکثر سرعت تصویربرداری آن می‌‌باشد؛ به عبارت دیگر AMIRA Premium دوربینی سریع‌تر از AMIRA بشمار می‌رود. این دوربین قادر است تا تصاویر را با حداکثر سرعت ۲۰۰ فریم بر ثانیه رکورد کند که تا ۲ برابر سریع‌تر از حداکثر سرعت تصویربرداری AMIRA می‌باشد. به این ترتیب برای خلق ویدئوهای اسلو-موشن یا به طور خاص ساخت تیزرهای تبلیغاتی این دوربین یکی از ایده آل‌ترین گزینه‌ها در نوع خود خواهد بود.

از نظر طراحی ظاهری تفاوت خاصی میان این دوربین و AMIRA به چشم نمی‌خورد. AMIRA Premium گرچه در برابر ALEXA که شاخص‌ترین محصول ARRI بشمار می‌رود جمع و جورتر به نظر می‌رسد با این وجود به طور کلی نمی‌توان آن را دوربینی کوچک و یا کامپکت قلمداد کرد. با اینکه وزن ۴ کیلوگرمی بدنه این دوربین آن را در زمره دوربین‌های سنگین‌وزن قرار می‌دهد ولی در قیاس با ALEXA که حدود ۷ کیلوگرم وزن دارد، می‌توان AMIRA Premium را دوربینی حرفه‌ای با وزن کامل قابل قبول به حساب آورد. تمام بخش‌های الکترونیک بدنه این دوربین به شکل ایمنی عایق‌کاری ‌شده و مقاومت بالایی در برابر رطوبت و گردوغبار از خود نشان می‌دهد که این مورد در کنار سیستم خنک‌کننده پیشرفته داخلی، امکان استفاده از AMIRA Premium در هر شرایط محیطی مختلف اعم از استودیو، جنگل، بیابان، کوهستان و یا ... را فراهم می‌کند.

دستگیره بالایی این دوربین به‌صورت جداشونده طراحی شده و علاوه بر آن بخش جداشونده‌ی دیگری هم در قسمت زیرین نصب می‌شود که قرارگیری AMIRA Premium بر روی شانه را تسهیل می‌کند. این بخش به شکل کشویی بوده و قابل تنظیم است. تعداد کلیدهای روی بدنه و چیدمان آن‌ها بسیار مناسب است، ضمن اینکه همه‌ی کلیدها دارای نور پس‌زمینه هستند که استفاده از آن‌ها در شرایط نوری ضعیف و محیط‌های تاریک و کم‌نور به مراتب آسان‌تر می‌کند. امکان تغییر و به‌روزرسانی سخت‌افزاری این بدنه، در کنار امکان به‌روزرسانی نرم‌افزاری هم قابلیت کارآمد دیگری است که برای یک دوربین ساخت ARRI چیز چندان جدید و شگفت‌آوری به حساب نمی‌آید.

حسگر این دوربین از نوع ARRI ALEV III CMOS است؛ یعنی دقیقاً همان حسگری که ALEXA از آن بهره می‌گیرد. این حسگر به AMIRA Premium امکان تصویربرداری با داینامیک رنج بالای ۱۴ استاپ را می‌دهد که از این حیث هم مشابه دوربین ALEXA است. تنها تفاوتی که در این میان وجود دارد به عدم پشتیبانی ARRI AMIRA Premium از کدک ArriRAW می‌باشد. همچنین این دوربین قادر است ویدئوهایی با رزولوشن Full HD، 2K و 4K UHD را به ثبت برساند.

همان‌گونه که احتمالاً می‌دانید، AMIRA Premium از قابلیت مانت ماژولار برخوردار است. با توجه به قابلیت‌های تصویربرداری این دوربین، شاید مناسب‌ترین لنزها برای آن از نوع PL باشند که ساخت خود شرکت ARRI هستند؛ اما با توجه به ماژولار بودن مانت این دوربین، امکان بهره‌گیری از مانت EF علاوه بر ARRI PL نیز بر روی آن وجود دارد. مانت EF این دوربین دارای اتصال الکترونیکی هست که امکان استفاده از تمام قابلیت‌های الکترونیکی لنزهای متنوع و به‌ نسبت ارزان EF را فراهم می‌آورد. ضمن اینکه مانت B4 2/3” برای کسانی که قصد استفاده از لنزهای سازگار با آن را دارند نیز موجود است که با استفاده از خروجی Hirose موجود روی بدنه‌ی AMIRA Premium امکان کنترل الکترونیکی زوم و دیگر تنظیمات از طریق دکمه‌های کناری لنز فراهم می‌شود. تبدیل مانت PL به B4 هم برای این دوربین در دسترس است.

بر روی بدنه این دوربین دو خروجی تصویر HD-SDI، ورودی و خروجی‌‌ Timecode و خروجی‌های برق Hirose و Lemo به چشم می‌خورد. یک خروجی هدفون برای بررسی و مانیتورینگ صدا و سه ورودی حرفه‌ای XLR (یک ورودی 5pin و دو ورودی 3pin) که امکان ضبط صدا در چهار کانال مجزا را به AMIRA Premium می‌دهند نیز مهم‌ترین موارد مربوط به قابلیت‌های صدابرداری هستند. تصاویر و اطلاعات ضبط‌شده توسط این دوربین روی کارت‌های Cfast 2.0 ثبت می‌شوند که دو شکاف برای آن‌ها در نظر گرفته‌شده و دو درگاه USB و یک درگاه اترنت نیز در کنار این خشاب جای گرفته است.

منظره یاب سازگار با این دوربین به‌صورت جداشونده طراحی و بانام MVF-1 عرضه‌شده است.این قطعه دارای یک نمایشگر متحرک ۳٫۲ اینچی هم هست که امکان بررسی تنظیمات و تصاویر از طریق آن وجود دارد. علاوه بر این‌ها یک نمایشگر با نور پس‌زمینه روی بدنه AMIRA Premium قرار دارد که مختص به تنظیمات صداست. همچنین از ویژگی‌های درخور توجه AMIRA Premium می‌توان به برخورداری از فیلتر‌های ND داخلی با تنظیم دستی و با درجات ۰٫۶/۱٫۲/۲٫۱اشاره داشت.

همان‌طور که در بالا بدان اشاره شد، یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این دوربین با نسخه پایه آن یعنی AMIRA به حداکثر سرعت فیلم‌برداری مربوط می‌شود و می‌توان AMIRA Advanced را دوربینی به مراتب سریع‌تر از AMIRA دانست. با این وجود این دوربین تفاوت‌های دیگری را از لحاظ فنی با نسخه استاندارد خود دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

شرکت ARRI در AMIRA Premium امکان کنترل تنظیمات دوربین توسط وای‌فای را پدید آورده است. به این ترتیب می‌توان به لطف این ویژگی، بسیاری از تنظیمات دوربین حرفه‌ای خود را از راه دور و از طریق گوشی موبایل یا تبلت خود در دست گرفت. ویژگی دیگری که این دوربین را از AMIRA متمایز می‌کند، تنظیم خودکار تراز سفیدی در داینامیک رنج‌های مختلف است. نحوه عملکرد این قابلیت به این صورت است که هنگام دنبال کردن سوژه در شرایطی که داینامیک رنج به شکل محسوسی تغییر می‌کند – برای مثال شخصی که از فضای بسته به یک محیط باز پرنور وارد می‌شود – خود دوربین به طور کاملاً خودکار قادر است تنظیمات تراز سفیدی را انجام دهد. به لطف الگوریتم پیچیده‌ای که کمپانی ARRI برای این قابلیت توسعه داده است، تمام تنظیمات به صورت یکپارچه و کاملاً نامحسوس صورت گرفته و تغییر آن برای بیننده قابل تشخیص نخواهد بود.

مانیتورینگ و نظارت از راه دور با استفاده از فناوری بلوتوث از دیگر امکانات منحصربه‌فرد AMIRA Premium در قیاس با AMIRA می‌باشد. به این ترتیب تصویربردار یا شخصی که مسئولیت نظارت بر ضبط صدا را بر عهده دارد قادر خواهد بود تا توسط هدفون بلوتوثی، از راه دور و به صورت بی‌سیم به کنترل رکورد صدا بپردازد. علاوه بر این اگر هدفون بلوتوثی که از آن استفاده می‌شود به میکرون نیز مجهز باشد، می‌توان گفتگوهای ضروری بین مسئول صدابرداری و فیلم‌برداری یا سایر دست‌اندرکاران را انجام داد.

از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که میان نسخه Premium و Advanced این دوربین وجود دارد می‌توان به قابلیت رکورد با رزولوشن 2K و پشتیبانی از  3D LUTs و کدک ProRes 4444 اشاره کرد.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
12264

مشخصات

برند
Arri
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات حسگر</strong>
نوع حسگر
ARRI ALEV III CMOS
تعداد پیکسل موثر
(3200x1800 (4K UHD, 3.2K
فیلتر ND
Integrated motorized ND Filters: FSND 0.6, 1.2, 2.1
اندازه حسگر
35mm
ابعاد دقیق حسگر
۱۸٫۱۳ × ۲۸٫۱۷ میلی‌متر
حالات نوردهی
(EI 160 to EI 3200 (EI 800 base sensitivity
داینامیک رنج
۱۴ استاپ
<strong id="CustomFeaturesName">کنترل نور‌دهی</strong>
فریم‌ریت
0,75-200Fps (progressive) HD, 2K
0,75-60Fps 4K UHD & 3.2K
0,75-120Fps HD, 2K in ProRes 4444 XQ
0,75-30Fps 4K UHD & 3.2K* in ProRes 4444 XQ
MPEG-2: 23.98p, 25p, 29.97p, 50i, 59.94i
تنظیمات زاویه شاتر
Electronic shutter, 5.0° to 356.0°
تنظیم سفیدی اولیه
Auto WB
Dynamic auto tracking WB
<strong id="CustomFeaturesName">ضبط تصاویر</strong>
کدک (فرمت)
ProRes
ProRes 4444 XQ
ProRes 4444
422 HQ
422
422 LT
MPEG-2
رزولوشن فیلم‌برداری
4K UHD 3840x2160
3.2K ProRes 3200x1800
2K 2048x1152
(HD 1920x1080 (interlaced & progressive
<strong id="CustomFeaturesName"> درگاه‌ها و اتصالات</strong>
وای‌فای
دارد
خروجی صدا
جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون
Bluetooth audio
وزن
۴٫۱ کیلوگرم
<strong id="CustomFeaturesName">صفحه نمایش و منظره‌یاب</strong>
ورودی Genlock
BNC
ریموت‌کنترل
Ethernet Camera remote control
درگاه USB
1x USB 2.0
تایم‌کد
BNC
خروجی SDI
HD-SDI - BNC
خروجی ویدئو
2x HD-SDI outputs: 1.5G, 3G and 6G; uncompressed HD/UHD video with embedded audio and metadata
منبع تغذیه
Hirose 12pin (for ENG type zoom lenses); 12V: D-tab, Hirose 4pin, Lemo 2pin; 24V: RS 3pin
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات کلی</strong>
ابعاد
۳۰۹ × ۱۳۹ × ۱۴۹ با مانت PL
شرایط محیطی استفاده
20°C to +50°C-
منظره‌یاب
(AMIRA Multi Viewfinder MVF-1 (OLED and LCD
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات لنز</strong>
نوع مانت
PL mount w/ Hirose connector and LDS
B4 mount w/ Hirose connector
EF mount
(PL mount titan (ALEXA Mini
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات عکس‌برداری</strong>
فرمت عکس
DPX, JPEG
<strong id="CustomFeaturesName">حافظه و ذخیره‌سازی</strong>
نوع حافظه
CFast 2.0
<strong id="CustomFeaturesName">ضبط صدا</strong>
مشخصات ضبط صدا
4channels, 24 bit PCM, 48 kHz
نظر
بدون نظر

نوشتن نقد و نظر

  • قیمت:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.

مشخصات اصلی دوربین فیلم‌برداری

برند Arri

مشخصات حسگر

نوع حسگر ARRI ALEV III CMOS
تعداد پیکسل موثر (3200x1800 (4K UHD, 3.2K
فیلتر ND Integrated motorized ND Filters: FSND 0.6, 1.2, 2.1
اندازه حسگر 35mm
ابعاد دقیق حسگر ۱۸٫۱۳ × ۲۸٫۱۷ میلی‌متر
حالات نوردهی (EI 160 to EI 3200 (EI 800 base sensitivity
داینامیک رنج ۱۴ استاپ

کنترل نوردهی

فریم‌ریت 0,75-200Fps (progressive) HD, 2K</br> 0,75-60Fps 4K UHD & 3.2K</br> 0,75-120Fps HD, 2K in ProRes 4444 XQ</br> 0,75-30Fps 4K UHD & 3.2K* in ProRes 4444 XQ</br> MPEG-2: 23.98p, 25p, 29.97p, 50i, 59.94i
تنظیمات زاویه شاتر Electronic shutter, 5.0° to 356.0°
تنظیم سفیدی اولیه Auto WB</br> Dynamic auto tracking WB

ضبط تصاویر

کدک (فرمت) ProRes</br> ProRes 4444 XQ</br> ProRes 4444</br> 422 HQ</br> 422</br> 422 LT</br> MPEG-2
رزولوشن فیلم‌برداری 4K UHD 3840x2160</br> 3.2K ProRes 3200x1800</br> 2K 2048x1152</br> (HD 1920x1080 (interlaced & progressive

درگاه‌ها و اتصالات

وای‌فای
خروجی صدا جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون</br> Bluetooth audio
وزن ۴٫۱ کیلوگرم

صفحه‌نمایش و منظره‌یاب

ورودی Genlock BNC
ریموت‌کنترل Ethernet Camera remote control
درگاه USB 1x USB 2.0
تایم‌کد BNC
خروجی SDI HD-SDI - BNC
خروجی ویدئو 2x HD-SDI outputs: 1.5G, 3G and 6G; uncompressed HD/UHD video with embedded audio and metadata
منبع تغذیه Hirose 12pin (for ENG type zoom lenses); 12V: D-tab, Hirose 4pin, Lemo 2pin; 24V: RS 3pin

مشخصات کلی

ابعاد ۳۰۹ × ۱۳۹ × ۱۴۹ با مانت PL
شرایط محیطی استفاده 20°C to +50°C-
منظره‌یاب (AMIRA Multi Viewfinder MVF-1 (OLED and LCD

مشخصات لنز

نوع مانت PL mount w/ Hirose connector and LDS</br> B4 mount w/ Hirose connector</br> EF mount</br> (PL mount titan (ALEXA Mini

مشخصات عکس‌برداری

فرمت عکس DPX, JPEG

حافظه و ذخیره‌سازی

نوع حافظه CFast 2.0

ضبط صدا

مشخصات ضبط صدا 4channels, 24 bit PCM, 48 kHz

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم