Phottix فلاش تریگر Odin تی تی ال به همراه دو گیرنده برای دوربین های کانن

نام تجاری:
  • فلاش تریگر بی‌سیم با فرکانس استاندارد ۲٫۴GHz
  • به همراه دو گیرنده
  • سازگار با قابلیت تی‌تی‌ال، دستی و تلفیقی
  • سازگار با دوربین‌های کانن دارای قابلیت E-TTL / E-TTL II
  • با قابلیت هم‌زمانی سریع تا سرعت ۱/۸۰۰۰  ثانیه
  • حداکثر برد ۱۰۰ متر
  • قابل تنظیم در ۴ کانال و۳ گروه
  • سازگار با گیرنده‌های استراتو۲ و اتلس۲
  • امکان تنظیم فلاش‌های مایتراس و ایندرا از راه دور
  • سازگار با فلاش پرده‌ی دوم
ادامه مطلبShow less
در صورت موجود شدن، من را خبر کن!
مرجع:
6148
افزودن به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
محصولات مرتبط
توضیحات

 اودین فلاش تریگر تی‌تی‌ال تحسین‌شده فوتیکس است، که با دوربین‌های کانن سازگار است. این تریگر انتقال و دریافت را بر روی فرکانس GHz۲٫۴ انجام می‌دهد و برد آن ۱۰۰‌متر است. کاربران می‌توانند در هنگام استفاده از قابلیت تی‌تی‌ال، قدرت تخلیه‌ی هر گروه فلاش را با دقت ۱/۳ استاپ،‌ در بازه‌ی +/-۳  استاپ (۱۹ حالت مختلف) تنظیم کنند. هم چنین از نکات قابل توجه این تریگر امکان استفاده‌ی هم‌زمان از تنظیمات دستی و اتوماتیک برای گروه‌های مختلف فلاش است که البته باید حالت هوشمند A:B Ratio را به آن افزود. در این حالت،‌ عکاس می‌تواند نسبت میان قدرت تخلیه‌ی گروه‌های مختلف را تعیین کند.

امکان تنظیم فرکانس ارسالی اودین در ۴ کانال، به کاربر اجازه می‌دهد تا در بیرون از استودیو و در جاهای شلوغ که عکاسان زیادی حضور دارند، به راحتی و بدون تداخل از تریگر خود استفاده کند. برای مثال این قابلیت برای عکاسان ورزشی و خبرنگاران بسیار حائز اهمیت است. از طرفی دیگر، امکان انتخاب ۳ گروه برای فلاش‌های متصل به اودین، تغییر قدرت، زوم و حالت نوردهی جداگانه‌ی فلاش‌ها را امکان‌پذیر می‌کند. بدین‌ترتیب عکاس می‌تواند از پشت دوربین فلاش‌های مختلف خود را تنظیم کند.

یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت این تریگر،‌ امکان هم‌زمانی سریع دوربین تا ۱/۸۰۰۰ ثانیه است. این در حالتی است که حرفه‌ای‌ترین دوربین‌های موجود در بازار به ندرت سرعت هم‌زمانی بیش از ۱/۳۲۰  ثانیه در اختیار کاربر قرار می‌دهند. با استفاده از این قابلیت،‌ کاربر می‌تواند حتی با دوربین‌های اس‌ال‌آر متعارف موجود در بازار در زیر نور آفتاب با دیافراگم باز عکاسی کرده و حتی در  نور شدید یک روز آفتابی هم بر نور خورشید غلبه کند. این قابلیت، کاربرد بسیاری برای عکاسان پرتره، عروسی، کودک و البته عکاسان ورزشی دارد. پیش از عرضه‌ی تریگرهایی با این قابلیت، یکی‌ از مهم‌ترین برتری‌های دوربین‌های قطع متوسط (آن هم بهترین آن‌ها)، قابلیت هم‌زمانی با سرعت حداکثر ۱/۱۶۰۰ ثانیه بود که فن‌آوری جدید نه تنها با این سرعت رسید و از آن گذر کرد، بلکه روشی بسیار ارزان‌تر را نیز معرفی کرد. چرا که روش پیشین نیازمند وجود شاتر در هریک از لنزهای مورد استفاده بود، در حالی که این تریگر، سرعت هم‌زمانی فوق‌العاده را برای تمامی لنزها فراهم می‌آورد. 

اودین علاوه بر ساز‌گاری با هم‌زمانی سرعت بالا، با هم‌زمانی سرعت‌های پایین هم سازگار است که در این حالت انتخاب گزینه‌های هم‌زمانی پرده‌ی اول و هم‌زمانی پرده‌ی دوم نیز وجود دارد. این قابلیت اغلب برای عکاسان ورزشی جذاب است،‌ اما عکاسان پرتره‌ی خلاقی نیز هستند که به درستی از آن بهره می‌برند.

از دیگر قابلیت‌های تریگر بی‌سیم اودین، سازگاری با لنز‌های زوم است! بدین ترتیب که می‌توان با اتصال فلاش‌های با قابلیت زوم به گیرنده‌های اودین (یا استفاده از فلاش‌هایی با گیرنده‌ی داخلی اودین مانند مایتراس پلاس)، به صورت دستی یا خودکار از تنظیمات زوم فلاش بهره برد. در این حالت نیز می‌توان تنظیمات را برای هر گروه به صورت جداگانه انتخاب نمود.

از قابلیت‌های مهم این تریگر، اتصال هم‌زمان به فلاش‌های روی دوربین فوتیکس و برخی فلاش‌ها با برندهای دیگر(مانند کانن 420ex، 550ex، 430ex، 580ex ،‌برخی فلاش‌های نایسین و ...) و البته فلاش‌های استودیویی فوتیکس مانند ایندرا۵۰۰ تی‌تی‌ال و اینرا 360 تی‌تی‌ال است که تلفیقی از قدرت،‌ وزن کم،‌ استفاده‌ی هم‌زمان از شکل‌دهنده‌های فلاش‌های روی‌دوربین و فلاش‌های استودیویی و البته قیمت بسیار مناسب را برای عکاس امکان‌پذیر می‌کند.

اودین با گیرنده‌های اودین، استراتو ۲ و اتلس ۲ نیز سازگار است. بدیهی است در صورت استفاده از گیرنده‌های غیر تی‌تی‌ال،‌ تنها امکان تنظیم دستی وجود دارد. این قابلیت از این روی حائز اهمیت است که اگر کاربر تعدادی فلاش غیر تی‌تی‌ال داشته باشد،‌ دیگر نیاز به پرداخت هزینه‌ی گیرنده‌های گران‌تر اودین ندارد. بدیهی است اگر فرستنده‌ی اودین کاربر باید متناسب گیرنده‌ها باشد؛ برای مثال همگی برای نیکون یا همگی برای کانن باشند.

این تریگر با ورودی استاندارد ۳٫۵ میلی‌متری‌ می‌تواند به بسیاری از دوربین‌های دیگر متصل شود؛ بدیهی است در صورت استفاده از دوربین‌های متفرقه، ‌قابلیت تی‌تی‌ال دیگر در دست‌رس نخواهد بود. در نهایت باید به اتصال USB و قابلیت به روز رسانی این تریگر اشاره نمود که علاوه بر تضمین کارایی بلند‌مدت این تریگر، نوید محصولات جدید فوتیکس را نیز به همراه دارد. علاوه‌ بر این، ادعای فوتیکس مبنی بر کارآمدی این محصول در بازه‌ی دمایی ۱۵- تا ۶۵ درجه سانتی‌گراد، امکان استفاده در شرایط مختلف آب‌و‌هوایی را برای کاربر فراهم می‌آورد.

گیرنده‌ی اودین هم با طراحی ساده و کوچک،‌ بسیار کارآمد است. اتصال ¼ اینچ این گیرنده،‌ اتصال آن را به پایه‌های نور امکان‌پذیر می‌کند. علاوه بر این،‌ اتصال مشابه اتصال فلاش روی‌دوربین (cold-shoe) نیز، بسیار کاربردی است و می‌توان از آن برای اتصال گیرنده به لوازم جانبی مانند نگهدارنده‌های چتر استفاده نمود. دکمه‌های مربوط به کانال و گروه نیز به صورت جداگانه بر روی بدنه‌ی این گیرنده قرار گرفته‌اند تا ساده‌ترین روش استفاده را در اختیار کاربر قرار دهند.

این گیرنده هم چنین از درگاه استاندارد 3.5 میلی‌متری، جهت اتصال به فلاش‌های استودیویی، درگاه برق 5 ولت برای تغذیه از باتری‌های خارجی و درگاه USB به منظور به‌روز رسانی نرم‌افزار داخلی بهره می‌برد و یک چراغ ال‌ای‌دی نیز برای هشدارهای مختلف از قبیل برقراری اتصال، آماده بودن، کم بودن شارژ باتری و ... دارد.

هم‌چنین همان‌گونه که از نام این کالا مشخص است، این محصول به همراه دو گیرنده‌ی اودین عرضه می‌شود.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
6148
نظر
بدون نظر

نوشتن نقد و نظر

  • قیمت:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم