دوربین بدون آینه سونی a7R V - بدنه

نام تجاری:
  • سنسور فول فریم Exmor R BSI CMOS با وضوح ۶۱ مگاپیکسلی
  • پردازشگر BIONZ XR و تراشه هوش مصنوعی
  • فوکوس خودکار و تعقیب سوژه بر مبنای هوش مصنوعی
  • فیلم‌برداری 8K 24p، 4K 60p، FHD 120p 10-bit
  • خروجی 4K 16-Bit؛ S-Log3/S-Cinetone
  • منظره‌یاب الکترونیک با وضوح ۹.۴۴ میلیون نقطه‌ای با نرخ بازسازی تصویر ۱۲۰ فریم بر ثانیه
  • نمایشگر ۳.۲ اینچی لمسی چرخان (چهار محور)
  • عکاسی پی‌درپی با سرعت ۱۰ فریم بر ثانیه به همراه فوکوس و نورسنجی خودکار
  • تثبیت کننده تصویر ۵ محوره با قدرت خنثی کردن ۸ استاپ لرزش دوربین
  • درگاه‌های دوگانه کارت‌های حافظه CFexpress Type A و SD
ادامه مطلبShow less
گارانتی
  • یک سال ضمانت شرکت همکار گستر
  • ۱۸ ماه ضمانت شرکت ایده‌آل
در صورت موجود شدن، من را خبر کن!
مرجع:
25877
افزودن به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
محصولات مرتبط
توضیحات

بررسی و خرید دوربین سونی مدل a7R V

دوربین a7R V یک دوربین بدون آینه مناسب برای کاربرانی است که برایشان جزئیات تصویر، ارجحیت بالایی دارد. این دوربین آلفا با پسوند R، عملکرد هوشمندتری نسبت به نمونه‌های قبلی دارد. از دیگر مشخصات این محصول باید به سنسور فول فریم ۶۱ مگاپیکسلی، سیستم فوکوس خودکار بر مبنا هوش مصنوعی کاملاً جدید با قابلیت‌های پیشرفته در تشخیص سوژه، فیلم‌برداری با رزولوشن 8K و تثبیت کننده تصویر با قدرت خنثی کردن اثر لرزش دوربین تا ۸ استاپ اشاره کرد که نسل پنجم دوربین‌های سری a7R را تبدل به یک دوربین قابل اعتماد و مناسب، هم برای عکاسی و هم برای فیلم‌برداری کرده است.

سنسور فول فریم ۶۱ مگاپیکسلی Exmor R BSI CMOS

با وجود سنسور ۶۱ مگاپیکسلی Exmor R CMOS با طراحی BSI در دوربین a7R V این دوربین توانسته ترکیبی حیرت انگیز از رزولوشن بسیار بالا، وضوح، نویز پایین و داینامیک رنج ۱۵ استاپی را در اختیار علاقه‌مندان بگذارد. ساختار این سنسور به‌گونه‌ای است که کیفیت تصویر بسیار بالایی را فراهم کرده است. همچنین استفاده از فلز مس در اتصالات مدار داخلی این دوربین، موجب افزایش سرعت انتقال اطلاعات برای ثبت عکس‌هایی ۱۴ بیتی با رزولوشن بسیار بالای ۶۱ مگاپیکسلی و دامنه حساسیت ایزو ۳۲۰۰۰-۱۰۰ که می‌توان آن را در حالت گسترش یافته به بازه ۱۰۲۴۰۰-۵۰ افزایش داد، شده است.

پردازشگر بهینه شده

پردازشگر جدید BIONZ XR موجود در دوربین a7R V قادر است تا ۸ برابر عملکرد بهتری نسبت به نسل‌های پیشین خود ارائه دهد. این موضوع موجب دستیابی به کیفیت بسیار بالا و داینامیک رنج گسترده در تصاویر، دامنه حساسیت ایزو گسترده و پردازشی نرم و سریع در سیستم فوکوس خودکار هوشمند، هوش مصنوعی و پردازش تصاویر شده است. علاوه‌ بر موارد بالا، به‌کارگیری از سیستم پردازش جدید، موجب جلوگیری از انحراف رولینگ شاتر و سایر انحرافات مربوط به سوژه‌های متحرک شده است.

دوربین a7R V قادر است با سرعت ۱۰ فریم بر ثانیه همراه با شاتر مکانیکال و نوردهی/فوکوس خودکار به عکاسی پی‌درپی در فرمت Raw فشرده شده بپردازد. لازم به ذکر است که حافظه بافر در این محصول در هنگام عکاسی در حالت برست مد برابر با ۵۸۳ تصویر در فرمت Raw فشرده شده و بیش از ۱۰۰۰ عکس در فرمت JPEG است.

تثبیت کننده  تصویر ۵ محوره به‌روز شده

سیستم تثبیت کننده تصویر ۵ محوره جدید دوربین a7R V قادر است تا ۸ استاپ اثر لرزش ناخواسته دوربین را خنثی کند. در این سیستم لرزشگیر از عملکرد بسیار دقیق سنسور ژیروسکوپ به همراه الگوریتم‌هایی برای جلوگیری از اعمال اثر لرزش بر روی تصویر و ارتباط بهتر دوربین و لنز، استفاده شده است.

امکان فعال کردن حالت لرزشگیر دیجیتال Active IS نیز در این دوربین وجود دارد. با فعال کردن این حالت مخصوصا در هنگام فیلم‌برداری، می‌توان اثربخشی لرزشگیر این دوربین را حتی از ۸ استاپ نیز بالاتر برد. 

حالت عکاسی Pixel Shift Multi Shooting

با استفاده از فناوری  Pixel Shift Multi Shooting می‌توان عکس‌هایی با رزولوشن حتی بالاتر از ۶۱ مگاپیکسل به همراه این دوربین ثبت کرد. در این حالت با استفاده از تکنولوژی Sensor-Shift تثبیت‌کننده تصویر دوربین، ۱۶ عکس متوالی ثبت می‌شود و با ادغام این تصاویر توسط نرم‌افزار می‌توان در خروجی کار، تصویری با رزولوشن ۲۴۰.۸ مگاپیکسلی ذخیره کرد.

نوردهی و رنگ دقیق

الگوریتم‌های جدید نوردهی خودکار این دوربین، قادر به تشخیص پوست چهره برای ایجاد تعادل در ثبت عکس‌های پرتره است. روش نورسنجی خودکار به کار رفته در این دوربین، ۲۰ درصد عملکرد بهتر را نسبت به نمونه‌های پیشین در اختیار گذاشته است. با وجود این فناوری بهینه، حتی در هنگام مجاورت سوژه با منبع نور، تابش مستقیم نور خورشید و یا در مواقعی که چهره سوژه به سمت دوربین نیست، نوردهی مناسبی انجام خواهد شد.

فناوری یادگیری ماشینی به همراه سنسورهای حرکتی و IR موجود در این دوربین، موجب ثبت دقیق‌تر رنگ‌ها و تنظیم دقیق‌تر وایت بالانس به‌صورت خودکار شده است.

نسل جدیدی از سیستم فوکوس خودکار همراه با هوش مصنوعی

وظایف مربوط به فوکوس خودکار در دوربین a7R V به صورت مجزا پردازش می‌شوند. این موضوع موجب هوشمندی بیشتر در تشخیص و تعقیب سوژه‌ها توسط این دوربین شده است. این دوربین قادر به تشخیص خودکار و بدون تاخیر سوژه در هفت گروه مختلف است. 

انسان‌ها؛ با تنظیم سیستم فوکوس خودکار بر روی این حالت، بدن و حالت سر سوژه‌ها تعقیب و پردازش خواهد شد تا کاربران بتوانند پرتره‌های باکیفیت به همراه این دوربین ثبت کنند. فوکوس خودکار بر روی چشم‌ها نیز در این دوربین عملکردی تا ۶۰ درصد بهینه‌تر از مدل‌های پیشین به همراه دارد.

سیستم فوکوس خودکار این دوربین برای عکاسی از حیوانات و پرندگان دارای سه حالت مجزا: پرندگان، حیوانات و پرندگان/حیوانات است. عملکرد این حالت‌ها نیز ۴۰ درصد پاسخگوتر از مدل‌های قبلی است. 

حالت تشخیص حشرات، یکی دیگر از حالت‌های فوکوس خودکار این دوربین است که عملکرد بهبودیافته‌ای را در اختیار خواهد گذاشت. در این حالت می‌توان فوکوس را بر روی سر و یا تمام بدن حشرات تنظیم کرد.

در حالت‌های فوکوس خودکار اتومبیل/قطار و هواپیما، دوربین قادر است، قسمت جلویی قطار، دماغه هواپیما و یا سایر سوژه‌هایی که با سرعت بالایی حرکت می‌کنند، تشخیص دهد.

فوکوس خودکار هیبریدی پیشرفت

فوکوس خودکار در هنگام فیلم‌برداری

  • امکان فوکوس خودکار تشخیص و تعقیب چشم در هنگام فیلم‌برداری از سوژه‌های مختلف اعم از انسان‌ها، حیوانات و پرنده‌ها در این دوربین وجود دارد.
  • این دوربین از قابلیت Focus Map پشتیبانی می‌کند. با وجود این قابلیت، تصویری از عمق میدان و نقاطی که در فوکوس و خارج از فوکوس واقع شده‌اند برای کاربر قابل مشاهده است.
  • دستیار فوکوس خودکار و یا همان AF Assist از قابلیت‌های موجود در دوربین سینمایی FX6 بوده است که در این دوربین نیز در اختیار کاربران است. این قابلیت امکان تنظیم دقیق‌تر فوکوس به‌صورت دستی در هنگام استفاده از فوکوس خودکار را مهیا کرده است. 

فیلم‌برداری

  • پشتیبانی از فیلم‌برداری در حالت‌های 8K 24p و 4K 60p
  • در اثر وجود سنسوری با رزولوشن بسیار بالا و پردازشگر قدرتمند در این دوربین، می‌توان در رزولوشن‌های UHD 8K با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه و UHD 4K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه به صورت ۱۰ بیتی و در فرمت XAVC HS فیلم‌برداری کرد. در حالات فوق‌الذکر، برداشت تصویر از تمام سطح سنسور خواهد بود که این موضوع، موجب دستیابی به خروجی ویدیویی بسیار شارپ و واقعی می‌شود.
  • در هنگام استفاده از حالت کراپ Super 35 امکان خوانش کامل پیکسل‌ها  در رزولوشن UHD 4K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه  وجود دارد. همچنین می‌توان برای دستیابی به شارپنس و جزئیات بیشتر از ناحیه 6.2K نمونه‌برداری انجام داد.
  • سمپلینگ داخلی ۱۰ بیتی 4:2:2 با رزولوشن 4K و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه در فرمت XAVC HS و XAVC S-I و ضبط از طریق پورت HDMI، همچنین امکان خروجی ۱۶ بیتی در فرمت RAW برای ثبت جزئیات بیشتر در ویرایش ویدیوها
  • امکان خروجی با رزولوشن 4K و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه و همچنین ضبط داخلی هم‌زمان با رزولوشن 4K

انعطاف در ضبط فایل‌های ویدیویی

  • دوربین a7R V از کدک‌های مختلفی که مناسب برای شرایط کاری متفاوتی است، پشتیبانی می‌کند. در فرمت XAVC HS که از کدک HEVC/H.265 استفاده می‌شود، امکان ذخیره‌سازی جزئیات بیشتر در بیت‌ریت کم‌حجم‌تر وجود دارد. همچنین در ضبط در فرمت XAVC S-I کارایی و کیفیتی پایدار اما خروجی با بیت‌ریت پرحجم‌تر همراه خواهد بود.
  • با انتخاب رزولوشن HD امکان استفاده از سرعت‌ بسیار بالای ۱۲۰ فریم بر ثانیه مقدور خواهد بود. در این حالت می‌توان به خروجی ویدیویی اسلوموشن با سرعت ۴ تا ۵ برابر آهسته‌تر از حالت معمولی دست یافت.

کنترل رنگ پیشرفته

  • با استفاده از حالت رنگ S-Cinetone می‌توان رنگ‌هایی دقیق از پوست و هماهنگ با دوربین‌های FX9، FX6، a1 و a7S III در تصاویر ثبت کرد. این ویژگی بر پایه تکنولوژی موجود در دوربین‌های حرفه‌ای سینمایی سونی مانند VENICE است.
  • انعطاف گسترده‌ای در تنظیم رنگ، گاما، سطح سیاهی و سایر تنظیمات مربوط به رنگ در این دوربین وجود دارد. همچنین کاربران می‌توانند از S-Log2 Gamma Curve مشابهی که دروبین‌های سینمایی سونی وجود دارند، استفاده کنند؛ در این حالت ۱۳۰۰ درصد داینامیک رنج گسترده‌تر نسبت به روش قدیمی REC709 در فایل‌های ویدیویی قرار خواهد گرفت.
  • همچنین پشتیبانی از HLG (Hybrid Log-Gamma) به همراه فضای رنگ BT.2020 برای فیلم‌برداری با طیف رنگی بسیار گسترده در این دوربین وجود دارد.  امکان استفاده از S-Log2 و S-Log3 با داینامیک رنج ۱۵ استاپی نیز از دیگر ویژگی‌های این دوربین در فیلم‌برداری است.

طراحی بدنه و اتصالات

  • نمایشگر چرخان ۳.۲ اینچی ۴ محوره با رزولوشن ۲.۱ میلیون نقطه‌ای
  • منظره‌یاب با وضوح ۹.۴۴ میلیون نقطه‌ای و بزرگنمایی ۰.۹ برابری و فریم ریت ۱۲۰ هرتزی این دوربین دیدی کاملا زنده و در حد چشم را مهیا کرده است.

طراحی کارآمد و مقاوم

  • این دوربین دارای دو درگاه کارت حافظه با پشتیبانی از کارت‌های حافظه CFexpress Type A و SD به صورت هم‌زمان است. هر دو درگاه از کارت‌های حافظه با استاندارد UHS-II پشتیبانی می‌کنند که سرعت بسیار بالایی را در انتقال اطلاعات در اختیار می‌گذارد.
  • بدنه این دوربین از آلیاژ منیزیوم ساخته شده است که علاوه‌بر مقاومت بالا، موجب وزن سبک این دوربین شده است. قسمت مانت لنز نیز بازطراحی شده تا تعادل و مقاومت بالاتری هنگام استفاده از لنزهای سنگین وزن داشته باشد.
  • این دوربین در مقابل نفوذ آب و گردوغبار کاملا مقاوم است و می‌توان از آن در سخت‌ترین شرایط آب‌وهوایی استفاده کرد.

رابط کاربری و پورت‌ها

  • وجود پورت HDMI فول سایز موجب اتصالی قابل اطمینان هنگام ضبط به همراه رکوردرها شده است.
  • این دوربین دارای پورت USB-C 3.2 نسل ۲ است که امکان تترینگ بسیار سریع را در اختیار گذاشته است. همچنین از طریق پورت USB-C می‌توان دوربین را شارژ و حتی هنگام شارژ از آن استفاده کرد.
  • وجود پورت PC sync برای استفاده از فلاش‌های دارای سیم و یا ریموت‌های بی‌سیم فلاش‌ها
  • ورودی و خروجی‌های ۳.۵ میلی‌متری میکروفون و هدفون
  • کفشک چند منظوره با پشتیبانی از میکروفون شاتگان ECM-B1M و مبدل XLR-K3M 

اتصالات

  • وای-فای و NFC داخلی، امکان اشتراک گذاری بدون اتلاف زمان را مهیا کرده است. همچنین این دو روش اتصال بی‌سیم از امواج رادیویی ۲.۴ و ۵ گیگاهرتزی پشتیبانی می‌کنند و می‌توان از این طریق به‌صورت بی‌سیم اتصال تترینگ برقرار کرد. لازم به ذکر است که پهنای باند ۵ گیگاهرتزی از قابلیت جدید 2x2 MIMO پشتیبانی می‌کند که سرعت بسیار بالایی را برای اتصال و اشتراک‌گذاری در اختیار می‌گذارد.
  • امکان استفاده از دوربین به عنوان وب‌کم با رزولوشن 4K

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
25877

مشخصات

برند
Sony
<strong id="CustomFeaturesName">نوع بدنه</strong>
نوع بدنه
بدون آینه
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات حسگر</strong>
تعداد پیکسل موثر (مگاپیکسل)
۶۱
تعداد کل پیکسل (مگاپیکسل)
۶۲.۵
نوع حسگر
BSI-CMOS
اندازه حسگر
فول‌فریم
پردازنده
Bionz XR
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات تصویر</strong>
تعادل رنگ سفارشی
دارد
لرزش‌گیر
دارد
نوع لرزش‌گیر
سنسور شیفت
کیفیت خروجی JPEG
Extra fine | Fine | Standard | Light
فرمت فایل خام
RAW
<strong id="CustomFeaturesName">اپتیک و فوکوس</strong>
فوکوس خودکار
دارد
تنظیم دستی فوکوس
دارد
بزرگ نمایی دیجیتال
دارد
تعداد نقاط فوکوس
۶۹۳
ضریب فاصله کانونی
۱ برابر
امکان تعویض لنز
دارد
نوع اتصال لنز
Sony E
<strong id="CustomFeaturesName">صفحه‌نمایش/منظره‌یاب</strong>
اندازه صفحه نمایش (اینچ)
۳٫۲
صفحه‌نمایش لمسی
دارد
صفحه‌نمایش قابل چرخش
دارد
منظره‌یاب چشمی
دارد
نوع منظره‌یاب
Electronic
میزان پوشش منظره‌یاب
۱
بزرگ‌نمایی منظره‌یاب
۰٫۹ برابر
پخش زنده
دارد
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات مرتبط با عکاسی</strong>
تقدم شاتر
دارد
تقدم دیافراگم
دارد
نوردهی دستی
دارد
فلاش داخلی
ندارد
قابلیت اتصال فلاش خارجی
دارد
سلف-تایمر
دارد
عکاسی پی‌در‌پی (فریم بر ثانیه)
۱۰٫۰
براکت تعادل رنگ
دارد
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات مرتبط با فیلم‌برداری</strong>
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری
8K
فرمت فیلم‌برداری
MPEG-4 | XAVC S | XAVC HS | XAVC S-I | H.264 | H.265
میکروفون
دارد
نوع میکروفون
استریو
بلندگو
دارد
نوع بلندگو
مونو
<strong id="CustomFeaturesName">حافظه</strong>
نوع حافظه جانبی
درگاه‌های دوگانه سازگار با کارت حافظه‌های UHS-II SD و CFexpress Type A
<strong id="CustomFeaturesName">اتصال</strong>
HDMI
دارد
نوع HDMI
استاندارد
ارتباط بی‌سیم
دارد
ورودی میکروفون
دارد
خروجی هدفون
دارد
قابلیت اتصال ریموت‌کنترل
دارد
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات فیزیکی</strong>
باتری
باتری‌پک
عمر باتری (بر اساس استاندارد CIPA)
۵۳۰
مقاوم در برابر تغییرات محیطی
بله
<strong id="CustomFeaturesName">دیگر ویژگی‌ها</strong>
نظر(3)
رتبه‌بندی کلی
4.9
3 نظر
کیفیت
(5)
قیمت
(4.7)
پورت hdmi اش فول سایزه یا مینی؟

نوشتن نقد و نظر

  • قیمت:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
محتویات جعبه

نوع بدنه

نوع بدنه بدون آینه

مشخصات حسگر

تعداد پیکسل موثر (مگاپیکسل) ۶۱
تعداد کل پیکسل (مگاپیکسل) ۶۲.۵
نوع حسگر BSI-CMOS
اندازه حسگر فول‌فریم
پردازنده Bionz XR

مشخصات تصویر

تعادل رنگ سفارشی
لرزش‌گیر
نوع لرزش‌گیر سنسور شیفت
کیفیت خروجی JPEG Extra fine | Fine | Standard | Light
فرمت فایل خام RAW

اپتیک و فوکوس

فوکوس خودکار
تنظیم دستی فوکوس
بزرگ نمایی دیجیتال
تعداد نقاط فوکوس ۶۹۳
ضریب فاصله کانونی ۱ برابر
امکان تعویض لنز
نوع اتصال لنز Sony E

صفحه‌نمایش/منظره‌یاب

اندازه صفحه نمایش (اینچ) ۳٫۲
صفحه‌نمایش لمسی
صفحه‌نمایش قابل چرخش
منظره‌یاب چشمی
نوع منظره‌یاب Electronic
میزان پوشش منظره‌یاب ۱
بزرگ‌نمایی منظره‌یاب ۰٫۹ برابر
پخش زنده

مشخصات مرتبط با عکاسی

تقدم شاتر
تقدم دیافراگم
نوردهی دستی
فلاش داخلی
قابلیت اتصال فلاش خارجی
سلف-تایمر
عکاسی پی‌در‌پی (فریم بر ثانیه) ۱۰٫۰
براکت تعادل رنگ

مشخصات مرتبط با فیلم‌برداری

حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری 8K
فرمت فیلم‌برداری MPEG-4 | XAVC S | XAVC HS | XAVC S-I | H.264 | H.265
میکروفون
نوع میکروفون استریو
بلندگو
نوع بلندگو مونو

حافظه

نوع حافظه جانبی درگاه‌های دوگانه سازگار با کارت حافظه‌های UHS-II SD و CFexpress Type A

اتصال

HDMI
نوع HDMI استاندارد
ارتباط بی‌سیم
ورودی میکروفون
خروجی هدفون
قابلیت اتصال ریموت‌کنترل

مشخصات فیزیکی

باتری باتری‌پک
عمر باتری (بر اساس استاندارد CIPA) ۵۳۰
مقاوم در برابر تغییرات محیطی

سایر ویژگی‌ها

برند Sony

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم