X-Rite ColorChecker Video Classic

نام تجاری:
  • چارت رنگی ۲۸ تایی
  • کارت خاکستری ۶۰ درصد
  • چارت تنظیم وایت‌بالانس
  • مناسب برای انواع دوربین‌های فیلم‌برداری
ادامه مطلبShow less
در صورت موجود شدن، من را خبر کن!
مرجع:
16734
افزودن به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
توضیحات

تطبیق‌دهنده رنگی یا ColorCheker Video محصولی از کمپانی معتبر آمریکایی X-Rite است که بهفیلم‌برداران اجازه می‌دهد تا رنگ‌های دوربین خود را کالیبره (واسنجی) کنند، تعادل نور سفید (White Balance) را به‌دقت تنظیم کنند و رنگ‌ها را با دقت بسیار بالا و همان‌طور که در دنیای واقعی به نظر می‌رسند ثبت کنند. این وسیله، رکورد و فیلم‌برداری با دقت رنگی بالا را هنگام استفاده از دوربین‌های مختلف تضمین می‌کند و می‌توان نتایج را به‌راحتی در نرم‌افزارهای پردازش فایل‌های RAW، مانند Photoshop و Lightroom، پیاده‌سازی کرد. ColorCheker Video دارای ۲۸ تکه‌ی رنگی است که توسط مهندسان خبره X-Rite طراحی شده‌اند.این کالرچکر ربه راحتی می‌توان در شرایط مختلف آ به همراه داشت. ColorCheker Video در یک طرف خود دارای خاکستری ۶۰ درصد است و در طرف دیگرش علاوه بر چارت وایت‌بالانس  در دو طرف کادر مربع‌های رنگی طراحی شده است. در سمت راست ۱۷ رنگ استاداردی که در کالرچکر‌ها متداول است طراحی شده و در سمت دیگر تنالیته‌های مختلف رنگ پوست قرار گرفته تا بتوان با توجه به شرایط نور محیط رنگ پوست را در بهترین حالت به ثبت رساند.

تطبیق‌دهنده رنگی X-Rite COlorChecker Video

 مشکل:

هر برند یا هر مدل دوربین حسگری متفاوت دارد که رنگ‌ها را به‌روش‌های مختلفی ثبت می‌کند. این حسگرها همانند چشم‌های ما نمی‌بینند و تولیدکنندگان دوربین با دشواری‌های زیادی برای بازنمایی طبیعی رنگ‌ها و تصاویر مواجه هستند. به همین علت هم هست که یک صحنه در دوربین‌های مختلف با اختلاف رنگی مشهودی به ثبت می‌رسند. این مشکل در فیلم‌برداری وعکاسی، به خصوص در حوزه عکاسی صنعنتی یا تبلیغاتی، که محصول باید دقیقا با همان رنگی که دارد و با روشنایی مطلوب به ثبت برسد، بسیار حائز اهمیت است.

راه‌حل:

کنترل و انسجام رنگ به وسیله‌ای به عنوان مرجع احتیاج دارد. اگر چنین مرجعی در هنگام عکاسی و فیلم‌برداری استفاده شود، انسجام و دقت رنگی تضمین خواهد شد. یک پروفایل مخصوص مثل کالرچکر که با دقتی بالایی رنگ‌های مشخصی را بازنمایی می‌کند باعث می‌شود تا رنگ‌ها بهتر و دقیق‌تر بازنمایی شوند.

 ویژگی:

با این وسیله می‌توان فرآیند آزمون و خطای تنظیم رنگ را به‌راحتی هنگام باز کردن عکس‌ها روی کامپیوتر حذف نمود. این وسیله یک مرجع رنگ عالی برای انسجام و دقت رنگ‌ها است. با این وسیله می‌توان یک کالیبراسیون دقیق برای دوربین انجام داد و تعادل نور سفید (White Balance) را با دقت بالا در دوربین تنظیم نمود.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
16734
نظر
بدون نظر

نوشتن نقد و نظر

  • قیمت:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم