طراحی مجدد نرم افزار اسکایپ توسط شرکت مایکروسافت

حذف قابلیت Highlights در اسکایپ برای تمرکز بیشتر بر روی تماس صوتی، تصویری و چت کردن.

0 1,627

نرم افزار اسکایپ برای بالا بردن رضایت کاربران خود و همچنین تمرکز بیشتر بر روی بهبود تماس های صوتی، تصویری و چت کردن، تصممیم به تغییر در طراحی و حذف یکسری از قابلیت های خود کرده است.

از سال 2011 شرکت مایکروسافت تغییرات زیادی در نحوه ارائه سرویس  پیام رسان های خود داده است که همیشه نیز باعث رضایت کاربران نشده است. سال گذشته اسکایپ قابلیت Highlights، که در اصل ایده اصلی آن از قابلیت استوری اینستاگرام و همچنین اسنپ چت گرفته شده بود را به اپلیکیشن خود اضافه کرد. این تغییر بازخورد خوبی در میان کاربران این نرم افزار ارتباطی نداشت تا جایی که این شرکت از تاریخ ۳۰ سپتامبر، هشتم مهر ماه، قابلیت Highlights را از منوی اسکایپ به طور کامل حذف خواهد کرد.

نرم افزار اسکایپ
skype app

علاوه بر آن قرار است شکل ظاهری و منوهای اپلیکیشن، در نسخه موبایل و دسکتاپ نیز دستخوش تغییرات نسبی شوند. در نسخه موبایل تنها 3 دکمه چت، تماس و مخاطبین خواهد بود و در نسخه دسکتاپ آن تمامی این دکمه ها در قسمت Notification  قرار خواهند گرفت. همچنین در مورد شکل ظاهری نیز باید به این نکته اشاره کرد که دیگر از رنگ های متنوع و با کنتراست بالا و همچنین المان های دکوری خبری نخواهد بود. تمامی این تغییرات برای بالا بردن تمرکز در وظیفه اصلی این نرم افزار یعنی برقرای ارتباط است. شرکت مایکروسافت وبسایتی با نام Skype ideas راه‌اندازی کرده تا افراد بتوانند پیشنهاد و انتقادات خود را در مورد اپلیکیشن با توسعه ‌دهندگان مطرح کنند.

اسکایپ
skype app

نر افزار اسکایپ جزو اولین نرم افزارهای ارتباطی بوده است که از طریق آن شما می توانید علاوه بر چت کردن با مخاطبین خود تماس صوتی و تصویری برقرار کنید. این نرم افزار قبل تر از نرم افزارهای چون WhatsApp و Facebook Messenger در این زمینه فعال بوده است. اما این طور به نظر میرسد که در جنگ بین نرم افزارهای ارتباطی، حتی نرم افزارهای قدیمی نیز برای جذب کاربران بیشتر شروع به تغییرات اساسی زده اند.

در حال حاضر جدیدترین نسخه اسکایپ به شماره ۸.۲۹ در گوگل‌پلی و اپ‌استور منتشر شده است و همچنین نسخه دسکتاپ آن نیز در وب سایت رسمی آن اسکایپ موجود است.

 

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.