ده عدد دوربین Nikon D5 امروز به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید

0 1,557

یکی از مسائلی که نیکون از گذشته برای تبلیغ دوربین‌های خود استفاده کرده، استفاده از دوربین‌های این برند در ایستگاه فضایی و توسط سازمان فضایی امریکاست. در ماه اوت گذشته نیز ناسا تعداد پنجاه‌وسه عدد دوربین به این شرکت سفارش داد که امروز ۱۰ مورد از آن‌ها به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید!

دوربین‌های ارسالی Nikon D5 هستند و ناسا از لوازم جانبی و لنزهای D2X و D4 روی آن‌ها استفاده خواهد کرد و دوره استفاده از این بدنه‌ها در فضا بین ۱۲ تا ۱۸ ماه خواهد بود.

ارتباط ناسا و نیکون از سال ۱۹۷۲ آغاز شده است. در آن زمان نیکون یک دوبین با نام Photomic FTN که نسخه اصلاح‌شده نیکون F بود را جهت استفاده در کره ماه برای سرنشینان آپولو ۱۵ طراحی کرد.

این همکاری ادامه داشت تا اینکه در سال ۲۰۰۸ تا اینکه نیکون D2XS اولین دوربین دیجیتال راه‌یافته به فضا لقب گرفت. در این زمان  شش مورد  D2XS و سال بعد ۱۱ عدد D3S و در سال ۲۰۱۳ سی‌وهشت دستگاه D4 برای ارسال به فضا به نیکون سفارش داده شد.

ناسا اما با همین سرعت لنزهای خود را به‌روز نمی‌کند و آخرین بار در سال ۲۰۱۳ تعداد ۶۴ عدد لنز NIKKOR سفارش داده است. آنچه که همچنان دوربین‌های رده‌بالای نیکون را برای عکاسی در فضا ایده‌آل می‌سازد، عملکرد بسیار خوب آن‌ها در نور کم است.

  • در ادامه تعدادی از عکس‌های ثبت‌شده توسط فضانوردان که با دوربین‌های نیکون به ثبت رسیده‌اند را می‌بینید. با کلیک روی عکسها می‌توانید نسخه اصلی آن‌ها را مشاهده کنید، هممچنین در بخش مشخصات عکس، مدل دوربین و تنظیمات عکس نیز درج شده است. این عکس‌ها بعضا دارای نویز بسیار زیادی است اما باید توجه داشت که برخی از آنها در نور بسیار کم و همچنین توسط فضانوردانی که آموزش خاصی در زمینه عکاسی ندیده‌اند به ثبت رسیده است:

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.