معرفی دوربین‌های فول‌فریم بدون آینه پاناسونیک S1R و S1

0 1,521

در نمایشگاه فوتوکینا ۲۰۱۸، از دو فول‌فریم بدون آینه پاناسونیک S1R و S1  رونمایی شد. این محصولات نخستین تجربه پاناسونیک در ساخت دوربین فول‌فریم بدون آینه هستند. ازآنجایی‌که در این نمایشگاه شرکت‌های لایکا، پاناسونیک و سیگما برای ساخت محصولاتی با مانت L به توافق رسیده‌اند؛ از همین رو دوربین جدید پاناسونیک نیز با همین مانت ساخته خواهند شد.مشخصات دوربین Panasonic S1R

دوربین بدون آینه فول فریم پاناسونیک

مشخصات دوربین Panasonic S1R

فول‌فریم بدون آینه پاناسونیک S1R از حسگری با رزولوشن ۴۷ مگاپیکسل استفاده می‌کند و سنسور مدل S1، دارای رزولوشن ۲۴ مگاپیکسل می‌باشد. همان‌گونه که انتظار می‌رفت کیفیت فیلم‌برداری این محصولات بالا بوده و هر دو دوربین قادر به ثبت ویدیوهایی با رزولوشن 4K و سرعت ۶۰ فریم‌برثانیه هستند.

دوربین های پاناسونیک S1R و S1

مشخصات فیلم برداری دوربین های panasonic s1r و panasonic s1

همچنین همانند دوربین‌های GH5 و G9، هردو دوربین از لرزش گیر داخلی برخوردارند که در هماهنگی با لرزش گیر اپتیکال، کیفیت بسیار بالایی را در فیلم‌برداری برای شما به ارمغان خواهند آورد. همچنین نمایشگرهای استفاده‌شده در این دوربین‌ها قابلیت چرخش در ۳ جهت را دارند. برای ذخیره‌سازی اطلاعات نیز از ۲ درگاه استفاده‌شده که یکی از آن‌ها SD و دیگری درگاه XQD‌ می‌باشد. این، قابلیتی است که نبود آن در دوربین‌های بدون آینه فول‌فریم نیکون و کانن احساس می‌شود.

منظره یاب این دوربین‌ها از نوع الکترونیکی است که البته کیفیت دقیق آن از سوی کمپانی اعلام نشده است؛ البته سازنده در این مورد گفته که کیفیت منظره یاب دوربین‌های جدید از همتایان کاننی و نیکونی آن‌ها بالاتر است. لازم به ذکر است که دوربین‌های بدون آینه کانن، نیکون و سونی از منظره‌یاب‌هایی با رزولوشن ۳.۶۹ میلیون نقطه استفاده می‌نمایند. همچنین اعلام شده که فول‌فریم بدون آینه پاناسونیک S1R و S1، از بیشترین سرعت سینک فلاش در میان دوربین‌های موجود برخوردار است.

منظره یاب الکترونیکی جدید پاناسونیک

دوربین بدون آینه فول‌فریم پاناسونیک

معرفی اولین دوربین‌های بدون آینه فول‌فریم پاناسونیک s1r

پاناسونیک ادعا کرده که دوربین‌های S1R و S1 کاملاً در برابر شرایط آب و هوایی مقاوم هستند و در دمای بسیار پایین نیز مشکلی در کارکرد آن‌ها ایجاد نمی‌شود. همچنین از ارگونومی بالایی برخوردار بوده که کار با آن را ساده‌تر می‌نماید. کمپانی سازنده زمان عرضه این محصولات را ماه مارس سال ۲۰۱۹ اعلام کرده، اما هنوز قیمتی برای آن از سوی پاناسونیک مشخص نشده است.

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.