دوربین فول‌فریم بدون آینه نیکون در آینده‌ای نزدیک رونمایی می‌شود!

2 1,599

اخیراً رسانه‌ها و سایت‌های مختلفی از دوربین جدید نیکون صحبت به میان آورده‌اند. دوربینی که در  به گفته خود مسئولین نیکون در کنفرانس خبری که در جولای ۲۰۱۷ داشته‌اند، قرار است قاعده بازی را به هم بزند. هفته پیش نیز در نمایشگاه CES 2018 در لاس‌وگاس خبر‌های جدیدی در رابطه با دوربین فول‌فریم بدون آینه نیکون منتشر شد که اطلاعات دقیق‌تری را در رابطه با این دوربین مشخص می‌کند.

دوربین فول فریم Mirrorless نیکون بر خلاف انتظار با لنز‌های مانت F نیکون سازگار نیست و بدون استفاده از یک مبدل مناسب نمی‌توان لنز‌های رایج فول‌فریم نیکون را بر روی آن متصل کرد. با این تفاسیر احتمالاً سری لنز‌های جدیدی با مانتی متفاوت را طراحی خواهد کرد. این مانت به خصوص Z-Mount نام‌گذاری شده و به احتمال زیاد در آینده بیشتر این را خواهیم شنید.

طبق طراحی‌ای که از مانت این دوربین لو رفته، می‌توان متوجه شد که فاصله لبه درونی مانت تا سنسور یا همان flange focal distane برابر با ۱۶ میلی‌متر و قطر دهانه ۴۹ میلی‌متر است. در دوربین‌های بدون آینه سری Nikon 1 فاصله مانت تا سنسور برابر با ۱۷ میلی‌متر است. با این تفاسیر در بین لنز‌های که برای دوربین‌های نیکون، سونی و نیکون تا به حال طراحی شده، لنز‌های مانت‌Z بیشترین قطر دهانه را دارند.

طرح احتمالی دوربین فول‌فریم بدون آینه نیکون
طرح احتمالی دوربین فول‌فریم بدون آینه نیکون

مانت Z به‌به احتمال زیاد برای دوربین‌های فول‌فریم بدون آینه نیکون طراحی خواهد شد ولی به خاطر داشته باشید که نام تجاری این مانت می‌تواند تغییر کند. هنوز مشخصات دقیق‌تری از دوربین جدید بدون‌آینه نیکون منتظر نشده ولی سایت Nikonrumors اعلام کرده است که این دوربین در فوریه ۲۰۱۸ در نمایشگاه CP+ ژاپن رونمایی خواهد شد و احتمالاً یک یا چند لنز نیز به همراه آن معرفی می‌شود. با این تفاسیر باید تقریباً تا یک ماه دیگر منتظر ماند و دید که نیکون چه برنامه‌ای را برای علاقه‌مندان خود در نظر گرفته است.

2 نظرات
  1. نیما می‌گوید

    طبق طراحی‌ای که از مانت این دوربین لو رفته، می‌توان متوجه شد که فاصله لبه درونی مانت تا سنسور یا همان flange focal distane برابر با ۱۶ میلی‌متر و قطر دهانه””””” ۴۹ سانتی‌متر””””””” است. در دوربین‌های بدون آینه سری Nikon 1 فاصله مانت تا سنسور برابر با ۱۷ میلی‌متر است. با این تفاسیر در بین لنز‌های که برای دوربین‌های نیکون، سونی و نیکون تا به حال طراحی شده، لنز‌های مانت‌Z بیشترین قطر دهانه را دارند.
    ترجمه ایراد دارد

    1. امیر حسینی می‌گوید

      بله به جای میلی‌متر به اشتباه سانتی‌متر نوشته شده. ممنون از دقت نظرتون.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.