دوربین فول‌فریم بدون آینه کانن در آینده‌ای نزدیک رونمایی می‌شود!

5 1,590

اخبار و شایعات در مورد دوربین بدون آینه کانن روز به روز بیشتر می‌شود. موثق‌ترین خبری که می‌توان از میان این شایعات به دست آورد این است که کانن یک نمونه اولیه یا پروتوتایپ از اولین دوربین بدون آینه خود طراحی کرده است.

سایت Canon Rumors که پیش از این خیلی از پیش‌بینی‌هایش محقق شده، خبر داده است که کانن مشغول تست یک دوربین بدون آینه با بدنه‌ای جدید است. این سایت عکس‌هایی از همین دوربین منتظر کرده است.

اولین موردی که در باره این دوربین می‌توان به آن اشاره کرد برخورداری دوربین از یک نمایشگر ۱.۳ اینچی در قسمت بالایی بدنه است. چیزی که پیش از این در دوربین‌های سری SL لایکا شاهد آن بودیم.

از عکس‌های منتشر شده می‌توان حدس‌هایی دیگری هم در مورد دوربین جدید کانن زد؛ مثلاً این‌که با توجه به فاصله بایودنت تا سنسور، بعید به نظر می‌رسد که کانن از لنز‌های فول‌فریم EF خود برای این دوربین استفاده نخواهد کرد. از طرف دیگر هنوز خبر معتبری در مورد اینکه کانن قصد دارد سری لنز‌های جدیدی را در آینده عرضه کند، منتشر نشده است. ویژگی دیگری که این دوربین دارد، سرعت عکس‌برداری پی‌درپی در فرمت raw تا ۱۰ فریم بر ثانیه می‌باشد.

نکته جالب اینجاست که نیکون، رقیب سنتی کانن نیز به صورت جدی مشغول کار بر روی یک دوربین فول‌فریم بدون آینه است که احتمالاً تا آخر سال ۲۰۱۸ رونمایی خواهد شد؛ بنابراین باید منتظر ماند و دید که کدام یک از این دو کمپانی اولین دوربین فول‌فریم بدون آینه خود را روانه بازار خواهد کرد.

اواخر تابستان امسال انتظار آن می‌رفت که کانن طی مدتی کوتاه از این دوربین جدید خود رونمایی کند. ولی با توجه به اینکه این کمپانی به تازگی دوربین EOS M50 را معرفی کرده، احتمالاً رونمایی از دوربین بدون آینه فول‌فریم کانن به اواخر سال جاری میلادی یا سال بعد موکول خواهد شد. با این تفاسیر باید منتظر ماند و دید که دو دوربین فول‌فریم کانن و نیکون چه ویژگی‌هایی دارند و می‌تواند بازار دوربین‌های بدون آینه حرفه‌ای را از قبضه سونی و فوجی خارج کنند یا نه؟

5 نظرات
  1. محمد رحیمی می‌گوید

    در مطالبتان غلط املایی هست. کسی اینها را ویرایش نمیکنه ؟

    از عکس‌های منتشر شده می‌توان حدس‌هایی دیگری هم در مورد دوربین جدید کانن زد؛ مثلاً این‌که با توجه به فاصله بایودنت تا سنسور، بعید به نظر می‌رسد که کانن از لنز‌های فول‌فریم EF خود برای این دوربین استفاده نخواهد کرد. از طرف دیگر هنوز خبری معتبری در مورد اینکه کانن قصد دارد سری لنز‌های جدیدی را در آینه عرضه کند، منتشر نشده است. ویژگی دیگری که این دوربین دارد، سرعت عکس‌برداری پی‌درپی در فرمت raw تا ۱۰ فریم بر ثانیه می‌باشد.

    1. امیر حسینی می‌گوید

      سلام ممنون از توجه نظرتون آقای رحیمی
      در مورد اخباری که در مجله پیکسل منتشر می شه سعی می‌کنیم مطالب خیلی سریع ترجمه و آپلود شه و اگر غلطی از لحاظ نگارشی وجود داشته باشه که محتمل هم هست، من به عنوان یک نویسنده در پیکسل ازتون عذر می‌خوام

  2. سپهر می‌گوید

    درود بر کانن
    ولی با توجه به اینکه سونی نهایت کیفیت را در این نوع از دوربینها ارائه کرده و بهترین سنسورها و حتی لنزها را برای این نوع دوربینها میسازد بعید است که کانن و نیکون بتوانند بازار رو ازش بگیرند

  3. سلیمان می‌گوید

    سلام . درسته میرور لس های سونی وسوسه کننده هستن ولی قیمت لنزهاش آدمو منصرف میکنه!! تقریبا دوبرابر قیمت برندهای دیگه!!

    1. امیر حسینی می‌گوید

      بله متاسفانه همین‌طوره ولی اگر از لحاظ اقتصادی محدودیت‌تری ندارید انتخاب خیلی خوبی به حساب می‌آن

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.