بدون آینه‌ای جدید از کانن، EOS M50 رسماً معرفی شد

EOS M50 اولین دوربین بدون آینه کانن با قابلیت تصویربرداری 4K

11 2,316

همان طور که پیش از این در مجله پیکسل به آن اشاره شده بود، کانن امروز به طور رسمی از جدید‌ترین دوربین بدون آینه خود، EOS M50 رونمایی کرد. این دوربین اولین عضو سری دوربین‌های M است که می‌تواند با قابلیت 4K فیلم‌برداری کند. این دوربین از یک حسگر ۲۴ مگاپیکسلی APS-C با سیستم اتوفوکوس Dual Pixel برخوردار است و برای پردازش تصویر از آخرین و جدیدترین پردازنده کانن، Digic 8 بهره می‌برد و بر خلاف برادر خود، EOS M100 به یک ویوفایندر داخلی مجهز است.

از طرفی دیگر M50 اولین دوربین کانن است که در حالت RAW عکس‌ها را با فرمت CR3 ذخیره می‌کند. در این فرمت RAW می‌توان اولویت را بر روی کیفیت تصویر قرار داد و عکس‌ها را با حجم بالا ذخیره کرد، همچنین می‌توان از فرمت C-Raw استفاده کرد که در ابن حالت فایل RAW با ۵۰ درصد حجم کمتر به ثبت می‌رسد و البته کیفیت تصویر نیز کمی کاهش می‌یابد.

مانند دیگر اعضای خانواده M کانن این دوربین نیز از دوربین بدون آینه EOS M50 نیز از وای‌فای، بلوتوث و قابلیت اتصال NFC برخوردار است و خیلی راحت می‌توان عکس‌ها را بعد از گرفتن به گوشی‌های هوشمند منتقل کرد.

به لطف ارتقای پردازنده M50 نسبت به دیگر دوربین‌های سری M، می‌توان با فریم رین بالاتر و معادل ۱۲۰ فریم بر ثانیه و با رزولوشن 1080P به فیلم‌برداری پرداخت و تصاویر اسلوموشن گرفت، به علاوه در حالت فیلم‌برداری UHD 4K فریم‌ریت تقریباً برابر با ۲۴ فریم بر ثانیه می‌باشد. البته در فیلم‌برداری 4K، قابلیت Dual Pixel قابل استفاده نمی‌باشد. در عکاسی نیز در با فوکوس قفل شده می‌توان تا ۱۰ فریم بر ثانیه به صورت پی‌در‌پی عکاسی کرد. در صورت استفاده از فوکوس خودکار و قرار دادن تنظیمات بر روی C-AF سرعت عکس‌برداری تا ۷ فریم بر ثانیه کاهش می‌یابد.

همان‌طور که اشاره شد، یکی از ویژگی‌هایی که این دوربین را نسبت به نمونه مشابه خود، EOS M100 متمایز می‌کند برخورداری از یک منظره‌یاب داخلی الکترونیکی با رزولوشن ۲.۳۶ میلیون نقطه است و در کنار این منظره‌یاب می‌توان از نمایشگر لمسی سه اینچی M50 نیز استفاده کرد.

EOS M50 ماه آوریل امسال به بازار عرضه خواهد شد و بدنه آن به تنهایی چیزی در حدود ۸۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

11 نظرات
  1. رضا صابونچی می‌گوید

    لرزش گیر داخل بدنه نداره؟

    1. امیر حسینی می‌گوید

      البته این دوربین مثل EOS M5 به یک لرزشگیر داخلی ۵ محوره نیز مجهز هست.

  2. علی می‌گوید

    سلام… اگه بخوام لنز f/1.8 50mmواسش بگیرم نیاز به اداپتور داره؟

    1. امیر حسینی می‌گوید

      بله به آداپتور مخصوص نیاز هستش

  3. سپهر می‌گوید

    این دوربین بالاتر از مدل بدون آیینه ام۶ محسوب میشه؟

    1. امیر حسینی می‌گوید

      سلام
      بله از لحاظ مشخصات فنی در جای بالاتری نسبت به M6 قرار می‌گیره و دوربین جدید‌تری هم مست.

  4. امیرحسین می‌گوید

    سلام من بین این و ۸۰ دی موندم کدوم بهتره برا عکاسی

    1. سعید فرامرزی می‌گوید

      سلام دوست عزیز.
      سوالتون بسیار کلی هست و من اطلاعی ندارم در چه ژانری عکاسی میکنید ولی بصورت کلی هر دو دوربین برای عکاسی مناسب هستند. Canon 80D بدلیل دارا بودن بدنه بزرگتر و آلیاژ منیزیم دارای استحکام بالاتری نسبت به Canon M50 است ولی Canon M50 بدلیل میرورلس بودن وزن پایین تری دارد.

  5. زوزو می‌گوید

    سلام. من میخوام یه دوربین نیمه حرفه ای کنون بگیرم تا ۱۰ میلیون میتونم هزینه کنم بهترین انتخاب چیه ؟

  6. سالار می‌گوید

    سلام. دوست من برای m50 markii وقتی صدو بیست فریم میزاریم در حالت hd فکوس اتوماتیک از بین میره. هرکاری کردم تصویر تار هست. چطور کار کنم بتونم رویه یه سوژه دستی فکوس کنم. با دیافراگم و ایزو کار کردم. اصلا تصویرش صاف نمیشه

    1. گروه نویسندگان می‌گوید

      سلام وقت بخیر، با لنز دیگه‌ای امتحان کردید؟
      اگر تهران هستید، تشریف بیارید مغازه راهنماییتون کنیم

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.