XT-3 پرچم‌دار جدید فوجی معرفی شد

بررسی مشخصات دوربین X-T3 فوجی

7 2,603

فوجی به تازگی از دوربین جدید بدون‌آینه خود، XT-3 رونمایی کرده است و می‌توان گفت که این دوربین نسبت دو نمونه‌های قبلی سری X فوجی تغییرات زیادی داشته است. این دوربین به یک سنسور جدید ۲۶ مگاپیکسلی نسل چهارم Trans فوجی مجهز است و می‌تواند تا ۳۰ فریم بر ثانیه به‌صورت پی‌در‌پی عکاسی کند. از طرف دیگر می‌توان X-T3 فوجی را اولین دوربین جدی حرفه‌ای این کمپانی برای فیلم‌برداری دانست، چرا که با برخورداری از یک سیستم فوکوس جدید و پردازنده X-Processor 4 می‌تواند با رزولوشن 4K/60p فیلم‌برداری کند. این پردازنده به ادعای فوجی ساعت پردازشی سه برابر بیشتر نسبت به پردازنده دوربین‌های قبلی سری X دارد. به لطف سنسور و پروسسور جدید به کار رفته در این دوربین می‌توان ایزو را تا ۱۶۰ کاهش داد، این در حالی است که در XT-2 حداقل حساسیت ایزو ۲۰۰ است. در ادامه به بررسی ویژگی‌ها و مشخصات X-T3 می‌پردازیم.

از لحاظ طراحی و شکل ظاهری، X-T3 شباهت زیادی به نمونه‌های قبلی خود دارد. این دوربین بدنه فلزی مقاوم در برابر نفوذ رطوبت، به همراه دیال‌های آنالوگ، نمایشگر قابل چرخش و منظره‌یاب الکترونیکی برخوردار است. نمایشگر و منظره‌یاب هد دو ارتقا یافته‌اند. نمایشگر Xt-3 لمسی شده و رزولوشن منظره‌یاب به ۳.۹۶ میلیون نقطه افزایش داده شده است. از طرف دیگر فریم ریت نمایش تصویر در منظره‌یاب در حالت Boost برابر با ۱۰۰ فریم بر ثانیه است و دیگر در حالت ماکزیمم پرفورمنس نیازی به استفاده از باتری گریپ نیست.

سیستم اتو فوکوس در X-T3 نسبت به دوربین‌های قبلی سری X پیشرفت قابل توجهی داشته است.

سیستم فوکوس خودکار Xt-3 پیشرفت قابل توجهی داشته و با به کارگیری ۲.۱ میلیون پیکسل تشخیص فازی تقریباً تمام کادر را برای فوکوس پوشش می‌دهد. این سیستم فوکوس در مقایسه با فوکوس خودکار XT-2 تا ۱.۵ برابر سریع‌تر عمل می‌کند و می‌توان در شرایط نوری ضعیف تا -3EV بر روی سوژه فوکوس کرد. از سوی دیگر قابلیت تشخیص صورت و چشم در این دوربین بهبود یافته و در حالت AF-C می‌توان از تکنولوژی تشخیص چشم سوژه بهره برد.

Xt-3 می‌تواند با حداکثر رزولوشن و با شاتر الکترونیکی تا ۲۰ فریم بر ثانیه عکاسی کند. این عدد هنگام استفاده از شاتر مکانیکی 11fps خواهد بود. با قرار دادن تنظیمات دوربین بر روی حالت Sport Finder سرعت عکس‌برداری پی‌درپی تا ۳۰ فریم بر ثانیه افزایش می‌باید. البته در این حالت تصاویر با کراپ ۱.۲۵× ثبت خواهند شد. ظرفیت باتری X-T3 نیز ارتقا یافته و با یک بار شارژ کامل می‌توان تا ۳۹۰ بار عکس گرفت که از میانگین دوربین‌های بدون‌آینه بالاتر است.

بزرگ‌ترین غافلگیری درباره دوربین Xt-3، تلاشی است که فوجی برای تبدیل آن به یک دوربین جدی و حرفه‌ای فیلم‌برداری انجام داده است.

شاید مهم‌ترین تفاوت دوربین XT-3 نسبت به دوربین‌های قبلی سری X قابلیت‌های این دوربین در فیلم‌برداری است. این دوربین نه تنها می‌تواند با رزولوشن (4K/60p DCI و UHD) فیلم‌برداری کند، بلکه می‌توان تصویر را با عمق بیت ۱۰، 4:2:0 رکورد کرد یا خروجی ۱۰ بیت 4:2:2 گرفت. همچنین می‌توان با گامای F-Log و با حداقل ایزوی ۶۴۰ و با داینامیک رنج بالایی ویدئو را رکورد کرد. پشتیبانی از HLG نیز در آپدیت جدید فریم‌ویر دوربین و در اواخر سال ۲۰۱۸ ممکن خواهد شد.

دوربین X-T3 فوجی در ۲۰ سپتامبر و با قیمت حدودی ۱۵۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

7 نظرات
  1. آرشام می‌گوید

    درود بر شما
    من علاقه مند به عکاسی در مکانهای تاریخی و طبیعت هستم ایا دوربین فوجی xt3 میتونه بازدهی خوبی داشته باشه؟در ضمن سبک بودن دوربین هم مهمه….و اگر دوربین عکاسی دیگری مناسب میدونید صرفنظر از قیمت لطفا بیان کنید.باسپاس

    1. امیر حسینی می‌گوید

      سلام با توجه به اینکه در عکاسی منظره و عکاسی از بنا هر چه قدر سایز سنسور بزرگتر باشه، آزادی عملتون تو کادربندی بیشتره انتخاب دوربین XT3 که سنسور APS-C داره و ابعادش تقربیا کوچکتر از نصف یک سنور فول‌فریم هستش، گزینه مناسبی به حساب نمی‌آد. این دوربین برای عکاسی متسند و خیابانی مناسب‌تره. بک دوربین بدون‌آینه فول‌فریم برای کار شما می‌تونه بهترین انتخاب باشه. مثلا دوربین A7r II یا A7r III گزینه‌های ایده‌الی هستند ولی هم بدنش هم لنز‌های که براش باید تهیه کنید، خیلی گرونند. اگر فاکتور وزن دوربین رو در نظر نگیریم(چون خیلی مواقع در عکاسی از منظره و عکاسی بنا دوربین روی سه‌پایه قرار می‌گیره) دوربین‌های D810 و D750 نیکون هم گزینه‌ّای مناسبی هستند.

  2. آرشام می‌گوید

    درود بر شما
    ممنون از پاسخی که دادید.. لطفا راهنمایی کنید چه لنزهایی برای عکاسی بنا و منظره (nikon D750) مناسب تر هستند؟

    1. امیر حسینی می‌گوید

      لطف دارید.
      لنز 16-35 f4 یا توجه به قسمتش لنز مناسبی هستش. لنز ۱۴-۲۴ نیکون هم هستش که قیمت بالایی داره. برای عکاسی معماری ایده‌ال‌ترین لنز، لنر ۱۹ میلی‌متری PC f4 ED هستش که خوب با توجه به قیمتی که داره تو این وضعیت خریدش توجیه اقتصادی نداره.

  3. ایلیا می‌گوید

    درود .
    من یه دوربین میخوام که هم کیفیتش خوب باشه هم سبک باشه بیشتر واسه عکاسی مدلینگ . آیا همین فوجی فیلم ایکس تری خوبه یا سونی a6400 بگیرم. چون قبلا کانن Dmark3 داشتم سنگین بود فروختمش.

    1. سعید فرامرزی می‌گوید

      سلام دوست عزیر. با توجه به اینکه عکاسی مدلینگ بیشتر انجام میدین دوربین A6400 انتخاب بهتری میتونه باشه با توجه به سیستم Eye AF بهتری که داره.

  4. vahedneisani می‌گوید

    سلام دوست عزیز من میخوام 80 d با لنز فیکس 50mm بخرم آیا جوابگوی کار من که تصویربرداری هست میتونم ازش کار بکشم

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.