سونی a7R Mark III از راه رسید!

شرکت سونی a7R Mark III را معرفی کرد

4 2,422

پس از گردوخاکی که نیکون D850 در رده‌ی دوربین‌های فول فریم مگاپیکسل بالا به پا کرد، امروز شرکت سونی a7R Mark III را به‌عنوان یک به‌روزرسانی برای a7R Mark II معرفی کرد. سونی a7R Mark II دوربینی بود که پیش از ورود Nikon D850 به بازار در رده‌بندی DxOMark  دارای بالاترین امتیاز بود. حال باید دید a7R Mark III که طبق ادعای سونی درزمینهٔ عکاسی در نور کم و ثبت بهتر جزئیات حرف‌های زیادی برای گفتن دارد چه عملکردی را به ثبت خواهد رساند.

سونی a7R Mark III ازلحاظ ظاهری نسبت به نسخه پیشین تفاوت خاصی ندارد و سنسور آن همچنان ۴۲ مگاپیکسلی است. اما صفحه نمای آن لمسی شده و درگاه کارت حافظه دوگانه و یک کلید چهارجهته، برای تغییر سریع نقاط فوکوس و تنظیمات به بخش پشتی آن اضافه شده است. نبود صفحه لمسی یکی از کاستی‌های دوربین‌های فول فریم مگاپیکسل بالای سونی نسبت به برترین دوربین‌های فول فریم کانن و نیکون بود.

sony a7R Mark III
صفحه نمایش a7R Mark III لمسی است

حداکثر میزان ایزو در این دوربین ۳۲۰۰۰ (در حالت نرمال) است که در این زمینه از D850 نیکون پیشی گرفته و با 5D Mark IV برابر است. اما آنچه تغییر بسیار بزرگ‌تری ایجاد می‌کند قابلیت ثبت ۱۰ فریم عکس در حالت عکاسی پیاپی است که این به معنای امکان ثبت یک فریم بیشتر در هر ثانیه نسبت به D850 و دو برابر بیشتر نسبت به مدل قلبی است.

sony a7R Mark III
باتری sony a7R Mark III در کنار باتری sony a7R Mark II

یکی از بزرگ‌ترین ایرادات دوربین‌های بدون آینه، ضعف آن‌ها درزمینهٔ باتری بوده است که سونی با تعویض باتری NP-FW50 با یک باتری NP-FZ100 تعداد عکس‌های قابل ثبت با یک‌بار شارژ کامل را از ۲۹۰ به ۶۵۰ (طبق استاندارد CIPA) رسانده است که بیش از دو برابر دوربین قبلی است. باتری مورداستفاده دز این دوربین همان باتری بکار گرفته‌شده در سونی آلفا a9 است.

سونی a7R Mark III درزمینهٔ فیلم‌برداری نیز تغییرات بزرگی داشته که تمامی این تغییرات به لطف پردازنده سریع‌تر  Bionz X بکار رفته در آن ممکن شده است. این دوربین همچنین قادر است تصاویری با ابعاد UHD 4K و با استفاده از تمامی سطح سنسور را به ثبت برساند.

a7R Mark III
اضافه شدن یک دکمه چند جهته بزرگترین تغییر صورت گرفته در بخش پشتی a7R Mark III است

سونی داینامیک رنج ۱۵ استاپ را برای این دوربین اعلام کرده است که در تصاویر 14-bit غیر فشرده در دسترس خواهد بود. لرزش گیر پنج جهته حس‌گر نیز در این دوربین به‌روزرسانی شده که تا ۵٫۵ استاپ (یک استاپ بهتر نسبت به مدل قبلی) لرزش تصویر را کاهش می‌دهد. سونی a7R Mark III دارای حالت Multi-shot resolution در عکاسی است که با مقایسه عکس‌های ثبت‌شده از یک صحنه تفکیک دقیق‌تری در جزئیات عکس نهایی به ثبت خواهند رساند. قیمت اعلام‌شده برای بدنه این دوربین ۳۱۹۹ دلار است که این به معنای جایگزینی کامل آن برای مدل قبلی خواهد بود.

در ادامه یک فیلم معرفی و یک نمونه فیلم گرفته شده با سونی a7R Mark III که هم‌زمان با معرفی ان منتشر شده است را می‌بینید:

 

4 نظرات
  1. رضا اعتمادیان می‌گوید

    درود بر این سرعت عملتون آقا سجاد
    خیلی سریع خبر رو رسوندید احسنت بر شما

    1. سجاد آینه‌چی می‌گوید

      سلام
      ممنون از لطف و توجه شما

  2. روزبه می‌گوید

    مرسی خیلی خوب بود

  3. مهشید کاظمی می‌گوید

    خوبیه سونی اینه که که مشکل خاصی نداره و میشه با خیال راحت خرید کرد
    با تشکر از پیکسل و و سرعت بالا در معرفی محصولات ، بلاگتون رو همیشه دنبال میکنم.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.