راه‌حل‌های پیکسل برای چاپ عکس‌های خانوادگی در خانه!

معرفی راه‌های دستیابی به عکس‌های چاپ شده در منزل

0 4,072

با فراگیر شدن استفاده از دوربین‌های عکاسی دیجیتال، چاپ عکس‌های خانوادگی یا عکس چاپ‌شده به یکی از مفاهیم نوستالژیک تبدیل شده است. اما بااین‌حال نیز همچنان چاپ عکس‌های خانوادگی ارزش بیشتری به ده‌ها عکس دیجیتالی می‌دهد که هرروز به ثبت می‌رسانیم و گاهی برخی از آن‌ها را حتی یک‌بار هم مرور نمی‌کنیم! عکس‌هایی که ظاهراً فقط برای آرشیو شدن ثبت می‌شوند، مگر اینکه منتخبی از آن‌ها را چاپ کنیم.

بااین‌وجود وقتی یک عکاس برای ثبت عکس‌های یک مراسم خانوادگی استخدام می‌کنیم، حتماً به دنبال تحویل عکس‌های چاپ‌شده هستیم که معمولاً هزینه بالایی هم برای ما در پی خواهد داشت.

راحل حل مناسب‌تری که برای دستیابی به عکس‌های واقعی و چاپ‌شده وجود دارد، استفاده از یک پرینتر خانگی باکیفیت و یا یک دوربین چاپ فوری عکس است که با کمترین هزینه، کیفیتی مناسب و عکس‌هایی واقعی در اختیار شما قرار می‌دهند. در این مطلب قصد معرفی چند دوربین چاپ فوری و پرینتر خانگی را داریم:

 

وقتی صحبت از دوربین چاپ سریع می‌شود‌، همه به یاد پولاروید می‌افتند. هم پدربزرگ‌های ما و هم نوجوانان!

زیرا پولاروید مبتکر گونه‌ای از دوربین‌ها است که در کمترین زمان ممکن یک عکس چاپ‌شده به کاربر تحویل می‌دهد. گونه‌ای از دوربین‌ها که همچنان پس از چند دهه پرطرفدار هستند و نمونه امروزی آن‌ها نیز تولید می‌شود. پولاروید حتی برخی از دوربین‌های جدید خود مثل OneStep2 را با طراحی و نام مشابه دوربین‌های قدیمی تولید می‌کند.

پولاروید
نمونه ای از تبلیغات قدیمی پولاروید برای دوربین‌هایش که در آن هزینه کم و چاپ سریع را تبلیغ می‌کند

برخی دیگر از دوربین‌های پولاروید، مثل دوربین فوری مدل Snap Touch نیز ترکیبی از یک دوربین دیجیتال و یک دوربین چاپ سریع هستند. پولاروید Snap Touch یک دوربین دیجیتال ۱۳ مگاپیکسلی با صفحه‌نمایش لمسی ۳٫۵ اینچی است که هم عکس‌های شمارا در کارت حافظه نصب‌شده روی آن ضبط می‌کند و هم می‌تواند یک نسخه چاپ‌شده از عکس را فوراً در اختیار شما قرار دهد.

پولاروید Snap Touch
پولاروید Snap Touch یک دوربین دیجیتال ۱۳ مگاپیکسلی با امکان چاپ سریع و فیلم‌برداری

عکس‌های این دوربین روی کاغذی با ابعاد ۲ در ۳ اینچ بدون حاشیه اضافی چاپ می‌شود و برای چاپ نیازی به جوهر ندارد!

قابلیت منحصربه‌فرد این دوربین امکان تصویربرداری فول اچ‌دی است. گرچه Snap Touch پس از ثبت عکس دیجیتال گزینه پرینت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و به او حق انتخاب می‌دهد، اما با توجه به اینکه دوربین‌های دیجیتال در دسترس همه ما قرار دارند، پولاروید با ساخت پرینتر ZIP Mobile امکان چاپ عکس‌های ثبت‌شده با دیگر دوربین‌های دیجیتال روی همان کاغذهای مورداستفاده در Snap Touch در اختیار کاربران قرار داده.

 پرینتر ZIP Mobile
پرینتر ZIP Mobile پولاروید که برای چاپ عکس نیازی به جوهر ندارد

این پرینتر از طریق یک اپلیکیشن و اتصال وای فای و NFC می‌تواند با گوشی اندروید یا iOS شما ارتباط برقرار کند و عکس‌های ثبت‌شده با گوشی شما را در سریع‌ترین زمان ممکن روی کاغذهای ۲ در ۳ اینچ و بدون استفاده از جوهر به چاپ برساند.

(لازم به ذکر است  دوربین فوری مدل Snap Touch نیز امکان اتصال بی‌سیم به گوشی هوشمند و چاپ عکس‌هایی که باگوشی شما ثبت شده‌اند را داراست.)

 

  • اینستاکس فوجی: ارزان‌ترین

اگر فقط به دنبال چاپ سریع عکس‌ها هستید و می‌خواهید عکس‌های فوری را تجربه کنید و یا از مهمانی‌های خود یک نسخه از عکس چاپ‌شده به یادگار بگذارید، برخی دوربین‌های چاپ سریع فوجی فیلم اینستاکس ارزان‌ترین و در دسترس ترین انتخاب شما هستند.

اینتاکس mini 8 و mini 9 ارزان‌ترین دوربین‌های چاپ سریع بازار هستند که فقط وجود یک آینه سلفی و مبدل ماکرو در مدل instax mini 9 است. البته فوجی فیلم نیز با ساخت دوربین‌های چاپ سریع کامل‌تری مثل Instax Mini 70 و Instax Mini 90 که دارای یک نمایشگر تک رنگ تنظیمات و دکمه‌های تنظیم هستند سعی کرده برخی دیگر از کاربران که به دنبال دوربین‌های کامل‌تری هستند را راضی نگه دارد. این دو مدل ازلحاظ ظاهری بسیار خاص و زیبا هستند.

دوربین‌های چاپ فوری فوجی‌فیلم
دوربین‌های چاپ فوری فوجی‌فیلم

اگر فکر می‌کنید دوربین‌های چاپ سریع فوجی نیاز پاسخگوی نیاز شما نیستند و یا به دنبال ظاهری متفاوت‌تر و بسیار خاص هستید. دوربین‌های ساخته‌شده توسط لوموگرافی انتخاب مناسبی برای شما خواهند بود.

لوموگرافی
دوربین‌های لوموگرافی امکانات و تنوع ظاهری زیادی دارند

این دوربین‌ها که دقیقاً از کاغذهای مورداستفاده برای دوربین‌های چاپ سریع فوجی استفاده می‌کنند دارای متنوع‌ترین ظاهر در بین همه‌ی دوربین‌های چاپ سریع هستند و مدل‌های مبدل‌های کارآمدی مثل مبدل کلوزآپ، ماکرو و فیش آی و حتی فیلتر‌های ژله‌ای بارنگ‌های مختلف (در برخی مدل‌ها) را به همراه دارند که امکان ثبت عکسهایی خلاقانه تر را فراهم می‌آورند. تنظیمات برخی از دوربین‌های لومو نیز بسیار گسترده‌تر از یک دوربین چاپ سریع معمولی است.

 

  • کانن: برای همیشه از مراجعه به آتلیه بی‌نیاز شوید!

اگر به دنبال چاپ عکس‌های خانوادگی با ابعادی بزرگ‌تر از آنچه که با دوربین‌های چاپ خوری امکان را خواهید یافت هستید، پرینتر Canon CP1200 چاپ‌ عکس‌های ۱۰ در ۱۵ سانتی‌متر و کیفیت بسیار خوب بهترین انتخاب برای شماست. این پرینتر علاوه بر امکان ارتباط با گوشی و تبلت شما از طریق Wi-Fi امکان اتصال به کامپیوتر را نیز دارد. البته این پرینتر دارای یک نمایشگر ۲٫۷ اینچی نیز هست که کاربر را به‌طور کامل از وجود کامپیوتر بی‌نیاز می‌سازد. این پرینتر می‌تواند عکس‌های شما را از روی کارت حافظه نیز به چاپ برساند و عکس‌های چاپ‌شده با آن دارای ماندگاری بسیار بالای ۱۰۰ ساله هستند.

پرینتر Canon CP1200
پرینتر Canon CP1200 عکس‌ها را با ابعاد بسیار مناسب و ماندگاری بالا چاپ می‌کند

برای اطلاع بیشتر از جزئیات مشخصات Canon SELPHY CP1200 می‌توانید به مطلبی با عنوان “با پرینترهای SELPHY عکس‌هایتان را جاودانه کنید” که پیش‌ازاین در مجله پیکسل منتشر شده بود، مراجعه کنید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.