کانن رکورد زد: 80 میلیون دوربین EOS

0 1,633

شرکت کانن اعلام کرد که تعداد دوربین‌های DSLR تولید شده توسط این شرکت از سقف 80 میلیون گذشت. هدف‌گذاری این شرکت برای دستیابی به این تعداد تولید دوربین، با احتساب مدل‌های نگاتیوی و EOS این شرکت انجام شده است و بالاخره در تاریخ 10 نوامبر امسال (حدود دو هفته پیش)، به آن دست پیدا کردند. این رقم، بالاترین تعداد دوربین با قابلیت تعویض لنز در جهان است که یک افتخار مهم برای کانن به شمار می‌رود. جالب اینکه دوربین 80 میلیونی‌ام این شرکت، یک مدل از دوربین EOS 5DSR بوده که حسگر آن بالاترین رزولوشن را در بین دوربین‌های DSLR موجود در بازار دارد.
شرکت کانن تولید دوربین‌های سری EOS SLR خودش را از سال 1987 را در شهر فوکوشیمای ژاپن آغاز کرد. تولید دوربین‌های دیجیتال این شرکت از اوایل سال 2000 آغاز شد. این شرکت هم اکنون توانسته است به بزرگترین تولید کننده دوربین‌های DSLR در جهان تبدیل شود.
کانن نه تنها اکنون به‌عنوان برند اول در تولید دوربین‌های DSLR شناخته می‌شود، بلکه در ماه ژوئن امسال نیز توانست با اعلام تعداد تولید 110 میلیون لنز برای سری EOS، به عنوان پرکارترین شرکت درزمینهٔ ساخت اپتیک عکاسی نیز شناخته شود. نکته مهم اینجاست که کانن برخلاف نیکون که به‌عنوان رقیب مستقیم این شرکت به شمار می‌رود، تمامی حسگر‌های به کار رفته در دوربین‌هایش را نیز خودش تولید می‌کند. شایع است که نیکون در اغلب موارد از حسگر‌های ساخت شرکت‌های دیگر مانند سونی در دوربین‌های دیجیتال حرفه‌ای‌اش استفاده می‌کند و این شایعه تابه‌حال از سوی نیکون رد نشده است.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.