معرفی تریگر رادیویی جدید PocketWizard برای دوربین‌های پاناسونیک

2 1,423

شرکت PocketWizard سیستم تریگر رادیویی فلاش خود مدل FlexTT5 TTL را برای استفاده با دوربین‌ها و فلاش‌های پاناسونیک معرفی‌کرد.

اگر از این تریگر برای ارتباط بین دوربین و فلاش‌های پاناسونیک مدل DMW-FL360L و DMW-FL580L استفاده‌کنید، تریگر FlexTT5 از سرعت همزمان‌سازی (sync) 1/8000 ثانیه هم پشتیبانی خواهدکرد. در زمان ارائه‌ی این تریگر، امکان نورسنجی TTL فقط برای همین دو فلاش اکسترنال پاناسونیک و دوربین Lumix GH4 وجود دارد؛ اما PocketWizard در نظر دارد تا با بروزرسانی firmware، پشتیبانی از دیگر دوربین‌ها و فلاش‌ها را هم فراهم‌کند.

در مراسم معرفی این تریگر در جمع خبرنگاران در شهر برلینگتون آمریکا، آقای استیو پادنوس، مهندس ارشد firmware و مدیر پروژه از شرکت LPA Design (سازنده‌ی تریگر‌های با برند PocketWizard) اظهار داشت که این شرکت چند وقتی است درگیر ساخت سیستم‌های ارتباطی رادیویی برای دوربین‌های بدون‌آینه و فلاش‌های ساخت پاناسونیک با هدف‌ استفاده توسط عکاسان حرفه‌ای بوده‌است. او ادامه داد که اکنون ما توانسته‌ایم سیستم PocketWizard TTL را مخصوص دوربین‌های این شرکت بهینه‌سازی کنیم.

این اولین سیستم ارتباط رادیویی TTL مخصوص دوربین‌های بدون‌آینه‌ی پاناسونیک است که قرار است در غرفه‌ی پاناسونیک در نمایشگاه فوتوکینا 2016 در کلن آلمان به نمایش دربیاید. در طول زمان برگزاری این نمایشگاه، هر روز در غرفه‌ی پاناسونیک در یک اجرای 15 تا 20 دقیقه‌ای امکانات این تریگر به عموم بازدیدکنندگان معرفی خواهدشد.

تریگر PocketWizard FlexTT5 برای سیستم پاناسونیک در اواخر اکتبر سال جاری میلادی از طریق پخش‌کنندگان مجاز این شرکت برای فروش در سراسر جهان عرضه خواهد‌شد. خریداران می‌توانند فرستنده‌ها و گیرنده‌های این سیستم رادیویی را به صورت جفت یا تکی خریداری‌کنند. قیمت هر فرستنده یا گیرنده در آمریکا 186 دلار و قیمت یک جفت فرستنده و گیرنده که به همراه یک کیف نگهداری عرضه می‌شود 299 دلار خواهدبود.

2 نظرات
  1. هاشم می‌گوید

    سلام برای دوربین lumix fz 200 رادیو فلاش معرفی میکنید که پشتیانی کنه؟

    1. میلاد طاهری می‌گوید

      سلام
      می‌تونید از همه رادیوتریگرهای موجود در وب‌سایت ما استفاده کنید اما هیچکدام از قابلیت TTL پشتیبانی نمی‌کنند.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.