دوربین مونوریل کوچک آلپا معرفی شد

0 1,625

دوربین مونوریل کوچک آلپا که چند روز پیش از آغاز فتوکینا معرفی شده بود، در این نمایشگاه به نمایش در آمد. این دوربین که همانند دیگر دوربین‌های آلپا از ساختاری ماژولار بهره می‌برد، اولین مونوریل آلپا است.

آلپا در هفتادمین سالگرد تاسیس خود، محصولات جدیدی را معرفی کرده است که مونوریل ALPA SERPENT یکی از آن‌ها است. آلپا دلیل عرضه‌ی این محصول را ورود به عرصه‌های آینده‌دار(!) و البته داشتن مشتریانی جدید بیان کرده است. این شرکت سوئیسی، همواره بر ساخت تجهیزاتی که در بلند مدت نیاز کاربرانشان را برطرف کنند تاکید داشته و تا کنون پیشبینی‌های دقیقی از آینده‌ی بازار دوربین‌های تکنیکی داشته است.

004692

هرچند اطلاعات چندانی در مورد این بدنه منتشر نشده است، اما آلپا اعلام کرده که تمامی بدنه‌های آلپا سری12 می‌توانند به همراه سرپنت به کار گرفته شوند و هم‌چنین بک‌های دیجیتال موجود در بازار با این بدنه سازگار هستند.

هم‌چنین می‌توان با توجه به تصاویر منتشر شده از سرپنت، برخی از ویژگی‌های آن را برشمرد. این دوربین که نمونه‌های تقریبا مشابهی  از آن (مانند Cambo Actus DB) نیز وجود دارد. در قسمت جلو حرکات تیلت/سوئینگ و در قسمت عقب حرکت شیفت (فقط در راستای عمودی) را فراهم می‌آورد. همانند دوربین‌های تکنیکی تخت این شرکت، در این محصول نیز آلپا برخلاف سازندگانی مانند کمبو، ترجیح داده تا تنها حرکت در یک راستا را در دوربین خود تعبیه کند و در مقابل،‌ دقت فوق‌العاده‌ی حاصل از بلبرینگ را در اختیار کاربر قرار دهد. بدیهی است این حرکت با چرخش 90 درجه‌ای بدنه به حرکتی افقی تبدیل می‌شود.

با توجه به تصاویر منتشر شده و دهانه‌ی اتصال مشابه قسمت جلو و عقب آلپا، احتمالا امکان نصب بک دیجیتال به قسمت جلو و لنز به قسمت عقب نیز وجود خواهد داشت که بدین‌ترتیب، حرکات تیلت/سوئینگ به قسمت عقب و حرکت شیفت به قسمت جلو منتقل می‌شود.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.