هر آنچه در مورد کانن 6D Mark II می‌دانیم

1 2,349

حدود دو ماه پیش کمپانی کانن از جدیدترین دوربین سری 5D خود یعنی 5D Mark IV رونمایی کرد. این دوربین مسلما طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارد و تاکنون تعداد پرشماری از آن نیز به فروش رسیده است. با این وجود قیمت نسبتا بالای 5D Mark IV یکی از ویژگی‌های نه چندان خوشایند این دوربین بشمار می‌رود.

در این صورت تکلیف افرادی که اصرار به خرید دوربینی با برند کانن دارند ولی از طرفی بودجه کافی برای تهیه 5D Mark IV را ندارند چه می‌شود؟! مسلما این افراد بایستی دوربین‌های سری 6D را با دقت بیشتری تحت نظر بگیرند. حال چرا می‌گوییم دوربین‌های 6D؟! به این دلیل که تا چند ماه دیگر نسخه جدید این دوربین با نام 6D Mark II معرفی خواهد شد. در این مطلب سعی داریم تا به هرآنچه که تاکنون درباره این دوربین می‌دانیم بپردازیم.

اولین چیزی که تقریبا از 6D Mark II مطمئن هستیم این است که در سه‌ماهه‌ی دوم 2017 شاهد معرفی و احتمالا عرضه آن خواهیم بود. با اینکه بسیاری از منابع خبر از آن می‌دهد که این دوربین در ماه ژانویه در نمایشگاه CES و یا در ماه فوریه در رویداد CP+ رونمایی می‌شود، با این وجود برخی منابع موثق‌تر اذعان دارند که کانن زودتر از سه‌ماهه‌ی دوم سال 2017 اقدام به پرده‌برداری از این دوربین خود نخواهد کرد.

انتظار می‌رود که 6D Mark II دارای حسگری با تفکیک‌پذیری 24 یا 25 مگاپیکسل باشد و از آنجایی که کانن در دوربین‌های اخیر خود علاقه‌ی زیادی به بهره‌گیری از فوکوس خودکار Dual Pixel نشان داده، پیش‌بینی می‌شود که 6D Mark II نیز از این سیستم فوکوس خودکار بهره‌مند باشد. همچنین برخی منابع نزدیک به کمپانی کانن ادعا می‌کنند که به شواهدی دست‌یافته‌اند که تایید می‌کند 6D Mark II دارای نمایشگری از نوع متحرک می‌باشد و به NFC، GPS و WiFi داخلی مجهز است. اما شاید ناامیدکننده‌ترین ویژگی 6D Mark II را در بخش فیلم‌برداری آن شاهد باشیم. به احتمال زیاد این دوربین قادر به رکورد ویدئوهای 4K نخواهد بود و کاربران آن بایستی با همان رزولوشن فول اچ‌دی 1080p و حداکثر سرعت 60 فریم بر ثانیه به ضبط ویدئو بپردازند. اما در عوض احتمالا قیمت این دوربین از 6D اندکی ارزان‌تر خواهد بود تا کانن از این طریق به نوعی از خریداران احتمالی این دوربین دلجویی کرده باشد.

البته همان‌گونه که اشاره شد هنوز زمان قابل توجهی تا معرفی 6D Mark II باقی مانده و طی هفته‌های آتی مسلما اطلاعات دقیق‌تری از آن به گوش می‌رسد که معتبرترین آن‌ها را به سمع و نظر شما خواهیم رساند.

1 نظر
  1. امین می‌گوید

    به نظر شما این دوربین صفحه لمسی خواهد داشت ؟
    نقاط فوکوش 6D که خیلی کم بود و امیدوارم تو سیستم فوکوس هم بهبود های خوبی داشته باشه.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.