نمره بالای هواوی P10 در سایت معتبر DxOMark

1 1,759

همانطور که می‌دانید DxoMark یکی از معتبر‌ترین و سخت‌گیر‌ترین آزمایشگاه‌ها در تست و ارزیابی دوربین‌، لنز و سنسور‌های مختلف است به‌تازگی دوربین موبایل P10 را زیر ذره‌بین قرار داده و با دقت بالا و بررسی جز به ‌جز، آن را ارزیابی کرده است.

تصویر گرفته شده توسط دوربین P10

دوربین موبایل P10 را کمپانی اسم‌ و رسم‌دار لایکا طراحی کرده و جالب اینجاست که این دوربین موفق شده تا نمره‌ای معادل ۸۷ را از کارشناسان سخت‌گیر DxOMark دریافت کند. این در حالی است که پیش از این تنها گوشی‌های  Google Pixel، HTC 10 و Sony Xperia X توانسته‌اند که نمره‌ای بیشتر از این کسب کنند. در حین آزمایش دوربین این گوشی، مشخص شد که P10 در شرایط نوری ضعیف و محیط‌های تاریک نیز قادر است تا با وضوح نسبتاً بالایی تصاویر را ثبت کند. از دیگر ویژگی‌هایی که باعث شده است تا این دوربین نمره بالایی کسب کند، می‌توان به وایت‌بالانس دقیق و بازسازی رنگ خارق‌العاده آن اشاره کرد. به‌علاوه وضوح تصویری که دوربین لایکای P10 ارائه می‌دهد در میان نمونه‌های مشابه بسیار بالا است و بافت‌ها و جزییات در تصویر به‌خوبی به ثبت می‌رسند همچنین سیستم اتوفوکوس نیز بسیار دقیق و سریع عمل می‌کند. تمامی این ویژگی‌ها باعث شده که درزمینهٔ عکاسی، مهندسین DxOMark نمره قابل‌توجه ۸۸ را به آن اطلاق دهند.

در حالت فیلم‌برداری نیز P10 قادر است تا با رزولوشن 1080p و با سرعت ۶۰ فریم‌ بر ثانیه تصاویر را رکورد کند، در حالت فیلم‌برداری 4K ولی ویدئو با فریم‌ریت ۳۰ به ثبت می‌رسند. تصاویر ضبط‌شده توسط P10 از دامنه پویایی بالا و وایت‌بالانس دقیقی برخوردار است و به علت وضوح بالا، تصاویر با جزییات نسبتاً زیادی قابل‌مشاهده هستند. ضمناً فوکوس خودکار بسیار سریع و روان عمل می‌کند تا سوژه هنگام فیلم‌برداری از عمق میدان خارج نشود. بر اساس تمام این مشخصات در حالت فیلم‌برداری دوربین P10 نمره برابر با ۸۴ را دریافت کرده است.

1 نظر
  1. اکبر می‌گوید

    پست بسیار خوب

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.