عکسی که ماه، مشتری و قمرهای مشتری را در یک کادر نشان می‌دهد

2 1,660

در روز ۱۰ آوریل ۲۰۱۷ (۲۱ فروردین ۱۳۹۶) ملاقات ویژه‌ای در آسمان رخ داد! در این شب می‌شد ماه را در فاصله‌ی نسبتاً نزدیکی به سیاره‌ی مشتری و چهار قمر گالیله‌ ای آن مشاهده کرد. دقیقاً در همین زمان، Goran Strand موفق شد در یک عکس ماه را در کنار مشتری و قمرهایش به نمایش بگذارد.

این عکاس سوئدی می‌گوید که در زمان ثبت عکس، ماه و مشتری کمتر از ۲ درجه از هم فاصله داشتند. در بالای عکس می‌توان ماه را مشاهده کرد و در قسمت پایینی عکس، مشتری در کنار چهار قمر گالیله‌ای Callisto، Europa، Ganymede و Lo دیده می‌شود.

تصویر برش‌خورده از مشتری و قمرهایش

 

Strand می‌گوید که به دلیل ابری بودن هوا توانست صبر کند تا نور ماه کمی توسط ابرها خنثی شود، سپس نوردهی خود را بر روی مشتری تنظیم کرد و این عکس را ثبت نمود.

این تصویر به‌عنوان عکس روز ناسا انتخاب شد و ناسا این توضیح را در مورد عکس ارائه کرد: «قمر زمین، ماه، به دلیل نزدیکی به زمین به‌مراتب روشن‌تر و بزرگ‌تر دیده می‌شود. ولی Callisto، Ganymede و Lo از ماه بزرگ‌تر هستند و Europa کمی از آن کوچک‌تر است.»

نکته‌ی جالب دیگر در مورد این عکس این است که ۵ قمر از ۶ قمر بزرگ منظومه‌ی شمسی در آن ثبت شده‌‌اند. تنها Titan، قمر زحل است که در این عکس دیده نمی‌شود.

عکس‌های نجومی روز ناسا را می‌توانید از طریق این لینک مشاهده کنید و از دیدن عکس‌هایی شگفت‌انگیز لذت ببرید.

2 نظرات
  1. H-S می‌گوید

    عااااالی بود ، احسنت به عکاس و احسنت به شما جناب غفاری

  2. گلرخ می‌گوید

    متن فوق العاده ای بود! متن های شما رو من همیشه دنبال میکنم. بسیار عالی!

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.