سایت EXIF.co با روش‌هایی هوشمندانه از عکس‌ها محافظت می‌کند

0 1,426

محافظت از کپی‌ رایت عکس در دنیای امروزی و در جوامع مجازی کار بسیار سختی است. اگر بخواهید عکس‌هایتان را به اشتراک بگذارید باید ریسک استفاده‌ی غیرقانونی یا دزدیده شدن عکس‌هایتان را نیز بپذیرید. ولی سایت EXIF.co با رویکردی جدید قصد دارد از عکس‌های اعضا محافظت کند.

EXIF.co یک هاست پولی برای عکاسان است که به‌صورت خودکار از عکس‌های آپلود شده محافظت می‌کند. هدف آن این است که به عکاسان اجازه دهد عکس‌هایشان را به اشتراک بگذارند یا از قابلیت embed استفاده کنند، بدون این‌که نگران استفاده‌ی غیرقانونی یا دزدیده شدن آن‌ها باشند.

EXIF.co به کاربرهایش دو قابلیت embed یا اشتراک مستقیم را ارائه می‌کند. هرکسی که بخواهد این عکس‌ها را دانلود کند بلوکه خواهد شد و اطلاعات کپی‌رایت عکس برایش به نمایش درخواهد آمد. البته کاربران می‌توانند انتخاب کنند که بتوان عکس‌هایشان را دانلود کرد، ولی واترمارک هوشمندی بر روی عکس ظاهر شود.

این واترمارک هوشمند تنها زمانی بر روی عکس نمایش داده می‌شود که کسی سعی کند آن را به‌صورت غیرقانونی دانلود کند یا از روی آن اسکرین‌شات بگیرد. به‌طور مثال ما سعی کردیم عکس زیر را از درون کد سایت دانلود کنیم که با واترمارک هوشمند مواجه شدیم:

استفاده از این سرویس بسیار ساده است و حتی آمارهای مرتبط به تعداد بازدید، تعداد اشتراک و دانلودهای بلوک‌شده و… را نیز عرضه می‌کند. کافی است عکس خود را آپلود کنید و سپس برای هر عکس اجازه‌ها و اطلاعات مربوط به کپی‌رایت عکس را وارد نمایید.

عضویت در این سایت رایگان است و هزینه‌ی آن بر اساس هر 1000 بازدید تعیین می‌شود. برای 10 هزار تا 99 هزار بازدید به ازای هر 1000 بازدید باید 0.3 دلار پرداخت کنید. از 100 هزار تا 499 هزار بازدید 0.25 دلار به ازای هر 1000 بازدید و از 500 تا 999 هزار، باید به ازای هر 1000 بازدید 0.2 دلار پرداخت نمایید.

البته خود کمپانی بیان کرده است که این سیستم نیز قادر به حفاظت 100 درصد از عکس‌ها در برابر دزدی نیست، ولی سد قدرتمندی در برابر بیشتر تخلفات مربوط به کپی‌رایت عکس به‌حساب می‌آید. به‌طور مثال ما توانستیم با استفاده از یک نرم‌افزار اسکرین‌شات از این عکس تصویری را ثبت کنیم، ولی در ابعاد بسیار کوچک که ارزش چندانی ندارد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.