لنز‌ها و دوربین‌های جدید فوجی

0 1,439

شگفتی‌های دوربین‌های سری X فوجی ادامه دارد. فوجی دو دوربین جدید از این سری با کیت‌های جدید را در نمایشگاه فوتوکینا 2014 عرضه کرده است. علاوه‌براین، لنز‌ها و سری جدیدی از دوربین‌های instax از نو‌آوری‌های جدید فوجی در این نمایشگاه است. اطلاعات بیش‌تر را در ادامه این پست می‌خوانید.

Fuji

دوربین Fujifilm X100T

دوربین جدید شرکت فوجی که از آن به‌عنوان Electronic Rangefinder یاد می‌شود. بدنه برهنه‌ای از این دوربین در غرفه فوجی در نمایشگاه برای هرچه بهتر توضیح دادن عملکرد آن نمایش داده می‌شود. این دوربین از حسگر CMOS II با تفکیک‌پذیری 16 میلیون پیکسل بهره می‌برد. بر روی حسگر دوربین عناصر Phase-detection وجود دارد. لنز دوربین دارای دیافراگم f/2 بوده و فاصله کانونی آن 35 میلی‌متر در معادل فول فریم است. منظره‌یاب الکترونیکی هیبریدی این محصول جدید، یکی از مشخصات عالی است که از دوربین‌های سری قبلی فوجی به ارث رسیده و ارتقاءیافته است. صفحه‌نمایش پشتی 3 اینچی بوده و دارای تفکیک‌پذیری 480×1720 است. هنگام عکس‌برداری می‌توانید به‌صورت اختیاری از شاتر الکترونیکی استفاده کنید. در این حالت مقدار سرعت شاتر به مقدار غیرقابل‌باور 32000 / 1 ثانیه افزایش می‌یابد. برای کنترل دستی، انواع دکمه‌ها چرخ‌دنده‌ها و هفت دکمه قابل شخصی‌سازی و حالت تصویر‌برداری شخصی‌سازی Q ازجمله امکانات این دوربین جدید فوجی است. دوربین X100T‌ می‌تواند باکیفیت 1080p با فریم بر ثانیه‌های 60، 50، 30، 25 و 24 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کنید. امکان کنترل نوردهی در هنگام فیلم‌برداری نیز وجود دارد. درگاه پذیرش میکروفون 5 / 2 میلی‌متری برای ضبط بهتر صدا در هنگام فیلم‌برداری بر روی بدنه این دوربین زیبا تعبیه‌شده است.

x100back

دوربین Fujifilm X-T1 گرافیتی

xt1

این دوربین یکی از زیبا‌ترین دوربین‌های ساخته‌شده است. دوربین X-T1 گرافیتی در ضمن داشتن ظاهری جذاب و فریبنده، دارای مشخصات فیزیکی بهینه‌شده‌ای است. بر روی سطح این دوربین از سه لایه پوشش برای مقاومت و دوام بیش‌تر استفاده‌شده است. دوربین X-T1 به دلیل داشتن بدنه‌ای از آلیاژ منیزیم، دارای وزن کم و مقاومت به اکسایش بالایی است. وجه دیگر این ظاهر جدید، استفاده از فن‌آوری پوشش دهی لایه‌نازک در ساخت این محصول است. لایه گرافیتی به این شیوه بر روی دوربین اعمال‌شده تا در ضمن ایجاد ظاهری جذاب و یکنواخت، دوام محصول در برابر سایش و آب‌وهوای نامناسب را افزایش دهد.

برخلاف مدل‌های قبلی X-T1، مدل گرافیتی از شاتر الکترونیکی بکار رفته در دوربین X100T بهره می‌برد. به‌بیان‌دیگر، سرعت شاتر در این مدل می‌تواند به 32000 / 1 ثانیه برسد. افزون بر این، مدل گرافیتی دارای منظره‌یاب جدیدی است که می‌تواند تمام تنظیمات مربوط به دوربین و نوردهی را از روی صفحه محو کرده و منظره یابی مانند نمونه‌های اپتیکی ارائه دهد. نام این فن‌آوری Natural Live View است.

کیت جدید از دوربین X-T1

X-T1 Mirrorless Digital Camera with XF 18-135mm f/3.5-5.6 R LM OIS WR Lens

kit_1

لنز جدید در برابر هوای نامناسب مقاوم بوده و استفاده از آن در کنار دوربین X-T1، کیت عکاسی عالی برای تصویر‌برداری در شرایط نامناسب را فراهم می‌کند.

لنز جدید XF 50-140mm f/2.8 R LM OIS WR 

XF50_140mmWR

بعد از عرضه لنز مقاوم کیت با دوربین X-T1، شرکت فوجی لنز جدید و سریع دیگری از سری مقاوم به  آب‌وهوا را عرضه کرده است. این لنز دارای ویژگی‌های اغواکننده‌ای است. بازترین مقدار دیافراگم آن در تله‌ترین فاصله کانونی، f/2.8 بوده و دارای موتور سه‌تایی خطی برای رانش فوکوس خودکار است. سیستم زومینگ این لنز به‌صورت داخلی بوده و طول لنز با تغییر فاصله کانونی، ثابت می‌ماند. لنز جدید فوجی مجهز به سیستم تثبیت‌کنندگی تصویر اپتیکی بوده و دارای حسگر سرعت زاویه‌ای (Gyro Sensor) است. این حسگر جدید می‌تواند لرزش دوربین را بهتر درک کرده و تأثیر آن را در تصاویر به حداقل می‌رساند.

 از لحاظ مشخصات اپتیکی، این لنز دارای 23 عنصر در 16 گروه است و دارای پنج عنصر extra-low dispersion و یک عنصر Super extra-low dispersion برای به حداقل رساندن آبراسیون رنگی و اعوجاج است. عدسی‌های بکار رفته در این لنز، دارای پوشش جدید Nano-GI-Gradient Index هستند. این پوشش جدید از یک‌سو، بر روی شاخص انکسار عدسی‌ها اثر گذاشته و بازتابش نور از سطح عدسی، مقدار تشعشعات ناخواسته (Flare) و شبح‌وارگی (Ghosting) را به حداقل رسانده و از سوی دیگر، مقدار کنتراست و میکرو کنتراست (Clarity) را افزایش می‌دهد.

لنز XF 56mm f/1.2 R APD 

XF56mmAPD

لنزی دیگر از فوجی با دیافراگم باز f/1.2 که می‌تواند انتخاب ایده آلی برای عکاسی پرتره باشد. این لنز دارای مشخصه‌ای است که از عکاسی‌های دهه پنجاه میلادی با فیلم‌های عکاسی بزرگ به ارث برده است. لنز جدید فوجی، دارای فیلتر Apodizing است. این فلیتر در برابر عدسی قرارگرفته و می‌تواند نور‌های خشن موجود در پس‌زمینه را تعدیل کرده و بوکه بسیار زیبایی خلق کند. به عمر من‌وشما نمی‌رسد که توانسته باشیم با لنز‌هایی این‌چنین عکاسی کرده باشیم. این ویژگی پیش‌ازاین فقط در لنز‌های قدیمی با فوکوس دستی یافت می‌شد. این اولین باری است که یک لنز جدید با فوکوس خودکار دارای فیلتری از این نوع است. تصاویر تهیه شده با این لنز دارای شارپنس عالی و بوکه کم‌نظیری هستند.

Apodizing Filter

لنز 56‌میلی‌متری با f/1.2 دارای 11 عنصر اپتیکی در هشت گروه است. یک عنصر غیرکروی، دو عنصر extra-low dispersion و سه عنصر Cemented است. لنز‌های Cemented از لنز‌های کوچک آکروماتیک تشکیل‌شده‌اند که با چسب شفاف به هم چسبیده‌اند. سه عنصر low-dispersion این لنز مقدار آبراسیون رنگی را در تمام دیافراگم‌های مورداستفاده به حداقل می‌رساند. پوشش اعمال‌شده بر عدسی‌های از نوع HT-EBC بوده و مقدار تشعشعات ناخواسته (Flare) و شبح‌وارگی (Ghosting) را به حداقل رسانده، کنتراست را افزایش داده و تصاویر با رنگ‌بندی صحیح ثبت می‌کند.

دوربین INSTAX Wide 300  

INSTAX-WIDE-300-

دوربین دیگر از نسل Instax که می‌تواند با فیلم Wide 86 X 108mm کار کند. در مقایسه با دیگر دوربین‌های این ‌سری، این دوربین دارای تنها ظاهری متفاوت است. فلاش داخلی، تنظیم سرعت شاتر از 64 / 1تا 200 / 1 ثانیه، صفحه‌نمایش برای مشاهده تنظیمات دوربین و محلی برای نصب بر روی سه‌پایه از مشخصات شاخص این دوربین است. این دوربین با چهار باتری AA کارکرده و لنز آن دارای دو موتور برای رانش فوکوس است.

دوربین‌های Intax Mini 8 در رنگ و بویی جدید

90_0

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.