فیلتری با نام ساندویچ

0 1,157

مدت‌ها پیش یکی از مشتری‌ها در مورد کیفیت لنز 200-70 اف 2.8 کانن‌ ابراز نارضایتی می‌کرد، البته لنز از ما خریداری نشده بود ولی سعی داشتیم در حل مشکل کمکش کنیم. لنز را که از کیف در آورد متوجه شدیم فیلتری متفرقه (با نامی شبیه نام فروشگاه‌های زنجیره‌ای ساندویچ کالباس) روی آن بسته. فیلتر، که ظاهرا قرار بود فیلتر یووی باشد، را باز کردیم و به وضوح متوجه رنگ زرد غیر عادی شیشه آن شدیم. گفت که مبلغی حدود پنج‌هزار تومان برای خرید فیلتر پرداخته است.

مودبانه سوال کردیم که روی چه حسابی فیلتر پنج‌هزار تومانی چینی را روی لنز دوهزار پانصد دلاری ژاپنی بسته و توقع کیفیت خوب هم دارد؟ پاسخ مشخصی نداد.

×××

کالاهای این‌چنینی با یک دهم تا یک پنجم این قیمت در چین به شکل فله فروخته می‌شوند. اگر مقدار خرید قابل توجه باشد، تولیدکننده چینی حاضر است که نام مورد نظر خریدار را نیز روی آن بزند. البته این ماجرا فقط منحصر به فیلتر نیست؛ سه‌پایه، کیف، و انواع ابزار جانبی خرده‌ریز به این شکل قابل سفارش است. مثلا ما با توجه به خوشنامی و شهرت کیف‌های خوشنام Think Tank از یک تولیدکننده کیف‌ چینی درخواست می‌کنیم که کیف‌هایی با نام Think Bank برای‌مان تولید کند. معلوم است که قیمت چنین کیفی خیلی از تینک‌تنک اصلی کم‌تر است. برای گمراه‌کردن مشتری، آرم و لوگویی مشابه تینک‌تنک روی کیف‌ها می‌زنیم و بعد از واردات کالا، تبلیغات را آغاز می‌کنیم…

استفاده از چنین کیفی چه عاقبتی برای استفاده‌کننده خواهد داشت؟

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.