پرظرفیت‌ترین حافظه SSD جهان از سامسونگ

0 1,159

2.5inch16tb

هنوز هم خیلی از کاربران، حافظه‌های SSD را هارد درایو می‌نامند. اگرچه ظاهر آنها بیشتر شبیه به هارد درایو‌هایی است که در کامپیوتر‌ها دیده می‌شود، اما این حافظه‌ها از تکنولوژی مکانیکی استفاده نمی‌کنند و فناوری آنها بیشتر شبیه به حافظه‌هایی است که عکاسان در کارت‌های حافظه دوربین‌های‌شان استفاده می‌کنند. به همین دلیل سرعت بسیار بالاتر نسبت به حافظه‌های مکانیکی دارند و در لپ‌تاپ‌های جدید و دوربین‌های فیلمبرداری رزولوشن بالا اغلب از این حافظه‌ها استفاده می‌شود.

سامسونگ پرظرفیت‌ترین حافظه‌ SSD جهان را معرفی کرد. این شرکت در همایش Flash Memory Summit در کالیفرنیای آمریکا، هارد درایو 16 ترابایتی (به طور دقیق 15.36 ترابایت) را معرفی کرد. این شرکت حافظه جدیدش را PMa633a نامیده است و برای ساخت آن از چیپ‌های فلش 256 گیگابایتی استفاده کرده است که ظرفیت آنها دو برابر چیپ‌های معمول فعلی به نام NAND است. استفاده از این تعداد چیپ ظرفیت بالا موجب شده که ضخامت این حافظه بیشتر از انواع مرسوم SSD‌ها شود.

این هارد درایو هنوز وارد بازار نشده، اما طبق پیش‌بینی‌ Ars Technica احتمالا قیمتی نزدیک به 7000 دلار (حدود 24 ملیون تومان) خواهد داشت! البته محصولی با چنین قیمت بالایی برای استفاده عمومی به صرفه نیست و احتمالا تنها برای مصارف خاصی مانند حافظه‌های سرور به کار گرفته شود.

اگر به دنبال حافظه‌های SSD با قیمت مناسب‌تری می‌گردید، شرکت پیکسل مجموعه‌ای از حافظه‌های SSD با کیفیت را روی وب‌سایت این شرکت ارائه می‌کند، که حتی برخی از آنها مانند ADATA PREMIER PRO SP920 SOLID در حراجی قرار گرفته‌اند.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.