سونی آلفا a1 رتبه اول دوربین‌های کرایه شده در سال ۲۰۲۱

0 1,529

شرکت Lensrentals به تازگی اطلاعات پایان سال خود را منتشر کرده که محبوب‌ترین تجهیزات کرایه شده در سال ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد. شاید عجیب نباشد که سونی Alpha a1 محبوب‌ترین دوربین عکاسی شناخته شده و در رتبه بعدی دوربین پرآوازه نیکون Z7 II قرار گرفته است.
این شرکن می‌گوید این اطلاعات یک مقیاس بسیار مناسب برای مشخص کردن جهت‌گیری بازار در زمینه‌های عکاسی و فیلمبرداری است. در سال ۲۰۲۰، این اطلاعات بسیار محدود بود که علت آن شیوع ویروس همه‌گیر کووید-۱۹ بود. اما همانطور که انتظار می‌رفت، بسیاری از شرکت‌ها و صنایع توانستد در سال ۲۰۲۱ بخشی از زیان‌های خود را جبران کنند و با بازگشایی مجدد، جان دوباره‌ای به بازار بدهند.
در فهرست زیر، ۱۸ دوربین برتر به ترتیب بیشترین به کمترین تقاضا برای اجاره، طبق اطلاعات حاصل از شرکت Lensrentals آمده است:
۱- دوربین سینمایی کانن Canon EOS C70 (RF)
۲-دوربین سینمایی سونی Sony FX3
۳- دوربین عکاسی سونی Sony Alpha a1
۴- دوربین سینمایی سونی Sony FX6
۵- دوربین سینمایی بلک‌مجیک دیزاین Blackmagic Design Pocket Cinema 6K Pro
۶- دوربین سینمایی رد RED KOMODO 6K
۷- دوربین عکاسی نیکون Nikon Z7 II
۸- لنز سونی Sony FE 50mm f/1.2 GM
۹- دوربین عکاسی لایکا Leica Q2 Monochrom
۱۰- فلاش اپیوچر Aputure LS 600d Pro Daylight LED V-Mount
۱۱- لنز سینمایی دزوفیلم DZOFilm Pictor 20-55mm T2.8 Parfocal Zoom (EF)
۱۲- دوربین عکاسی مدیوم فرمت Fuji GFX 100s
۱۳- لنز سونی Sony FE 35mm f/1.4 GM
۱۴-کیت دوربین و لنز سونی Sony FX6 + 24-105mm f/4 G OSS
۱۵- لنز سینمایی دزوفیلم DZOFilm Pictor 20-55mm T2.8 Parfocal Zoom (EF)
۱۶-دوربین فیلمبرداری کانن Canon EOS C300 Mark II و کیت Touch Focus
۱۷-پنل سوییچر بلک‌مجیک دیزاین Blackmagic Design ATEM 2 M/E Advanced
۱۸-مانیتور حرفه‌ای اسمال‌اچ‌دی SmallHD Cine 24” 4K High Bright Pro
اگر تنها از دید عکاسی نگاه کنیم، دوربین Sony Alpha a1 بیشترین تقاضا را برای اجاره داشته که در مقام‌های بعدی دوربین نیکون Z7 II و لایکا Q2 Monochrom و در آخر فوجی‌فیلم GFX 100S قرار گرفته‌اند. در حقیقت از میان این ۱۸ کالای معرفی شده تنها همین موارد به طور ویژه برای عکاسی کاربرد دارند و مابقی یا دوربین‌های فیلمبرداری و عکاسی هستند، یا تجهیزات مرتبط با تصویربرداری.
این شرکت می‌گوید با توجه به اطلاعات منتشر شده، مشخص است که بازار تصویربرداری به سمت فیلمبرداری و ساخت فیلم مایل شده است. سردبیر این شرکت، آقای زک ساتون می‌گوید: «در صدر این لیست دوربین سینمایی کانن C70 دیده می‌شود که با اختلاف زیادی این جایگاه را نسیب خود کرده است. دلیل این اتفاق پاسخ درست شرکت کانن به نیاز صنعت فیلمبرداری به دوربینی با مانت لنز RF است.»
مقایسه اطلاعات حاصل از اجاره تجهیزات تصویربرداری سال گذشته این شرکت با اطلاعات امسال نشان می‌دهد محبوبیت مانت لنز RF رشد بسیار زیادی داشته است. آقای زک ساتون می‌گوید: «سهم بازار لنزهای مانت RF کانن رشد بیشتری خواهد داشت زیرا بسیاری از کاربران به تعویض دوربین‌های DSLR خود با دوربین‌های بدون آینه کانن روی آورده‌اند. در این زمینه بخش بزرگی از این مهاجرت به سیستم جدید از سوی دپارتمان‌های فیلمبرداری حرفه‌ای بوده است.»
البته نمی‌توان تنها بر اساس این اطلاعات منتشر شده نتیجه‌گیری کرد و گفت که محصولات فیلمبرداری محبوب‌تر از تجهیزات عکاسی شده‌اند. برای بررسی دقیق‌تر باید اطلاعات کرایه تجهیزات با ارقام فروش شرکت‌های تولید کننده مقایسه شود. به علاوه باید به این موضوع توجه داشت که کمبود تراشه در سرتاسر جهان سبب دشوار‌تر شدن رفع نیاز بازار از سوی کمپانی‌های تولید کننده تجهیزات تصویربرداری شده است. به این ترتیب بهتر است تحلیل این اطلاعات در همین حد باقی بماند و برای نتیجه‌گیری دقیق‌تر تا پایان سال ۲۰۲۲ صبر کرد.

منبع: Petapixel

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.