کوالکام سه منفعتی که از همکاری خود با شرکت Sony Semiconductor Solutions انتظار دارد را بیان کرد

0 1,099

در طی افتتاحیه مراسم سالانه رونمایی اسنپ دراگون از پلتفرم جدید اسنپ دراگون ۸ نسل ۱ رونمایی کرد. شرکت کوالکام همکاری خود با Sony Semiconductor Solutions را در دفتر مرکزی این شرکت در سن دیگو اعلام کرد و بیان کرده که این همکاری موجب پیشرفت عکاسی با گوشی‌های موبایل خواهد شد.

در حالی‌که جزئیات این همکاری چندان روشن نیست، شرکت کوالکوم به سه فایده این همکاری که موجب پیشرفت دوربین‌ها می‌شود، اشاره کرد.

اولین مزیت این همکاری تسریع پردازش تصویر در دستگاه‌هایی است که دارای تراشه اسنپ دراگون ۸ هستند. قابلیت‌ها و امکانات تصویربرداری با گوشی‌ها یکی از فاکتورهای مهم در رقابت صنعت ساخت گوشی‌ها هوشمند است و به نظر می‌رسد که شرکت کوالکوم برنامه دارد که از تجربه تخصص شرکت سونی در این حیطه به منظور پیشرفت تکنولوژی پردازش تصویر، استفاده کند.

دومین منفعت این همکاری امکان بازتولید آخرین تکنولوژی این شرکت‌ها توسط یکدیگر و همچنین امکان تولید نمونه‌های جدید با همکاری یکدیگر است. در اثر حظور این دو شرکت در یک ساختمان و استفاده از امکاناتی  واحد، هر دوی این شرکت‌ها از مراحل و تشریفات اداری که برای شرکت‌های همکار که در یک ساختمان کنار هم نیستند بی نیاز خواهند بود.

سومین نفع از این همکاری نیز بهبود معماری سخت‌افزارهای هر دو شرکت است. نزدیک بودن دو شرکت به معنای ارتباط بهتر در جهت دستیابی به سیستم دوربین‌ بهتر و در دست گرفتن سهم بیشتر از بازار است. همچنین در اثر این پیشترفت می‌توان کیفیت تصاویر حرفه‌ای به سطح بالاتری از قبل رساند.

گذشت زمان مشخص می‌کند که این همکاری چه ثمره‌ای خواهد داشت، اما مشاهده همکاری این دو شرکت بزرگ و پشتوانه به منظور پیشرفت تکنولوژی، امیدوار کننده است. ممکن است که شاهد سنسورهای بزرگ‌تر و متمایز شدن دوربین‌ها از حالت فعلی خود باشیم، ولی بهتر است که منتظر بمانیم و شاهد این باشیم که در اثر همکاری این دو شرکت، چه پیشرفتی در دنیای گوشی‌های هوشمند، حاصل خواهد شد.

منبع: Dpreview

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.