دوربین‌های A Mount سونی ساخته نمی‌شوند؟

0 1,346

به نظر می‌رسد که سونی موضوع دوربین‌های بدون آیینه را خیلی جدی گرفته است، به حدی که شایعاتی در وب منتشر شده که سونی در حال تعطیل کردن بخش دوربین‌های سری A Mount یا دوربین‌های DSLR بزرگ خودش است. در حالی که دوربین‌های سری E Mount یا همان دوربین‌های بدون آیینه این شرکت مانند a7R II یا a7S II به‌طور پیوسته در حال به‌روز شدن هستند، آخرین دوربین سری A Mount که توسط سونی معرفی شد Sony a77 بود که زمان عرضه آن تقریباً به دو سال پیش برمی‌گردد. در دنیای پرشتاب تجهیزات عکاسی دیجیتال، دو سال مدت‌زمان خیلی طولانی‌ محسوب می‌شود.


این روز‌ها با شایعاتی که در سرتاسر وب شنیده می‌شود، و همچنین اخبار و اطلاعاتی که از شبکه‌های اجتماعی به بیرون درز می‌کند، این گمانه‌زنی‌ها شدت بیشتری گرفته است. به‌عنوان مثال همین چند روز پیش Sony UK در توییتر خودش، در پاسخ به سؤال یکی از عکاسانی که پرسیده بود “آیا ساخت دوربین‌های سری A Mount متوقف شده است” اینطور نوشته است:

A-mount-Sony-700x342
“ما برنامه‌ای برای دوربین‌های A-Mount نداریم. پیشنهاد می‌کنیم از دوربین‌های سری A7 استفاده کنید که  هستند، اما می‌توانید با یک مبدل (مانند LA-EA4 یا LA-EA3) از لنز‌های سری A روی آن استفاده کنید.”
سونی، مدتی پیش هم در فیس‌بوک خودش پاسخی مشابه همین را به یک عکاس دیگر گفته بود. این گونه پاسخ‌های مبهم چندان خوشایند کاربران دوربین‌های سونی نیست. بدنه‌های بدون آیینه با تمام امکاناتی که دارند، همچنان به‌عنوان دوربین اول، موردعلاقه عکاسان حرفه‌ای نیستند. مشکل اغلب عکاسان، کیفیت بالای این دوربین‌ها نیست. اگرچه این دوربین‌ها از نظر امکانات، چیزی کم از دوربین‌های DSLR ندارند و حتی در برخی موارد، مزایای آن‌ها نسبت به همتا‌های بزرگشان بیشتر است، اما این دوربین‌ها نمی‌توانند برای عکاسانی که سال‌ها به دوربین‌های DSLR بزرگ عادت کرده‌اند، چندان خوش‌دست باشد.
بعضی شایعات این‌طور احتمال می‌دهند که احتمالاً سونی در یک حرکت انقلابی، دوربین‌های DSLR خودش را به دوربین‌های بدون آیینه تبدیل خواهد کرد و برای اینکه بازار را از دست ندهد، ممکن است طی یک فراخوان عمومی دوربین‌های DSLR را با دوربین‌های بدون آیینه تعویض نماید. اما همه این‌ها تنها حدس و گمان‌هایی است که در پس شایعات روی اینترنت به گوش می‌رسد و در حال حاضر هیچ پایه و اساسی ندارد. شایعاتی که سونی می‌تواند با عرضه یک مدل جدید از دوربین‌های DSLR A Mount خودش مانند A99 II به آن‌ها خاتمه دهد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.