دوربین Sony a68 با مانت A

0 1,888

پس از مدت‌ها بالاخره شرکت سونی دوربین جدیدی را با مانت A روانه بازار کرد. این دوربین a68 نام دارد و از یک حسگر APS-C بهره می‌برد. مهم‌ترین قابلیتی که در این دوربین از آن یاد می‌شود، قابلیت فوکوس 4D آن است. در این مدل از 79 نقطه فوکوس خودکار استفاده شده است که تمامی آن‌ها از نوع فوکوس خودکار تشخیص فاز یا Phase Detection هستند. تفاوت این نوع فوکوس با فوکوس معمول در دوربین‌هایی که با تشخیص کنتراست یا حسگر‌های هیبریدی فوکوس می‌کنند، سرعت فوق‌العاده بالای آن است. 79 نقطه فوکوس که همگی آن‌ها دارای حسگر جداگانه در دوربین هستند، بیشترین تعداد نقاط فوکوس در دوربین‌های با قابلیت تعویض لنز است که تابه‌حال عرضه شده است.

a68_wSAL1855-2_image-Large

سونی می‌گوید که 15 عدد از این نقطه‌ها از نوع کراس یا ضربدری بوده و تعدادی از آن نقاط نیز می‌توانند در حداکثر میزان گشودگی دیافراگم f/2.8 همچنان با سرعت و دقت بسیار بالایی سوژه را تعقیب کنند. این نقاط حتی در میزان نوردهی بسیار پایین EV-2 نیز به بهترین شکل ممکن روی سوژه فوکوس می‌کنند و به گفته سونی دقت آن‌ها از تمامی دوربین‌های موجود در بازار بالاتر است.

 

در دوربین‌های آیینه‌ای، هنگامی که آیینه به سمت بالا جمع می‌شود، ارتباط حسگر‌های فوکوس با سوژه قطع می‌شود و امکان خطا در دنبال کردن سوژه وجود دارد. اما در دوربین‌های با آیینه نیمه شفاف این اتفاق رخ نمی‌دهد. در این دوربین‌ها که دارای فناوری Translucent Mirror Technology هستند، به کمک این تکنولوژی در هنگام عکاسی پیاپی با سرعت هشت فریم بر ثانیه، سوژه تحت فوکوس از میدان دید حسگر فوکوس خارج نخواهد شد. دوربین a68 به یک حسگر 24 مگاپیکسلی از نوع Exmor CMOS با ابعاد APS-C مجهز است که میزان حساسیت (ISO) آن بین گستره 100 تا 25600 واحد متغیر می‌باشد. علاوه بر آن این دوربین دارای سیستم SteadyShot INSIDE سونی به‌منظور حذف لرزش دست عکاس نیز می‌باشد که در داخل بدنه دوربین قرارگرفته و امکان لرزش گیری روی حسگر را فراهم می‌کند. این لرزش گیر در تمامی فاصله‌های کانونی و با تمامی لنزهای A-mount هماهنگی دارد.

a68_rear-Large

 

در پشت این دوربین نیز یک منظره‌یاب الکترونیکی از نوع OLED قرار گرفته که 100 درصد میدان دید دوربین را پوشش می‌دهد. این منظره‌یاب دارای میزان کنتراست تصویر بسیار بالایی بوده و رنگ‌ها را با دقت و کنتراست بالایی به نمایش می‌گذارد. در زیر آن نیز یک نمایشگر 2.7 اینچی وجود دارد که می‌تواند تا زاویه 135 درجه رو به بالا و تا زاویه 55 درجه رو به پایین تا شود.

a68_tilt_low-Large

 

قابلیت فیلم‌برداری a58 مانند اغلب دوربین‌های DSLR موجود در بازار دارای رزولوشن Full HD 1080p بوده و به همراه سیستم فوکوس خودکار تعقیب سوژه می‌تواند در هنگام فیلمبرداری نیز به‌خوبی سوژه در حال حرکت را دنبال کند.

a68_top-Large

 

شرکت سونی در اروپا و در ماه مارس سال 2016 (فروردین سال بعد) فروش دوربین a68 را آغاز خواهد کرد. بدنه این دوربین جدید حدود 650 دلار قیمت‌گذاری شده و در صورت خرید آن به همراه لنز کیت 18-55 میلی‌متری f/3.5-5.6، قیمت آن برابر 760 دلار خواهد بود.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.