شرکت DJI اکنون سهامدار هاسلبلاد است

0 1,562

شرکت DJI که پیشتر به عنوان برترین سازنده دوربین‌های فیلمبرداری هوایی و پرنده‌های پهباد شناخته می‌شد، اکنون بخشی از سهام شرکت هاسلبلاد را نیز خریداری کرده است. همه ما شرکت سوئدی هاسلبلاد را به‌عنوان یکی از برند‌های مطرح درزمینهٔ دوربین‌های قطع متوسط یا Medium Format ها می‌شناسیم. اما شرکت چینی DJI نیز از این پس در هیئت‌مدیره این شرکت حضور خواهد داشت. البته این همکاری به معنی تغییر رویه هیچ‌یک از این دو شرکت نیست و هر دو شرکت همچنان تولید محصولات پیشین خود را ادامه خواهند داد. ظاهراً این همکاری بیشتر به نفع DJI است که می‌خواهد برای تولید دوربین‌های بهتر برای محصولات خودش، از تکنولوژی 70 ساله دوربین‌های Hasselblad استفاده کند.

products

مدیرعامل‌های این دو شرکت در کنفرانس خبری که به‌منظور اعلام این خبر برگزار کردند، اعلام کردند که هر دو شرکت قصد دارند با این همکاری، افق‌های جدیدی را پیش روی محصولات فیلمبرداری هوایی که آینده درخشانی را پیش رو دارد فراهم کنند. شرکت DJI همواره در محصولات جدید خودش در مورد کیفیت دوربین‌هایی که روی تجهیزات پرنده‌اش دارد، پیشرفت‌های زیادی را نشان داده است. دوربین‌ Phantom 3 این شرکت علی‌رغم ابعاد کوچک و بدنه بسیاری سبکی که دارد می‌تواند با کیفیت 4K فیلمبرداری کند و به‌عنوان پرچم‌دار محصولات فیلمبرداری هوایی شناخته می‌شود. اما بااین‌وجود این شرکت هنوز دوربین‌هایی در سطح محصولات سطح بالای شرکت‌های حرفه‌ای را تولید نکرده است.
شرکت هاسلبلاد بیشتر درزمینهٔ دوربین‌های قطع متوسط برای عکاسی مد و پرتره‌های گران‌قیمت استفاده می‌شود و تجربه این شرکت برای تولید دوربین‌هایی که بتوانند در پروژه‌های هوایی شرکت کنند بسیار زیاد است. دوربین‌های این شرکت در مأموریت آپولو ناسا مورداستفاده قرارگرفته‌اند و سال‌ها پیش نیز در طول جنگ جهانی دوم نیز دوربین‌هایی برای استفاده در نیروی هوایی سوئد تولید کرده است. احتمالاً بیشترین کمک این شرکت به DJI، به بالا بردن کیفیت دوربین‌های فعلی DJI ارتباط خواهد داشت.
اینکه آیا همکاری این دو شرکت عملی خواهد شد و یا حتی اینکه چه زمانی ممکن است پهبادهای جدید DJI را با تجهیز به تکنولوژی Hasselblad مشاهده کنیم چندان مشخص نیست. اما آنچه مسلم است بازار نوظهور پهبادها هرماهه به شکلی رقابتی درحال‌توسعه و گسترش بوده و مطمئناً با حضور شرکت‌هایی مانند GoPro که در حال ساخت پهباد جدید خودش است، بیش‌ازپیش پرسروصدا خواهد شد. به دست آوردن بخشی از سهام Hasselblad توسط DJI ممکن است به این شرکت در رقابت با رقبا کمک کند اما اینکه عامل یادشده تا چه حد می‌تواند مؤثر باشد را به‌زودی خواهیم فهمید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.