دوربین‌های دیجیتال سامسونگ در پایان راه؟

0 1,419

از شواهد و قرائن برمی‌آید که دوربین‌های دیجیتال سامسونگ در پایان راه خود به سر می‌برند و آفتاب خورشید بخش دوربین سازی دیجیتال این شرکت در حال غروب کردن است. سامسونگ با دستانی پر به CES آمده بود ولی در میان محصولات معرفی شده در غرفه ۴۷۰ متر مربعی این شرکت، هیچ دوربین دیجیتال حرفه‌ای به چشم نمی‌خورد. با پیکسل در #PixelCES2016 همراه باشید.

اگر از کاربران و یا علاقه‌مندان دوربین‌های دیجیتال این شرکت کره‌ای باشید احتمالاً می‌دانید که سامسونگ در نمایشگاه CES امسال از هیچ دوربین دیجیتالی رونمایی نکرد. اگر سامسونگ قصد فعالیت در بازار دیجیتال کمرا‌ها را داشت، محفل CES بهترین فرصت برای خودنمایی کره‌ای‌ها بشمار می‌‌رفت. البته از مدت‌ها پیش اخبار متعددی به گوش می‌رسید که این شرکت قصد دارد از فعالیت خود در این حوزه دست بکشد. اکنون با مرور آنچه در غرفه CES سامسونگ اتفاق افتاد، به نظر می‌رسد شایعات رنگ حقیقت به خود گرفته‌اند و این شرکت در حال کنار کشیدن از حوزه ذکر شده است.

CES-2016-Booth-Samsung-5-1280x853

چندی پیش نیز شایعات تعجب‌برانگیزی به بیرون درز پیدا کرد که نیکون قصد دارد فناوری‌ دوربین‌های بدون آینه سامسونگ را خریداری کند که البته بسیار بعید به نظر می‌رسید و بعدها توسط هر دو کمپانی تکذیب شد. سامسونگ در این باره اعلام داشت که قصد واگذاری هیچ یک از بخش‌های توسعه دوربین‌ دیجیتال خود را ندارد و همچنین نمی‌خواهد برای همیشه از فعالیت در این صنعت دست بکشد. بلکه به یکی دو سال زمان نیاز دارد تا دوباره با دستانی پر به عرصه رقابت بازگردد.

از طرفی دیگر این شرکت هیچ واکنشی به عدم رونمایی از دوربین دیجیتال جدید در نمایشگاه سالانه CES از خود نشان نداده و پاسخ روشنی به خبرنگاران کنجکاو نداده است. حال که غول‌های فعال در صنعت تصویرگری دیجیتال مانند سونی و نیکون، یکی پس از دیگری به توسعه و معرفی آخرین دستاوردهای خود مشغول هستند، بعید به نظر می‌رسد که سامسونگ پس از یک یا دو سال فاصله گرفتن بتواند به رقابت با این شرکت‌ها بپردازد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.