نگاهی اجمالی به دوربین جدیدترین کهکشان جهان اندروید

0 1,356

شب گذشته در پوشش خبری کامل رسانه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف، جدیدترین کهکشانی سامسونگ در نیویورک آمریکا رونمایی شد. شرکت کره‌ای با صرف نظر از نام گلکسی نوت 6، گوشی جدید خود را گلکسی نوت 7 نام نهاده است تا از لحاظ نام‌گذاری نیز تناسب بهتری با پرچمدار فعلی این کمپانی یعنی گلکسی S7 برقرار شود.

کمپانی کره‌ای توانست در کنار افزودن قابلیت‌های جدید و کاربردی متعدد، درست مانند سال‌های گذشته توانایی‌ها و ویژگی‌های موجود در نسخه پیشین را در گوشی جدید خود بهبود بخشد. یکی از بخش‌های گلکسی نوت 7 که کم‌تر دستخوش تغییر شده ، دوربین آن است که تشابه بسیار زیادی با دوربین گلکسی S7 دارد. این گوشی قدرتمند در قلب دوربین خود از همان حسگر IMX260 Exmor RS ساخت سونی بهره می‌برد که دارای رزولوشن 12 مگاپیکسلی بوده و اندازه پیکسل‌های موجود بر روی آن به 1.4 میکرون می‌رسد. به این ترتیب عمل جذب نور توسط حسگر این دوربین به مراتب بهتر صورت گرفته و می‌توان عملکرد فوق‌العاده‌ای را هنگام عکاسی در شب و محیط‌ها کم‌نور از دوربین نوت 7 انتظار داشت.

01_Galaxy-Note7_blue-1200x800

درست مشابه گلکسی S7، حسگر دوربین گلکسی نوت 7 نیز از فناوری پیکسل‌های دوگانه بهره می‌برد. این بدان معناست که پیکسل‌های بیشتری در هنگام فوکوس مشارکت خواهند کرد و به همین دلیل سرعت و دقت فوکوس خودکار دوربین این اسمارت‌فون افزایش چشمگیری خواهد داشت. ( اگر تمایل دارید بیشتر در مورد فناوری پیکسل‌های دوگانه بدانید می‌توانید به این لینک مراجعه کنید)

لنزی که برای دوربین اصلی Galaxy Note 7 در نظر گرفته شده است دارای فاصله کانونی معادل 26 میلی‌متر بر روی حسگر فول‌فریم می‌باشد و گشودگی دهانه دیافراگم آن به F/1.7 می‌رسد. لازم به اشاره است که کهکشانی تازه معرفی شده به یک لرزشگیر هوشمند اپتیکال نیز مجهز گردیده که تکان‌های ناشی از لرزش دست و گوشی را تا حد زیادی خنثی کرده و به ثبت عکس‌ها و فیلم‌های شارپ با وضوح بالا کمک شایانی خواهد کرد. همچنین وجود یک فلاش دوگانه از نوع LED در کنار دوربین نوت 7 سبب شده تا بتوان تجربه خوبی از عکاسی و فیلم‌برداری در محیط‌های تاریک و کم‌نور به دست آورد.

UK-Samsung-Galaxy-Note-7-Release-Date-and-Price-1

همان‌گونه که انتظار می‌رود می‌توان با دوربین این فبلت فیلم‌هایی با رزولوشن 4K را با سرعت 30 فریم بر ثانیه رکورد کرد که البته دستاورد جدیدی نیست. علاوه بر این می‌توان هنگام فیلم‌برداری، عکس‌هایی با تفکیک‌پذیری 9 مگاپیکسل را به ثبت رساند که می‌تواند بسیار کاربردی باشد. اما امکان فیلم‌برداری و همچنین نمایش ویدئوهای HDR از قابلیت‌های درخور توجه این تلفن همراه است که برگ برنده سامسونگ در این زمینه خواهد بود.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.