امکانات جدید برای فتوشاپ

0 1,401

شرکت ادوبی را که می‌شناسید! سازنده فتوشاپ و لایت روم بسیاری از برنامه‌های دیگر. این شرکت هرساله کنفرانسی به‌نام Adobe MAX در آمریکای شمالی، اروپا و ژاپن برگزار می‌کند و آخرین ‏فن‌آوری‌های استفاده‌شده در برنامه‌های خود را وعده می‌دهد. هفته گذشته Adobe MAX 2014 در شهر لس‌آنجلس آمریکا برگزار شد و امکانات جالبی برای نسخه جدید فتوشاپ رونمایی شد.

Untitled

یکی از امکانات جدید، Time of Day است. هر ساعتی از روز که دلتان می‌خواهد، عکاسی کنید. بعداً می‌توانید زمان عکاسی آن تصویر را در فتوشاپ جدید تغییر دهید. جالب‌تر اینکه سادگی این کار در حد لغزاندن یک نوار است. تصویر زیر نمونه‌ای از این فن‌آوری را نشان می‌دهد. تصویر اول، تصویر اصلی و ثبت‌شده با دوربین است و تصویر دوم توسط نرم‌افزار فتوشاپ جدید ویرایش شده است.

start

end

شرکت ادوبی الگوریتمی را توسعه داده است که با استفاده از آن نرم‌افزار می‌تواند نور مربوط به ساعات مختلف روز را بازتولید کند. این شرکت 400 ویدئو تأخیر زمانی را به این الگوریتم خورانده است و این الگوریتم هم در عوض یاد گرفته که فرق نور در روز و شب، صبح و عصر و ظهر در چیست. به‌این‌ترتیب می‌توانید تصویری که در نور ظهر تهیه‌شده است را با ویرایش در فتوشاپ جدید به تصویری در نور غروب تبدیل کنید. اینکه این مشخصۀ جدید چقدر کارآمد است، باید منتظر ماند و دید.

ویژگی به‌دردبخور دیگر، مشخصه Defog یا رفع مه‌گرفتگی در تصاویر است. آنچه در این با اعمال این امکان جدید روی می‌دهد، چیزی بیش‌تر از افزایش کنتراست و تنظیم منحنی است. در زیر می‌توانید نمونه‌ای از استفاده از این قابلیت برای تصویری از دره بزرگ آمریکا (Grand Canyon) ببنید.

haze1

haze2

در حقیقت هیچ تضمینی نیست که این قابلیت‌ها حتماً در فتوشاپ بعدی عرضه شود، ولی رونمایی از آن‌ها در کنفرانس Adobe MAX 2014 حاکی از آن است که دیر یا زود این امکانات جدید را در نرم‌افزار فتوشاپ خواهیم دید.

به روز‌ترین نرم‌افزار‌های شرکت ادوبی را می‌توانید بر روی فروشگاه پیکسل بیابید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.