نوعی هوش مصنوعی که نقاشی را به عکس تبدیل می‌کند

0 2,094

حتماً با اپ‌هایی که می‌توانند عکس را به نقاشی تبدیل کنند آشنا هستید. Prisma در این زمینه شناخته‌شده‌ترین اپ به شمار می‌رود که می‌تواند عکس‌ها را به سبک‌هایی مختلف از نقاشی تغییر دهد. اما حالا یک گروه تحقیقاتی در دانشگاه UC Berkeley هوش مصنوعی‌ای را ساخته است که می‌تواند برعکس این کار را انجام دهد.

هوش مصنوعی آن‌ها با استفاده از Image Style Transfer نقاشی‌های امپرسیونیستی مونه را به تصویری به‌مراتب واقع‌گرایانه‌تر تبدیل می‌کند که کیفیتی مشابه عکس دارد. به‌این‌ترتیب می‌توان به طرز نسبتاً دقیقی متوجه شد که مونه چه منظره‌ای را در نقاشی خود به نمایش گذاشته است. به‌علاوه این هوش مصنوعی قادر است عکس‌هایی از پارک ملی Yosemite را گرفته و زمستان را به تابستان تغییر دهد.

همچنین می‌تواند سیب را به پرتقال و اسب را به گورخر تبدیل کند! و عکس‌های معمولی را به نقاشی‌هایی از مونه، ون‌گوک و سزان تبدیل نماید

این گروه تحقیقاتی از روشی به نام Unpaired Data استفاده کرده که یکی از اعضای تیم در شرح عملکرد آن چنین گفته است: «ما نسبت به یک سری از نقاشی‌های مونه و یک سری عکس‌های منظره آگاهی داریم. می‌توانیم از منطق تفاوت‌های بین دو سری از تصاویر سر در بیاوریم و به این شکل تصور کنیم که یک تصویر در صورت ترجمه شدن به سری دیگر چه ظاهری خواهد داشت.»

برای به دست آوردن رابطه‌ای بین سبک‌های مختلف، این سبک‌ها می‌بایست به‌گونه‌ای کدبندی شوند که کامپیوتر بتواند آن‌ها را درک کند. سپس با استفاده از تعداد زیادی از عکس‌های Flickr و سایر منابع به هوش مصنوعی آموزش دادند. در مرحله‌ی آخر کیفیت نتایج توسط انسان‌ها و ماشین مورد آزمون و تنظیم نهایی قرار گرفتند.

ممکن است نتایج کار در همه‌ی موارد ایده‌آل نباشند، ولی در نهایت این هوش مصنوعی عملکرد بسیار خوبی در تبدیل تصاویر به یکدیگر دارد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.