اعلام همکاری آلپا و هسلبلاد

0 1,130

شرکت سوئیسی آلپا، چند روز پیش از شروع نمایشگاه بزرگ فوتوکینا اعلام کرد که هم‌کاری جدی با هسلبلاد را آغاز کرده است. درواقع هم‌ آلپا و هم هسلبلاد در خبرهایی مشابه از به اشتراک‌گذاری تجربیاتشان سخن گفته‌اند.

همان‌طور که می‌دانید پیش از این هم امکان استفاده‌ی تمامی بک‌های هسلبلاد بر روی تمامی دوربین‌های آلپا وجود داشت. هم‌چنین کاربران دوربین آلپا 12FPS  می‌توانستند از لنزهای سری H هسلبلاد بر روی دوربین خود بهره ببرند. اما با توجه به قطعات الکترونیکی جدید آلپا، امکان استفاده از این لنزها بر روی تمامی بدنه‌های آلپا فراهم آمده است. بنابراین، اکنون کاربران می‌توانند از تمامی لنزها و بک‌های دیجیتال هسلبلاد بر روی تمامی بدنه‌های آلپا سری 12 بهره ببرند.

اما بی‌شک انتقال تجربیات این دو شرکت بزرگ،‌ بسیار بیش از این اتفاق است. چرا که آلپا هم‌زمان استفاده از تمامی لنزهای سازگار با آلپا 12 FPS را بر روی تمامی بدنه‌های خود امکان‌پذیر کرده است؛ ولی از به اشتراک‌گذاری تجربیات با نیکون، کانن ، مامیا یا رولی حرفی به میان نیامده است. احتمالا بخش مهمی از این تجربیات در زمینه‌ی فیلم‌برداری قطع متوسط خواهد بود که هر دو شرکت در سال گذشته گام‌هایی در این راستا برداشته‌اند.

بنا بر اخبار منتشر شده توسط شرکت آلپا، این هم‌کاری بیش از هر چیز بر اشتراک فلسفه‌ی طراحی فوق‌العاده و دقت مهندسی مثال‌زدنی این دو شرکت استوار است. در واقع آلپا و هسلبلاد همانند گذشته و با تلاش هر چه بیشتر در راستای هدف دست‌نیافتنی خود(!) یعنی ”تصویر ایده‌آل” گام بر می‌دارند.در هرصورت برای شنیدن اخبار جدید از این دو شرکت باید کمی بیشتر صبر کنیم.

برای اطلاع بیشتر از تازه‌های آلپا در فوتوکینا با ما همراه باشید.

004542

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.