عکس‌های تبلیغاتی آئودی در مقیاس ۱ به ۴۳!

0 1,730

کمپانی‌های خودروسازی اغلب برای تبلیغاتِ محصولات خود هزینه‌های هنگفتی را صرف می‌کنند و آتلیه‌ها و لوکیشن‌های بسیار بزرگی را برای رسیدن به تصاویری خاص و خیره‌کننده به کار می‌گیرند. این در حالی است که آئودی روش جدید و بسیار کم‌هزینه‌تری را در تبلیغات ماشین جدید خود یعنی Q2 دنبال کرده است. کمپانی آئودی با همکاری فلیکس هرناندز، در مقیاسی مینیاتوری و در اندازه ۱ به ۴۳ هر چیز که لازم است تا به تصویر تبلیغاتی کاملاً طبیعی از ماشینی در حد و اندازه‌های آئودی رسید را خلق کرده است. از خود خودروی Q2 گرفته تا مناظر طبیعی‌ای مثل صحرا و محیط‌های شهری با دقت بسیار بالایی بازسازی شده و با لنز‌های ماکرو به ثبت رسیده‌اند.

فلیکس هرناندز که در عکاسی ماکرو و تصویربرداری در مقیاس‌های کوچک بسیار با تجربه است در این‌باره می‌گوید:

من معمولاً در مقیاس ۱ به ۱۸ پروژه‌های خودم را شبیه‌سازی می‌کنم. در حالی که در مورد Q2 پروژه به‌گونه‌ای تعریف شده بود تا عکس‌های تبلیغاتی آئودی در مقیاس ۱ به ۴۳ به ثبت برسند و این کار را بسیار مشکل می‌کرد، چرا که هر‌چه اندازه مدل کوچک‌تر باشد هم کار بر روی آن سخت‌تر می‌شود و هم طبیعی‌ به نظر رسیدن آن نیز مشکل‌تر می‌شود. این اولین باری بود که من با سوژه‌هایی در این اندازه کار می‌کردم و برای من یک چالش بزرگ محسوب می‌شد.

هرناندز برای بازسازی صحنه‌ها از فوم، چراغ‌های LED و شن‌های کاغذی استفاده کرده است. عکس‌های نهایی‌ای که آئودی در رابطه با این پروژه تبلیغاتی منتشر کرده است، بسیار طبیعی و خارق‌العاده به نظر می‌رسند. با توجه به عمق‌میدان بسیار کم در عکاسی ماکرو هر کدام از این عکس‌ها با ترکیب صدها عکس و با تکنیک فوکوس استکینگ خلق شده‌اند.

در انتها شما را به تماشای این ویدئوی جذاب دعوت می‌کنیم:

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.