عکاسی از المپیک کار طاقت‌فرسایی است

0 1,395

تنها ورزشکاران نیستند که در مسابقات المپیک قلّه‌های استقامت و قدرت را فتح می‌کنند، عکاسان المپیک هم کار طاقت‌فرسایی دارند!. عکاس اصلی بانک عکس Getty Images آقای اَل بِلو که در حال حاضر مشغول عکاسی از ورزش‌های آبی (مانند شنا و شیرجه) در المپیک ریو است در گفتگویی کوتاه به سختی‌ ثبت عکس‌های معروف و ماندنی از المپیک اشاره کرده‌ است که در ادامه می‌توانید آن را بخوانید. با هشتگ #PixelRio2016 همراه ما باشید.

توضیح عکس: اَل بِلو، عکاس المپیک، در حال نصب دوربین در کف استخر در المپیک 2016 ریو

«اگر به عکاسی ورزشی علاقه‌ دارید و فکر می‌کنید که در این کار می‌توان به راحتی عکس‌های زیبا خلق‌کرد، یک روز کاری را با من بگذرانید تا من آن روی دیگر این شغل را به شما نشان دهم!» این جمله‌ی هشدار‌دهنده‌ی بلو نمایانگر دشواری این کار است.

این عکاس باسابقه‌ی Getty که کارش را به عنوان عکاس مسابقات بوکس در دهه‌ی 1990 آغاز کرد، در طول دوران کاری‌اش عکس‌های معروف و برجسته‌ای را گرفته‌ است. او می‌گوید که عکاسی از المپیک (مخصوصاً عکاسی زیر آب) آنقدر‌ها هم که فکر می‌کنید راحت نیست و با دردسرهایی هم همراه است: «این کار استرس زیادی دارد. شاید تنها زمانی که عکس‌ها را در خانه مرور می‌کنم می‌توانم از آنها لذت ببرم. زمانی که سعی و تلاش فراوانی را برای ثبت عکس‌های خوب کرده‌ باشید، نتایجی که بدست می‌آورید ارزشش را دارد.»

شاید بپرسید که او چگونه این عکس‌های زیر آب فوق‌العاده‌ را ثبت می‌کند. جریان از این قرار است؛ قبل از اینکه مسابقه شروع شود، بلو دوربین کانن خود را در محفظه‌ای ضد آب قرار می‌دهد و با تجهیزات کامل غواصی به درون استخر می‌رود تا دوربینش را در زاویه‌ی مناسب قرار‌دهد. بعد از آن، او و گروهش دوربین زیر آب را با کابل به کامپیوتری که در نزدیکی استخر قرار دارد متصل می‌کنند. از آنجا، او می‌تواند دوربینش را به صورت از راه دور کنترل کند و با ریموت شاتر عکاسی‌ کند.

بلو می‌گوید: «این تکنولوژی برای من که از عکاسی با فیلم شروع کردم شگفت‌انگیز است. بعضی اوقات کمی آدم را گیج می‌کند؛ اما این شرایط دنیای امروز ماست. همه‌چیز به سرعت نور در حال پیشرفت است!»

از زمانی که یک عکس گرفته می‌شود تا زمانی که ویرایش، کراپ و به مشتریان Getty ارسال شود تنها 2 دقیقه طول می‌کشد!

آقای بلو با المپیک امسال در مجموع در 11 دوره از بازی‌های المپیک (زمستانی و تابستانی) به عنوان عکاس حضور داشته‌ است. او می‌گوید که بازی‌های المپیک زمستانی هم سختی‌های خودش را دارد و معتقد است که عکاسی از رقابت‌های اسکی سرعت یکی از سخت‌ترین کارها است؛ چراکه عکاس هم باید با تجهیزاتی به وزن حدودی 27 کیلو بر پشتش در همان شیبی که ورزشکاران مسابقه می‌دهند، اسکی کند. او می‌گوید که عکاسی از المپیک‌ها (چه زمستانی و چه تابستانی) در کل به شکلی باورنکردنی دشوار است و کار فیزیکی آن طاقت‌فرسا است.

اما بلو و همکارانش به خوبی خود را برای این چالش دشوار آماده‌ کرده‌اند. تیم او مدت طولانی است که به سختی مشغول کار و آماده‌سازی برای این رقابت‌ها است.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.