تبلیغ جدید بنتلی ۵۷٫۷ گیگاپیکسل رزولوشن دارد!

0 2,882

بنتلی عکسی را ثبت کرده است که آن را «پرجزئیات‌ترین عکس منظره‌ی دنیا» می‌نامد. این عکس ۵۷٫۷ گیگاپیکسلی از اتصال ۱۸۲۵ عکس به یکدیگر ایجاد شده و از بالای یکی از بلندترین برج‌های دوبی ثبت شده است.

البته این اولین باری نیست که بنتلی از فناوری‌های ناسا برای عکاسی استفاده می‌کند. اولین تبلیغ آن‌ها به این سبک، در سانفرانسیسکو گرفته شده بود و ۵۳ گیگاپیکسل رزولوشن داشت. شما می‌توانستید بر روی خودرویی در حال حرکت بر روی پل Golden Gate زوم کنید تا جایی که دوخت صندلی‌های آن نیز قابل تشخیص بودند.

ولی این بار بنتلی پا را یک قدم فراتر گذاشته است و عکسی از دوبی را به شکل زیر ثبت کرده‌اند:

شما می‌توانید بر روی این قسمت کوچک زوم کنید:

سپس به زوم کردن ادامه دهید تا به روی کاپوت بنتلی Flying Spur برسید:

البته هنوز تمام نشده است، می‌توانید در بیشترین مقدار زوم علامت بنتلی بر روی کاپوت و ساختار جلوپنجره‌ی آن را نیز به‌خوبی و با رزولوشن بالا مشاهده کنید:

ثبت این عکس کار بسیار مشکلی بوده است. سیستم عکاسی که از فناوری ناسا استفاده می‌کرد در ارتفاع ۲۶۴ متری معلق بود و در دمای ۴۰ درجه و در بادی با سرعت ۲۵ کیلومتر در ساعت کار می‌کرد. دمای بالا موجب تار شدن منظره می‌شد و باد ایستایی دوربین را کاهش می‌داد.

ثبت تمامی عکس‌ها حدود ۴۸ ساعت طول کشید و دانلود عکس نهایی ۱۸ ساعت به طول انجامید. برای مشاهده‌ی تصویر کامل به‌صورت interactive می‌توانید به این لینک مراجعه کنید. توصیه می‌کنیم بر روی سه خط که در بالا و سمت راست تصویر هستند کلیک کنید و گزینه‌ی Explore the image را انتخاب کنید تا بتوانید قسمت‌های مختلف تصویر را به‌خوبی مشاهده نمایید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.