۵ دلیل برای خرید یک لنز 70-24 میلی‌متری + بهترین مدل‌های موجود در بازار

0 6,645

لنز 70-24 میلی‌متری که بسیاری از حرفه‌ای‌ها و افراد علاقه‌مند به دنیای عکاسی آن را با عنوان «لنز همراه» می‌شناسند، یکی از لوازم اصلی در هر مجموعه ابزار عکاسی است. لنز 70-24 میلی‌متری تنوع و قابلیت کاربردی بالایی را ارائه می‌دهد و محدوده فاصله کانونی‌اش، آن را به ابزاری مناسب برای گستره وسیعی از سبک‌های عکاسی تبدیل می‌کند. از ثبت عکس‌های واید گرفته تا پرتره‌های کلوز آپ، 70-24 میلی‌متری انتخاب اول بسیاری از عکاسان است.

برندهایی مانند کانن، نیکون، پنتاکس، سونی، سیگما، تامرون و توکینا این مسئله را درک کرده و چندین گزینه‌ توانمند و عالی از لنز 70-24 میلی‌متری ارائه داده‌اند. بسیاری از عکاسان حتی بیش از یک 70-24 میلی‌متری را در مجموعه لنزهای خود دارند، چون این لنز قابلیت تبدیل‌شدن به پراستفاده‌ترین گزینه در میان تجهیزات عکاسی شما را دارد.

چرا هر عکاس به یک 70-24 میلی‌متری نیاز دارد؟

مزایای لنز 70-24 میلی‌متری پرشمار و کاربردی‌اند. در اینجا بعضی از دلایل خرید این لنز را برای شما شرح می‌دهیم.

۱. استفاده از آن نیاز به یادگیری ندارد

محدوده کانونی لنز 70-24 میلی‌متری تا حد زیادی از چشم انسان الهام گرفته‌شده است. به‌این‌ترتیب، این لنز به عکاسان تازه‌کار اجازه می‌دهد که به دلیل عدم اعوجاج تصویر، عکاسی با آن را راحت‌تر از انواع دیگر لنزها یاد بگیرند.

یادگیری تکنیک‌های ترکیب‌بندی با عکاسی به‌وسیله لنزی که محدوده دیدش مشابه چشم شماست، بسیار آسان‌تر است. برخی از لنزهای واید در شیشه خود دارای انحنای زیادی هستند که باعث می‌شود سوژه‌ها در صورت عکاسی نامناسب، تغییر شکل زیادی پیدا کنند. فاصله کانونی ۲۴ میلی‌متر، با وجود گرفتن عکس واید، به‌هیچ‌عنوان اعوجاج تندی مشابه لنز اولترا واید ایجاد نمی‌کند. به همین دلیل تمرکز کردن بر روی ترکیب‌بندی المان‌های عکس را برای عکاسان بسیار ساده می‌شود.

به همین صورت، عکاسی در دیگر رنج‌های فاصله کانونی این لنز نیز کم دردسر است. فاصله کانونی لنز 70-24 میلی‌متری، رنج ۵۰ میلی‌متر را نیز دربر می‌گیرد که فاصله کانونی معمول برای عکاسی پرتره است. درعین‌حال، با استفاده از فاصله کانونی ۷۰ میلی‌متر، کلوزآپ‌های چشم‌نوازی می‌توان گرفت. این لنز می‌تواند یک مقدمه برای یادگیری عکاسی با لنزهایی با فواصل کانونی خاص، مانند لنز 70-200 میلی‌متر باشد.

۲. قابلیت فوکوس بسته

این لنز برای عکاسی از سوژهایی که نزدیک به دوربین هستند عالی است. حداقل فاصله فوکوس به مدل‌ لنز بستگی دارد، اما این فاصله به‌طور متوسط ۳۸ سانتی‌متر از دوربین است. برای درک بهتر این‌که این فاصله عدسی تا سوژه تا چه حد می‌تواند نزدیک باشد، باید بدانید که متوسط فاصله فوکوس برای اکثر لنزها ۴۸ سانتی‌متر ‏است، هرچند عواملی مانند این‌که دوربینتان فول فریم است یا نه، نوع لنز و دیگر عوامل نیز بر این فاصله تأثیرگذار است.

اگرچه لنز 70-24 میلی‌متری یک لنز ماکرو نیست (‏که حداقل فاصله فوکوس آن حدود ۲۰ سانتی‌متر است)‏، بااین‌حال می‌تواند عکس‌های کلوزآپ زیبا از گل‌ها، جانداران کوچک، غذا، محصولات و دیگر سوژه‌های ماکروی موردنظر شما بگیرد.

۳. رنج عکاسی متنوع

مسلماً مهم‌ترین مزیت لنز 70-24 میلی‌متری تطبیق‌پذیری بالای آن است. این محدوده فاصله کانونی، با سازگاری بسیار زیاد برای گرفتن عکس‌های مختلف، قابلیت‌های بی‌پایانی را فراهم می‌کند.

شما به‌راحتی می‌توانید از زاویه واید به زوم بروید و با تغییرات حالت سوژه خود همراه شوید. این لنز همچنین به شما اجازه می‌دهد تا در یک جلسه عکاسی بدون نیاز به عوض کردن لنزتان عکس‌های متنوعی بگیرید. با توجه به این‌که اولویت در عکاسی با مشتریان در درجه اول سرعت و بهره‌وری است، لنز 70-24 میلی‌متری می‌تواند بهترین ابزار شما در مواجهه با این شرایط باشد.

قابلیت سازگاری بالای لنز 70-24 میلی‌متری به شما اجازه می‌دهد که وقتی برای تعطیلات یا پروژه‌های عکاسی سفر می‌کنید، برای رفع نیازهایتان بتوانید تنها همین یک لنز را با خود ببرید که به‌خودی‌خود یک مزیت مهم محسوب می‌شود. لنز 70-24 میلی‌متری موردعلاقه عکاسان مراسم عروسی نیز هست، چون به آن‌ها اجازه می‌دهد بدون نیاز به تلف کردن زمان برای تغییر لنز لحظات طلایی را ثبت کنند.

همان‌طور که قبلاً اشاره شد، رنج کانونی 70-24 میلی‌متری فواصل کانونی مهم در عکاسی، مانند ۵۰ میلی‌متر و ۷۰ میلی‌متر را پوشش می‌دهد.

۴. ساختار محکم و راحت

اکثر مدل‌های لنز 70-24 میلی‌متری طراحی‌های کوچک و محکمی دارند که در عین دوام، راحتی استفاده را نیز به ارمغان می‌آورند. با توجه به این‌که این لنز از سوی بسیاری از عکاسان به‌عنوان یک «لنز همراه» نامیده می‌شود، اکثر برندها تضمین کرده‌اند که این همراه وفادار قادر است از پس بیشتر ماجراجویی‌های شما بر بیاید.

لنز 70-24 میلی‌متری با مزیت‌هایی چون مقاومت در برابر آب و عوامل محیطی که توسط برخی برندها ارائه می‌شود و همچنین بدنه مستحکم خود، توانایی زیادی در تحمل فشارها و تنش‌‌های احتمالی در هنگام جا‌به‌جایی دارد. همچنین، در دست گرفتن و عکاسی با دوربین با استفاده از این لنز نسبتاً راحت است، چراکه طول آن بیش‌ازحد بلند یا کوتاه نیست که برای عکاس مزاحمت ایجاد کند.

۵. اندازه

البته بدون در نظر اندازه لنز نمی‌توانیم در مورد کیفیت ساخت آن صحبت کنیم. میانگین اندازه این لنزها 8.4*8.4*12.35 سانتی‌متر و وزن تقریبی میانگین آن‌ها ‏۹۰۰ گرم‏ است. با این وزن و ابعاد، معمولاً یک لنز 70-24 میلی‌متری جزو لنزهای بزرگ و سنگین‌ محسوب نمی‌شود. اتفاقاً این لنز در اکثر کیف‌ها به‌راحتی جای می‌گیرند و حمل‌ونقل آن‌ها راحت است.

در مقایسه، مثلاً بعضی مدل‌های لنز 50mm f/1.2 با وجود طول کوتاه‌تر، وزن بیشتری دارند. میزان کارایی و سازگاری این لنز بسیار بیشتر از هر محدودیت و فشار فیزیکی ناشی از حمل‌ونقل آن است و بسیاری باور دارند که اندازه لنز 70-24 میلی‌متری با لنزهای رایج متوسط یکسان است.

درصورتی‌که با این توضیحات علاقه‌مند به خرید لنز 70-24 میلی‌متری شده‌اید، باید مدل مناسب برای خودتان را انتخاب کنید. انواع مختلفی از لنز 70-24 میلی‌متری وجود دارند که نه‌تنها ازنظر برند، بلکه ازنظر دیافراگم و وزن نیز متفاوت هستند. در اینجا چند مورد را به شما معرفی می‌کنیم.

۵ مدل از بهترین لنزهای 70-24 میلی‌متری موجود در بازار

۱. کانن Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM

هنگامی‌که صحبت از گروه کانن می‌شود، کانن – Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM اولین مدل پیشنهادی است. نسخه اول این لنز یک لنز واقعاً بادوام و توانمند بود اما قابلیت زوم معکوس آن کمی عجیب بود. نسخه دوم این لنز 70-24 میلی‌متری دقت رنگ بهتر، ابعاد جمع و جورتر و کیفیت ساخت بادوام را به ارمغان می‌آورد.

یک عدسی Super UD و دو عدسی UD، اعوجاج رنگی و تداخل رنگ را کاهش می‌دهند و هم‌زمان سه عنصر آسفریکال، اعوجاج تصویر را کاهش داده و وضوح را بهبود می‌بخشند. یک پوشش ضد بازتاب سوپر اسپکترا نیز برای هر عنصر لنز به‌منظور کنترل روشنایی و بهبود کنتراست تعبیه شده‌ است. با وجود این‌که لنز هیچ نوع تثبیت‌کننده تصویر ندارد، اما اصول اولیه را به‌خوبی پوشش می‌دهد و هنگامی‌که دیافراگم در f/2.8 است، کیفیت تصویر استثنایی با بوکه بسیار نرم ایجاد می‌کند.

کانن EF 24-70mm f/2.8 L II USM همچنین دارای یک سوئیچ قفل فوکوس است که لنز را در یک فاصله کانونی نگه می‌دارد. این قابلیت، این لنز 70-24 میلی‌متری را برای انجام کارهای مشابه با لنزهای پرایم ایده‌آل می‌سازد. همچنین این لنز 70-24 میلی‌متری بر روی بدنه دوربین‌های کراپ سنسور بسیار خوب عمل می‌کند و که در آنصورت فاصله کانونی لنز به36-105mm افزایش می‌یابد. برای تمام کاربران کانن، این لنز یک انتخاب ایده‌آل است.

۲. سونی Sony FE 24-70mm f/2.8 GM

اگر شما بدنه دوربین سونی را خریده‌اید، سونی FE 24-70mm f/2.8 GM گزینه باکیفیتی برای شماست. این لنز 70-24 میلی‌متری نسبتاً گران‌قیمت است، اما ویژگی‌های بسیار عالی نیز به همراه دارد. داشتن عدسی‌های شیشه‌ای ED و سوپر ED و پوشش‌های لنز نانو AR کیفیت تصویر استثنایی را به ارمغان می‌آورد و هم‌زمان دیافراگم نه پره جلوه‌های بوکه استثنایی ایجاد می‌کند.

دیافراگم f/2.8 در نور کم عملکردی فوق‌العاده خوب دارد و سیستم فوکوس خودکار Direct Drive SSM هم سریع و هم بی‌سروصدا است. این لنز 24-70 میلی‌متر تثبیت‌کننده تصویر ندارد، اما یک دکمه نگه‌داشتن فوکوس برای اجرای قابلیت‌های لنزهای پرایم در آن تعبیه شده و کیفیت ساخت آن سال‌ها عمر مفید را تضمین می‌کند.

تصاویر تولید شده توسط سونی FE 24-70mm f/2.8 GM غنی از جزئیات و رنگ هستند و مقادیر ناهنجاری‌های لنز مانند اعوجاج رنگی یا انعکاس نور در لنز (lens flare) بسیار پایین است. این لنز یک گزینه گران‌قیمت برای کاربران سونی محسوب می‌شود، اما کیفیت آن به هر ریالی که پرداخت می‌کنید، می‌ارزد.

۳. سیگما – Sigma 24-70mm f/2.8 DG OS HSM Art

بعد از لنز تامرون که در ادامه به آن هم خواهیم پرداخت، سیگما – Sigma 24-70mm f/2.8 DG OS HSM Art بهترین ارزش نسبت به قیمت را در بین انواع مختلف لنز 70-24 میلی‌متری دارد. در سری Art سیگما اخیراً لنزهایی با کیفیت و قابلیت استثنایی تولید شده است و لنز 70-24 میلی‌متری این برند نیز از این قاعده مستثنی نیست.

این لنز دارای سه عدسی SLD و چهار عدسی آسفریکال با یک پوشش سوپر چند لایه (Super multi-layer coating) برای کاهش ناهنجاری لنز است و همچنین یک پوشش ضد چرب شدگی به عدسی جلویی برای کار در شرایط آب و هوایی بد اضافه شده‌ است. سیستم دیافراگم نه پره گرد این لنز یک دیافراگم f/2.8 ثابت فراهم می‌کند که توانایی ایجاد اثرات بوکه با کیفیت بالا را دارد. لنز حتی دارای سیستم نوری تثبیت‌کننده تصویر اولیه است که به کیفیت عکس‌ها کمک می‌کند. لنز سیگما – Sigma 24-70mm f/2.8 DG OS HSM Art پوشش کامل ضد آب گزینه‌های گران‌قیمت‌تر را ندارد و با وزن ۱۰۲۰ گرم نسبتاً سنگین است، اما از همه جهات دیگر یک لنز 24-70 میلی‌متر عالی است که محدوده قیمت آن را توجیه کرده و تعادلی خوب بین کیفیت و قیمت برقرار کرده است.

 ۴. نیکون Nikon AF-S NIKKOR 24 – 70 mm f / 2.8 E ED VR

برای کاربران نیکون، یکی از لنزهای زوم اصلی، لنز نیکون – AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8 E ED VR است. یک لنز زوم فوق‌العاده با کیفیت، با پراکندگی آسفریکال فوق‌العاده پایین و همراه با سه عنصر آسفریکال و یک عنصر با ضریب شکست بالا برای کاهش معضلاتی مانند اعوجاج رنگی که همه و همه باعث می‌شوند تا کیفیت تصویر هر چه بیشتر افزایش یابد. علاوه بر این، این لنز دارای کوتینگ‌ها یا پوشش‌های نانو کریستال، Super Integrated و فلوئور برای ایجاد حفاظت کامل و افزایش انتقال نور می‌باشد.

 این لنز همچنین با مانت کانن و نیکون نیز موجود است. سیستم Silent Wave Motor AF در فوکوس کردن بسیار سریع است و سیستم کاهش ارتعاش تا چهار استاپ جبران لرزش را ارائه می‌کند. در کیفیت کلی تصویر، این لنز با سایر گزینه‌های این لیست برابر است که البته سیستم VR این لنز 70-24 میلی‌متری یکی از نکات برجسته آن است.

 ۵. تامرون – Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD G2

لنزهای تامرون همیشه شکاف بین کیفیت عالی و قیمت مناسب را پر می‌کنند. اگر چند لیست از لنزهای توصیه‌شده را بررسی کنید، معمولاً همیشه یک لنز تامرون در بین گزینه‌ها وجود دارد و به‌عنوان انتخابی متوازن بین کیفیت و قیمت عرض‌اندام می‌کند. در این فهرست نیز، لنز تامرون 5. Tamron SP 24 – 70 mm f / 2.8 Di VC USD G2 از این قاعده مستثنی نیست.

اگر نخواهید عکس‌های گرفته شده با این لنز را کنار عکس‌های لنزهای دیگر گذاشته و همه جزئیات را به‌دقت با هم مقایسه کنید، تامرون می‌تواند کیفیتی تقریباً برابر با برخی از گزینه‌های گران‌تر را برای شما فراهم کند. ویژگی‌های لنز شامل پوشش‌های eBAND مبتنی بر فناوری نانو و فلوئور، بدنه لنز مقاوم در برابر رطوبت و ویژگی جدید پنج استاپ جبران لرزش می‌باشند.

سیستم فوکوس خودکار (Dual MPU‏واحد پردازش میکرو) عملکردی سریع دارد و در پایین‌ترین شرایط نوری هم کارایی خود را حفظ می‌کند. همچنین لنز Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD G2 به‌طورکلی تصاویر باکیفیتی تولید می‌کند و جلوه‌هایی بسیار خنثی و اغراق نشده ایجاد می‌کند که برای پس پردازش ایده‌آل است. اگر هزینه گزینه‌های گران‌قیمت این لیست برایتان توجیه‌پذیر نیست، تامرون می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

المان‌های مهم در انتخاب لنزهای 24-70 میلی‌متر: اندازه، وزن، حداکثر بزرگنمایی و اندازه فیلتر

در نظر گرفتن اندازه و وزن لنز با توجه به هدف کلی شما از عکاسی و این‌که این لنز به‌احتمال‌زیاد قرار است برای مدتی طولانی بر روی دوربین شما باقی بماند بسیار مهم است. زمانی که فضای کیف حمل‌ونقل دوربین محدود است و یا ساعات کارتان با دوربین طولانی می‌شود، تفاوت‌های کوچک در اندازه و وزن می‌تواند تأثیرات قابل قابل‌توجهی بر راحتی شما داشته باشد.

اندازه فیلتر نیز ممکن است برای بسیاری از عکاسان عامل مهمی در انتخاب لنز باشد. همه به‌جز یکی از لنزها در این مقایسه دارای یک فیلتر جلوی ۸۲ میلی‌متری هستند. این فیلترها معمولاً در مقایسه با فیلترهای رایج ۷۷ میلی‌متری گران‌تر و نایاب‌تر هستند؛ هرچند که محبوبیت آن‌ها در میان لنزهای تازه عرضه شده در حال افزایش است.

قیمت گزینه‌های بالا به این معنی است که هرکدامشان نیازمند سرمایه‌گذاری‌ جدی هستند، اما ارزش گستره استفاده آن‌ها در عکاسی حرفه‌ای و همچنین کیفیت ساخت و دوام آن‌ها بسیار بیشتر از پولی است که برایشان می‌پردازید. علاوه بر این، یک لنز 70-24 میلی‌متری با کیفیت باید نقطه مرکز مجموعه لنزهای زوم شما باشد؛ بنابراین مزایای یک لنز توانمند که بتواند همه نوع سوژه‌ای، از مناظر گرفته تا پرتره‌های خیره‌کننده را پوشش دهد، ارزش سرمایه‌گذاری بیشتر برای خرید آن را دارد.

برای خرید لنزهای 70-24 با بهترین قیمت‌ها، به بخش فروشگاه ما مراجعه فرمایید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.