تکنولوژی BR در لنز‌های جدید کانن چیست؟

0 1,447

لنز Canon 35mm f/1.4L II که در ماه اوت سال پیش معرفی شد، اولین لنز کانن است که به قابلیتی جدید که کانن آن را Blue Spectrum Refractive نامیده است مجهز شده است. این تکنولوژی به اختصار BR نامیده می‌شود و به یک عدسی خاص و بسیار پیشرفته اشاره می‌کند که مخصوص برطرف کردن پراکندگی رنگی یا Color Fringing در تصاویر می‌شود. لبه‌های رنگی در نواحی پرکنتراست، همیشه یکی از مشکلات لنز‌ها، خصوصاً در لنز‌های واید هستند که به نظر می‌رسد کانن توانسته است راهی برای برطرف کردن آن بیابد. در این ویدئو‌ی یک دقیقه‌ای می‌توانید ببینید که تکنولوژی BR چیست و دقیقه چگونه کار می‌کند.

br-lens-elements1

ساختار اپتیک عدسی‌های لنز‌های BR از مواد ارگانیک خاصی ساخته شده است که توسط خود کانن تولید شده و توسعه یافته است. این لنز‌ها از عدسی‌های مقعر و محدبی ساخته شده است که می‌تواند نورهای مرئی را دقیقه در یک نقطه خاص متمرکز کند. لنز‌های دیگر، معمولاً در متمرکز کردن طول موج‌های رنگ آبی ضعف دارند و بیشترین شکست نور در این طول موج‌ها اتفاق می‌افتد.

گفته می‌شود که کانن در حال کار روی یک تکنولوژی مشابه همین لنز در لنز Canon EF 600mm f/4 DO BR نیز هست. این شرکت سال پیش در نمایشگاه Canon Expo لنز Canon EF 600mm f/4 DO BR را به نمایش گذاشت.

comparison2

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.