کانن سنسور 250 مگاپیکسلی ساخته است

1 1,419

جنگ مگاپیکسل‌ها در میان سازنده‌ها مدتی می‌شود که فروکش کرده است، اما کانن با معرفی سنسور 250 مگاپیکسلی خود، آتش این جنگ را دوباره شعله‌ور کرد. اگر کانن این سنسور فوق‌العاده را عرضه کند، مطمئنا غوغایی برپا خواهد شد. این سنسور APS-H CMOS با رزولوشن (12,600*19,580)، رکورددار جدید بیشترین رزولوشن در سنسوری کوچکتر از 35mm است. بر طبق اخباری که از نزدیکان شرکت کانن به گوش می‌رسد، از روی عکسی که با این سنسور ثبت می‌شود، می‌توان نوشته‌های روی بدنه هواپیما را از فاصله 18 کیلومتری مشاهده کرد. اگر درمورد APS-H کنجکاو شدید بهتر است بدانید که این سنسور از APS-C بزرگتر بوده ولی هنوز کوچکتر از Full frame است. لازم بذکر است که سنسورهای APS-H اولین بار در دوربین‌های DSLR کانن سری EOS 1D بکار رفتند.

از قرار معلوم سرعت بازخوانی اطلاعات این سنسور بسیار بالا و معادل 1.25 میلیارد پیکسل در ثانیه است. طبق ادعای Canon، با وجود اینکه تعداد پیکسل بسیار زیادی در هر ثانیه ثبت می‌شود، اما کنترل نویز به‌خوبی صورت می‌گیرد. نکته جالب اینجاست که هنرنمایی‌های سنسور کانن به همینجا ختم نخواهد شد. علاوه بر عکاسی خارق‌العاده، این سنسور قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن بسیار بالا نیز دارد. رزولوشن فیلم‌های ثبت‌شده با این سنسور، 125 برابر بیشتر از ویدئوهای 1080p (فول اچ‌دی) و حدود 30 برابر بیشتر از فیلم‌های 4K است که واقعا فوق‌العاده بنظر می‌رسد. کانن معتقد است که این قابلیت می‌تواند در دوربین‌های مداربسته و سایر تجهیزات امنیتی بکار برود، چرا که فیلم‌های ضبط‌‌شده با این سنسور‌ رزولوشن و شارپنس بسیار بالایی دارند. البته هر دستگاه یا تجهیزاتی که به عکاسی و فیلم‌برداری با رزولوشن بسیار بالا نیاز داشته باشد می‌تواند بازار هدف این سنسور باشد.

canon_250.0

انتظار نداشته باشید که سنسور مذکور در دوربین بعدی که خریداری می‌کنید بکار رفته باشد. قاعدتا باید زمان طولانی‌تری برای عرضه رسمی و در نهایت استفاده از آن منتظر بود. اما همه شواهد حکایت از آن دارد که کانن با جدیت در حال کار بر روی پیشرفت این پروژه است. این شرکت در سال 2010 نیز یک سنسور APS-H مشابه با رزولوشن 120 مگاپیکسل معرفی کرد. در آن سال حتی کسی تصور هم نمی‌کرد که دوربین 50 مگاپیکسلی مانند EOS 5DS عرضه شود.

1 نظر
  1. روزبه می‌گوید

    سنسور APSH با ۲۵۰۰۰۰۰۰۰ پیکسل یعنی چیزی حدود ۶۲۰ جفت پیکسل بر میلی متر یعنی در واقع لنز میخواد با تفکیک حدود ۷۰۰ ۸۰۰ جفت خط بر میلی متر… آخه کانن و نیکون که لنزاشون به زور ۱۰۰ lp/mm تفکیک داره این سنسورا به جه کارشون میاد؟؟؟ گیریم که برای کارهای خیلی خاص می خوان،‌رسیدن از ۱۰۰ به ۷۰۰ با یه حساب سر انگشتی یعنی کیفیت ۵۰ برابر !!!
    مگه ساندویچه که ۲۰۰۰ تاشو بذاری کنار هم بشه بزرگترین ساندویچ دنیا؟ تکنولوژیه محدودیت داره مواد موجود اصلا نمی تونن چنین تفکیکی بدن که بشه باهاشون لنز ساخت .. ای بابا…
    بدبختی اینه که عکاسی هم مثل وزرش و خیلی چیزای دیگه مردمحوره و هی دوست داره رکورد بزنه… ای بابا… 🙂

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.