رونمایی کانن از دوربین EOS 80D

0 1,814

شرکت کانن امروز دوربین جدیدی را به سری DSLRهای رده‌بالای خود اضافه کرد. دوربین جدید این شرکت EOS 80D نام دارد که از یک حسگر قطع APS-C با رزولوشن ۲۴٫۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. علاوه بر این دوربین تازه معرفی شده کانن از ۴۵ نقطه فوکوس خودکار از نوع کراس برخوردار بوده که فوکوس دقیق به ویژه در لبه‌های سوژه را به همراه دارد. همچنین به‌روزرسانی صورت گرفته دیگر در این دوربین این امکان را فراهم می‌آورد تا از ویژگی فوکوس خودکار Dual Pixel هنگام مشاهده از Live view و یا هنگام فیلم‌برداری بهره گرفت. کانن EOS 80D را به فناوری‌ مکان‌یابی GPS و وای‌فای نیز مجهز ساخته است.

3718416357

این شرکت ادعا می‌کند که ماژول فوکوس خودکار بکار رفته در EOS 80D با ۴۵ نقطه فوکوس کراس یک بهبود چشمگیر نسبت به فوکوس ۱۹ نقطه‌ای 70D بشمار می‌رود. همچنین اذعان دارد که به لطف این سیستم فوکوس خودکار می‌توان فوکوس دقیق‌تری را در شرایط نوری ضعیف تا 3EV- تجربه کرد. ویژگی Dual Pixel نیز فوکوس خودکار ممتد و پیوسته را با این دوربین ممکن می‌کند و تمام پیکسل‌ها هنگام ثبت عکس قادر به انجام عمل فوکوس خودکار از نوع تشخیص فاز هستند. این شرکت در خلال معرفی دوربین جدید خود اشاره داشته که EOS 80D بهبودهایی را در زمینه فیلم‌برداری نیز به خود دیده است و می‌تواند ویدئوهای فول اچ‌دی 1080p را با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه به ثبت رساند.

5709621536

کانن در این دوربین از پردازشگر تصویر اختصاصی و جدید خود یعنی DIGIC 6 بهره گرفته که محدوده ISO 100-16000 را هنگام عکاسی فراهم می‌آ‌ورد و البته امکان افزایش آن تا ۲۵۶۰۰ نیز وجود دارد. EOS 80D در زمینه عکس‌برداری پی‌در‌پی قادر به ثبت ۷ فریم بر ثانیه است و از یک منظره‌یاب اپتیکال با پوشش تقریبی ۱۰۰% بهره می‌برد. همچنین به یک نمایشگر لمسی سه اینچی از نوع LCD مجهز گردیده که از دقت ۱٫۰۴ میلیون نقطه برخوردار است. علاوه بر این شاهد استفاده از فناوری موقعیت‌یابی GPS و فناوری‌های NFC و وای‌فای داخلی در این دوربین نیز هستیم.

طبق اخبار منتشر شده دوربین جدید کانن ماه آینده و با قیمت ۱۱۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد. البته این قیمت تنها برای بدنه دوربین در نظر گرفته شده و برای خرید آن به همراه لنز جدید EF-S 18-135mm F3.5-5.6 IS USM باید حدود ۱۸۰۰ دلار کنار بگذارید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.