کانن در سال ۲۰۱۶ پتنت‌های بیشتری نسبت به اپل و گوگل ثبت کرده است

1 1,257

همگی می‌دانیم که اپل، گوگل و اینتل از خلاق‌ترین کمپانی‌های حال حاضر هستند که روزانه ده‌ها اختراع را به نام خود ثبت می‌کنند. معمولاً هر سال این سه کمپانی بیشترین تعداد پتنت را در دنیا به ثبت می‌رسانند. اما روز گذشته خبر جالبی در رسانه‌های پوشش‌دهنده اخبار تکنولوژی منتشر شد که تا حد زیادی غیر منتظره بود. امسال کانن موفق شده است یک شگفتی بزرگ را خلق کند. این غول اپتیک ژاپنی توانسته رتبه سوم از حیث تعداد پتنت ثبت ‌شده در سال ۲۰۱۶ را در کشور آمریکا به خود اختصاص دهد.

در گزارش‌های رسمی منتشر شده آمده است که شرکت کانن در سال ۲۰۱۶ موفق به ثبت ۳۶۶۵ حق اختراع شده و پس از IBM و سامسونگ در رتبه سوم جای گرفته است. جالب است بدانید که گوگل، اینتل، ال‌جی و مایکروسافت به ترتیب رتبه‌های پنجم تا هشتم را در این رده‌بندی به خود اختصاص داده‌اند. اپل نیز با ثبت بیش از ۲۰۰۰ پتنت در رتبه یازدهم قرار گرفته است.

Seymour Leibman یکی از مدیران ارشد کانن و معاون امور اجرایی این کمپانی در ایالات متحده این دستاورد را بسیار موفقیت‌آمیز دانسته و در مورد آن این‌گونه اظهار داشته است: «یکی از حیاتی‌ترین اقداماتی که یک کمپانی خلاق و نوآور برای ساخت یک محصول کاربرپسند بایستی انجام دهد، سیر پروسه تحقیق و توسعه است. ثبت بیش از ۳۶۰۰ حق اختراع در یک سال و تنها در خاک آمریکا نشان‌دهنده آن است که کانن برنامه بلندمدتی برای توسعه و ساخت محصولات جذاب و کارآمد در آینده دارد و ثبت پتنت اولین قدم محکم در این راستا است.»

جالب توجه است بدانید که کانن برای ۳۱‌مین سال متوالی است که در بین ۵ شرکت برتر از حیث تعداد پتنت‌های ثبت شده قرار می‌گیرد. در ضمن ۱۲ سال است که این شرکت، بیش از هر کمپانی ژاپنی دیگر در خاک آمریکا پتنت به ثبت می‌رساند.

شاید به این مطلب نیز علاقه‌مند باشید: تاریخچه‌ای از کانن؛ بزرگ‌ترین سازنده‌ی دوربین‌های عکاسی

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.