Azden؛ بیش از ۶۰ سال سابقه درخشان در ساخت تجهیزات صدابرداری

1 2,094

نمی‌دانم این باور در ذهن شما هم شکل گرفته است یا خیر، ولی بسیاری از افراد از جمله نگارنده این مطلب با صرف دانستن ژاپنی بودن یک برند یا محصول، تا حد زیادی به آن اعتماد می‌کنند. کیفیت مثال‌زدنی، مهندسی ناب، دقت بالا در ساخت و دوام بالای محصولات ساخت ژاپن سبب شده تا چنین ذهنیتی برای بسیاری از مردمان دنیا شکل بگیرد. جدا از آنکه در زمینه طراحی و ساخت محصولات عکاسی و فیلم‌برداری، شرکت‌های ژاپنی از پیشتازان این حوزه بشمار می‌روند و نقش آن‌ها در جایگاه امروزی این شاخه انکار نشدنی است، اثرگذاری دستاوردها و خدمات این مردمان سخت‌کوش و باهوش تقریباً در تمام شاخه‌های صنعت نیز به وضوح احساس می‌شود. بااین‌وجود امروز نمی‌خواهیم از یک حوزه‌ی غیر مرتبط با فعالیت خودمان صحبت کنیم، بلکه قصد معرفی یک برند در حوزه‌ای را داریم که با عکاسی و فیلم‌برداری عجین شده و به نوعی جداناشدنی است؛ یعنی صدابرداری.

برندهای بزرگ و معتبری در دنیا وجود دارند که به ساخت محصولات حرفه‌ای صدابرداری مشغول هستند. از Sennheiser و Shure و Zoom گرفته تا Rode، AudioTechnica و AKG. اما در این میان نامی وجود دارد که در کشور ما کم‌تر شنیده شده ولی موفقیت‌های قابل توجهی در بازار بین‌المللی را به دست آورده است؛ یک برند ژاپنی با محصولاتی خوش‌ساخت و باکیفیت به نام Azden. این شرکت در سال ۱۹۵۲ در توکیو تأسیس شد و اکنون بیش از ۶۴ سال از فعالیت آن می‌گذرد. چشم‌انداز و هدف اصلی بنیان‌گذاران این کمپانی، ساخت تجهیزات صدابرداری حرفه‌ای با قیمت مقرون‌به‌‌صرفه بود که اکنون تا حد زیادی به آن دست‌یافته‌اند.

اگر مدت‌زمان فعالیت Azden را با سابقه کمپانی‌های Rode، AudioTechnica و یا Sennheiser مقایسه کنیم، با در نظر گرفتن ژاپنی بودن این برند درخواهیم یافت که تجربیات Azden هم‌سطح بزرگان این صنعت خواهد بود. Azden اکنون بیش از ۳۰ سال است که در شهر شیکاگوی آمریکا دفتر خود را تأسیس نموده و توانسته بخشی از بازار قاره آمریکا را به خود اختصاص دهد. این شرکت در شروع کار خود برای بسیاری از برندهای صدابرداری معتبر آن زمان اقدام به طراحی و ساخت محصول می‌‌نمود ولی اکنون حدود ۲۰ سالی می‌شود که تجهیزات صدابرداری و ارتباطات بی‌سیم با برند خود Azden به بازار ژاپن و دیگر کشورها راه یافته است.

هرچند که تاکنون محصولات متنوعی از این برند طراحی و ساخته شده است ولی بسیاری از افراد، Azden را بیشتر به خاطر ساخت میکروفون‌ها و سیستم‌های صدابرداری بی‌سیم حرفه‌ای آن می‌شناسند. مطمئناً اگر کیفیت و کارایی محصولات این شرکت را با قیمت پرداختی برای آن‌ها مقایسه کنیم، به ارزش خرید بالای آن‌ها پی خواهیم برد. افتخارات و جوایز اعطاء شده به این کمپانی – چه در زمانی که به عنوان یک OEM Manufacturer فعالیت می‌نمود و چه حال که برند شخصی خود را دارد – نشان‌دهنده موفقیت Azden در این عرصه است.

برای مثال میکروفون SMX-30 از این کمپانی به عنوان برترین میکروفون سال ۲۰۱۶ از نگاه مجله معتبر VideoMaker انتخاب شده است.

شاید به این مطلب نیز علاقه‌مند باشید: میکروفون‌های اکسترنال؛ یک ابزار ضروری در فیلم‌برداری با DSLR‌ها

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.