دوربین M10 لایکا با حسگر جدید و بدنه ظریف‌تر معرفی شد

0 1,550

در ساعات پایانی روز گذشته، کمپانی لایکا از جدید‌ترین دوربین سری M خود یعنی M10 رونمایی کرد. در اولین نگاه به این دوربین درخواهیم یافت که شباهت بسیار زیادی به دیگر دوربین‌های خانواده M این شرکت دارد و از حیث ظاهر تقریبا می‌توان گفت که M10 هیچ حرف خاصی برای گفتن ندارد. تنها پیشرفتی که این دوربین در زمینه طراحی داشته، باریک‌تر شدن آن نسبت به دوربین M Typ 262 می‌باشد که موجب کاهش وزن ۲۰ گرمی آن شده است.

دوربین جدید کمپانی لایکا به یک حسگر فول فریم ۲۵ مگاپیکسلی کاملاً جدید از نوع CMOS مجهز شده که دامنه پویا، شارپنس و کنتراست بیشتری را در اختیار قرار می‌دهد. Leica M10 همچنین از یک دکمه دایال ISO نیز بهره می‌برد. این برای اولین بار خواهد بود که کاربران دوربین‌های خانواده M لایکا قادر خواهند بود تا پارامترهای ضروری از قبیل ISO، سرعت شاتر، دیافراگم و یا فوکوس را مستقیماً توسط یک دکمه فیزیکی تنظیم کنند و برای انجام آن نیازی به مراجعه به منوی دوربین نداشته باشند.

همچنین در قلب این دوربین، پردازشگر تصویر جدید Maestro II جای گرفته است. به لطف بهره‌مندی از یک بافر با ظرفیت ۲ گیگابایت، این دوربین می‌تواند در حالت عکاسی پی‌در‌پی تا ۵ فریم را در هر ثانیه به ثبت برساند. همچنین یک نمایشگر ۳ اینچی از نوع LCD با دقت ۱.۰۴ میلیون نقطه برای آن تعبیه شده است که در برابر خط و خش مقاومت بالایی دارد. از دیگر خصیصه‌های این دوربین گران‌قیمت می‌توان به برخورداری از یک منظره یاب بزرگ‌تر و مقاومت بیشتر در برابر نفوذ آب و گردوغبار اشاره داشت.

لازم به اشاره است که این دوربین از فناوری ارتباطی وای‌فای داخلی نیز سود می‌برد که امکان جابجایی و انتقال عکس‌ها و فیلم‌ها را از طریق اپلیکیشن M-App به سایر دیوایس‌ها فراهم می‌آورد. علاوه بر این می‌توان بسیاری از پارامترهای دوربین را به طور مستقیم و از طریق گوشی موبایل و یا تبلت خود تنظیم نمود.

شرکت سازنده برچسب قیمتی ۶۵۹۵ دلار را برای M10 در نظر گرفته و قرار است سفارشات ثبت‌شده برای آن از هفته آینده ارسال شود.

در ادامه می‌توانید نمونه عکس‌های ثبت‌شده توسط این دوربین را مشاهده کنید:

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.