دوربین‌های ماژولار کانن

0 1,312

مدتی است که خبر‌های عجیب و غریب زیادی از شرکت کانن به گوش می‌رسد: از لنز‌ها با عنصر اپتیکی مایع بگیرید تا تولید دوربین‌های DSLR ماژولار. دوربین‌های ماژولار سری از دوربین‌های عکاسی هستند که می‌توانید بخش‌های مشخص سخت‌افزاری دوربین را بنابر خواست و نیاز خود تغییر دهید، مثلاَ می‌توانید فقط حسگر دوربین را عوض کنید! گویا کانن نیز قصد ساخت این دوربین‌ها را دارد.

equinox1

یکی از شرکت‌های پرتوان در ساخت دوربین‌های ماژولار، شرکت Ricoh است. دوربین‌های سری GXR این شرکت دارای قابلیت خیلی جالبی است. این سری از دوربین‌های دارای دو بخش هستند: بدنه دوربین یا Camera Body و واحد دوربین یا Camera Unit . شما می‌توانید واحد دوربین را تعویض کنید و تغییر دهید. با تغییر واحد دوربین، اجزاء از جمله حسگر، لنز، سیستم کنترل پایداری تصویر، پردازشگر فایل RAW (شامل بافر تصویر، کنترل نویز و مبدل AD)، موتور فوکوس خودکار، شاتر و دیافراگم را تغییر می‌کند. بدنه دوربین و واحد دوربین در این دوربین‌ها از جنس آلیاژ منیزیم بوده و دارای روکش لاستیکی و کاملاً آب‌بندی و درزگیری شده هستند.

ANIME_RICOH

در سری دوربین‌های Rico GXR می‌توانید از واحد‌های دوربین زیر انتخاب کنید:

Ricoh Camera Units Comp

حالا که قضیه دوربین‌های ماژولار جا افتاد، می‌توانیم تصویری از دوربین‌های DSLR جدید شرکت کانن داشته باشیم. قرار است این سری از دوربین‌های در ماه آوریل سال میلادی آینده عرضه شود. هنوز مشخص نیست چه بخش‌هایی از این دوربین‌های قابل تعویض است. در برخی گمانه‌زنی‌ها خبر از قابلیت تعویض بین منظره‌یاب الکترونیکی و اپتیکی و همچنین تغییر اجزاء بنابر کاربری دوربین برای عکاسی و فیلم‌برداری دارد. روی‌هم‌رفته انتظار نمی‌روند دوربین‌های ماژولار کانن بخواهد بازار عکاسی حرفه‌ای را هدف بگیرد. باید منتظر ماند و دید …

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.