گزارش مالی کانن در سه‌ماهه اول ۲۰۱۷ منتشر شد

0 1,169

همان‌طور که خود کارشناسان کانن پیش‌بینی کرده بودند، به لطف خرید امتیاز بخش محصولات پزشکی توشیبا، این کمپانی ژاپنی با افزایش ارزش سهام و رشد تراز مالی روبه‌رو بوده است و همان طور که انتظار می‌رفت، طبق گزارش مالی کانن، رشد سود خالص این کمپانی مثبت ارزیابی شده است.

طبق محاسبات اقتصادی، پیش‌بینی می‌شد که کانن در سال جاری سودی معادل ۲۵۵ میلیارد یِن را به جیب بزند، ولی به لطف عملکرد درخشان این شرکت در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷، احتمال می‌رود این عدد به ۲۷۰ میلیارد ین برسد. اگر چه که وضع فروش دوربین‌های کانن در سال جاری چندان امیدبخش به نظر نمی‌رسد و انتظار می‌رود که بازار فروش دوربین‌های DSLR و بدون آینه کانن ۷ درصد و دوربین‌های کامپکت ۱۳ درصد کوچک‌تر شود. این بدین معنی ‌است که مجموعاً سود حاصل از فروش دوربین‌های کانن با کاهش ۹ درصدی روبه‌رو خواهد بود.

اگر قرار باشد طبق گزارش مالی کانن به صورت نقطه‌به‌نقطه تراز مالی سه‌ماهه‌ی اول سال پیش را با امسال مقایسه کنیم، کانن وضعیت فوق‌العاده‌ای را در حال حاضر پشت سر می‌گذارد. چرا که سود خالص این کمپانی در مقایسه با سه ماهه اول سال پیش چیزی در حدود ۸۹ درصد افزایش یافته و از رقم ۴۰.۹ میلیارد به ۷۶.۶۷ میلیارد یِن رسیده است. به نقل از رویترز، مدیر مالی کانن توشی تانکا، اعلام کرده است که به لطف فروش برخی دوربین‌های بدون آینه کانن و افزایش تقاضا برای دوربین EOS 5D Mark IV، درآمد حاصل از فروش دوربین‌های با قابلیت تعویض لنز نسبت به سال پیش ۷ درصد افزایش یافته ولی در مجموع فروش دوربین‌های این کمپانی نسبت به سه ماهه اول سال پیش بدون تغییر باقی مانده است.

به همین ترتیب فروش دوربین‌های کامپکت در سه ماهه اول سال مجموعاً در اروپا و آسیا ۶ درصد افزایش داشته است. اگر چه مجموعاً فروش دوربین‌های کامپکت کانن نسبت به سابق، با افتی نسبتاً چشم‌گیر در سه ماهه آخر ۲۰۱۶ همراه بوده، این شرکت اعلام کرده است که تقاضا برای دوربین‌های PowerShot سری G همچنان ثابت باقی مانده است. ولی در کل و طبق آمار، اوضاع برای دوربین‌های کامپکت، جالب به نظر نمی‌رسد و خود کانن نیز مجبور شده تا نسبت به سال قبل ۶ درصد از بودجه تولید این نوع دوربین‌ها را کاهش دهد. نکته‌ای دیگر که برای کانن در گزارش مالی سه ماهه اول سال جدید به چشم می‌خورد این است که در کشور‌های توسعه یافته، تقاضا برای دوربین‌های DSLR و بدون آینه روندی نزولی را در پیش گرفته است.

نکته جالب در مورد گزارش مالی کانن، تأثیر مثبت زلزله سال پیش کوماموتو ژاپن بر فروش دوربین‌های حرفه‌ای و لنز متغیر این کمپانی بوده است. با توجه به بروز زلزله و کمبود دوربین‌های کانن در بازار، به صورت موقت تأثیر مثبتی بر وضعیت فروش این دوربین‌ نوع دوربین‌های کانن داشته است.

نظر شما در مورد گزارش مالی این کمپانی چیست؟ با اینکه مدتی می‌شود که این کمپانی محصولی با قابلیت‌های شگفت‌انگیز و انقلابی را روانه بازار نکرده است، شما دلیل افزایش درآمد و سود کانن را در چه می‌دانید؟

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.