هر عکس با دوربین 120 مگاپیکسلی کانن=210 مگابایت

2 3,724

چند روز گذشته شرکت کانن اعلام کرد که قصد معرفی یک دوربین 120 مگاپیکلسی با سنسور CMOS دارد. دوربینی که قطعا می‌تواند عطش مگاپیکسل بسیاری از افراد را برطرف کند. به عنوان یادآوری بد نیست بدانید که دوربین‌های کانن 5DS/5DSR با 50 مگاپیکسل از بالاترین رزولوشن‌ در میان DSLR‌های موجود برخوردار هستند. عرضه این دوربین‌ها به بازار نشان داد که رزولوشن بالا طرفداران خاص خود را دارد. اما همانطور که پیش‌بینی می‌شد، همراه با این دوربین باید هزینه نسبتا قابل توجهی هم برای کارت‌های حافظه پرداخت. چرا که هر عکس گرفته‌شده با فرمت RAW فضایی معادل 210 مگابایت را اشغال می‌کند.

کانن در نمایشگاه EXPO 2015 از یک سنسور APS-H CMOS با رزولوشن 120 مگاپیکسل در داخل بدنه 5DS استفاده کرده بود که پیش‌بینی می‌شود سنسور همان دوربینی باشد که این شرکت وعده عرضه آن را داده است. یکی از عکاسان به نام Eric Reagan موفق شده است با این دوربین کار کند. البته دوربین مذکور می‌توانست فقط در حالت ISO 100 عکاسی کند. با این حال عکس‌های RAW که با آن گرفته‌ شده کیفیت بسیار بالایی داشته‌اند و حجم هر کدام از عکس‌ها 210 مگابایت بوده است.

Chris-Gampat-The-Phoblographer-Canon-7D-MK-II-review-product-images-4-of-10ISO-4001-60-sec-at-f-4.0 copy

با یک حساب سرانگشتی می‌توان به این نتیجه رسید که با یک حافظه 32GB می‌توان با این دوربین تنها 150 عکس گرفت. همچنین با یک حافظه 1 ترابایتی قادر به ذخیره‌سازی حدود 4700 عکس می‌باشید. هر چند که تعداد کمی نیست ولی ممکن است برای افرادی که به‌طور مستمر با دوربین خود عکاسی می‌کنند کمی مشکل‌ساز شود.

2 نظرات
  1. ایرانی می‌گوید

    عالی بود مرسی

  2. erfan askani می‌گوید

    خب حالا قیمتش چند است با با چه قیمتی عرضه میشود

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.