سیتوگراف ۳۵ لنز پنکِکی که همیشه فوکوس است!

0 1,410

کمپانی C.P Goerz به تازگی از یک لنز ۳۵ میلی‌متری رونمایی کرده و ادعا دارد که همیشه فوکوس است و نیازی به فوکوس آن نیست. Citograph 35 یا سیتوگراف ۳۵ نام این لنز جدید است که حداکثر بازشدگی دهانه دیافراگم آن برابر F8 می‌باشد. سیتو به لاتین به معنای آنی و در لحظه بودن است و سازنده‌های آلمانی این لنز قصد دارند عکاسی آنی و در لحظه را در سطح حرفه‌ای خود بازگردانند.

سیتوگراف ۳۵

اما این لنز دقیقاً چگونه عمل می‌کند که تقریباً تمامی عمق میدان را پوشش می‌دهد و نیازی به تنظیم فوکوس آن نیست؟ فوکوس این لنز بر روی فاصله هایپر‌فوکال تنظیم شده بنابراین از فاصله 2.5 متری تا بی‌نهایت واضح و با جزییات بالا به ثبت می‌رسد.

نکته جالب در مورد این لنز اینجاست که فقط ۱۲۰ گرم وزن دارد و ابعاد آن نیز کاملاً جمع‌وجور است. سیتوگراف ۳۵ یکی از نازک‌ترین لنز‌های جهان به حساب می‌آید و وقتی آن را به دوربین متصل می‌کنیم تقریباً چیزی به چشم می‌آید.

سیتوگراف ۳۵

Citograph 35 با مانت‌های مختلف و برای اتصال به دوربین‌هایی مثل، کانن، نیکون و دوربین‌های MFT طراحی شده است. در حال حاضر نمونه‌ اولیه این لنز ساخته شده و برای ورود آن به بازار ایران کمی باید منتظر ماند.

سیتوگراف ۳۵، برای ثبت لحظاتی که در چشم به هم‌زدنی می‌گذرند بسیار مناسب است. کافی است که دوربین را به سمت سوژه بگیرید و بدون تنظیم زمان‌گیر فوکوس و زاویه دید واید، عکس موردنظر خود را به ثبت رساند. در ادامه می‌توانید نمونه عکس‌های گرفته شده با این لنز را مشاهده کنید.

سیتوگراف ۳۵ سیتوگراف ۳۵ سیتوگراف ۳۵ سیتوگراف ۳۵

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.