بررسی دوربین جدید سونی، cyber-Shot RX100 VI

یک دوبین کامپکت با قابلیت‌های فوق‌العاده

2 1,610

سونی به تازگی از نسخه جدید پرچم‌دار دوربین‌های کامپکت خود رونمایی کرده که نسبت به نمونه‌های قبلی پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته است. RX100 VI ششمین عضو سری دوربین‌های RX100 است که یک حسگر ۱ اینچی ۲۰.۱ مگاپیکسلی CMOS برخوردار است.

نکته قوت این دوربین کامپکت را نسبت نمونه‌های قبلی می‌توان در لنز زوم آن و تعداد نقاط فوکوس آن دانست. RX100 VI به یک لنز با فاصله کانونی معادل ۲۴-۲۰۰ میلی‌متر زایس مجهز است و سیستم فوکوس آن از ۳۱۵ نقطه فوکوس تشخیص فازی برخوردار می‌باشد. از قابلیت‌های منحصر به فرد دیگر دوربین RX100 قابل می‌توان به عکس‌برداری پی‌در‌پی تا ۲۴ فریم بر ثانیه اشاره کرد.

Rx100 VI اولین دوربین از سری دوربین‌های RX100 است که نمایشگر لمسی دارد و می‌توان آن را در راستای عمودی تا ۱۸۰ به سمت بالا و ۹۰ درجه به سمت پایین چرخاند. از لحاظ ابعاد نیز تقریباً مشابه نسخه قبلی خود است.

طبق ادعای سونی در دوربین RX100 VI از همان سیستم پردازنده‌ای استفاده شده که در دوربین ورزشی A9 سونی به کار رفته و پردازنده آن نیز Bionz X است که بیش از این در دوربین‌های جدید سری آلفای سونی شاهد آن بودیم. کنار هم قرار گرفتن این پردازنده در کنار حسگر ۲۱ مگاپیکسلی EXMOR سونی باعث شده که RX100 VI از یکی از سریع‌ترین سیستم‌فوکوس‌‌ها در میان دوربین‌های مختلف برخوردار باشد و به طور متوسط تنها در عرض ۰.۰۳ ثانیه بر روی سوژه به صورت خودکار فوکوس می‌شود.

در فیلم برداری نیز RX100 VI یک دوربین تمام‌عیار به حساب می‌آید و قادر است به صورت 4K و با گاماهای مختلف یا به صورت HDR فیلم‌برداری کند. هم‌چنین با این دوربین می‌توان تصاویر سوپراسلوموشن و با فریم‌ریت‌های مختلف ۲۵۰، ۵۰۰ و ۱۰۰۰ خلق کرد.

طبق گفته مسئولین سونی ماه ایده روانه بازار می‌شود و قیمت آن چیزی حدوداً برابر با ۱۲۰۰ دلار می‌باشد. هم‌چنین در کنار این دوربین سونی از گریب دستی VCT-SGR1 که برای دوربین‌های RX100 و RX0 طراحی شده و می‌توان توسط آن تنظیمات دوربین را در عکاسی و فیلم برداری به دست گرفت.

نمونه عکس‌های گرفته شده با دوربین RX100 VI:

2 نظرات
  1. بهزاد می‌گوید

    سلام، یک لطف می کنید درباره دوربین های بدون آینه مطلب بذارید، بهترین، قیمت، ویژگی ها

  2. اسماعیل می‌گوید

    بعنوان یک کامپکت پیشرفته، مشخصات جذابی داره. اما واقعا با قیمت امروز خرید بصرفه ای نخواهد بود!

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.