دوربین‌ حرارتی DJI Zenmuse XT برای پهپاد‌ها

1 2,187

شرکت DJI ابداعات اخیر خودش را با یک محصول انقلابی دیگر ادامه می‌دهد. DJI Zenmuse XT دوربین حرارتی DJI است که می‌تواند با اتصال به درون‌های این شرکت، در تاریکی مطلق تصاویر حرارتی را ثبت کند. DJI برای تولید این محصول با شرکت FLIR که متخصص تصویرگری حرارتی است همکاری کرده است.

این دوربین جدید می‌تواند روی دو پرنده حرفه‌ای Inspire 1 و Matrice M100 نصب و استفاده شود و به این ترتیب از انواع قابلیت‌های حرفه‌ای فیلمبرداری این تجهیزات مانند کنترلر LightBridge، قابلیت Point of Inetrest، لرزشگیر فوق‌العاده قوی و امکان استفاده از GPS بهره‌مند می‌گردد. این دوربین از همان مانت گیمبال که دوربین‌های DJI Zenmuse X3 و X5 و X5R استفاده می‌کنند برخوردار است و به همین دلیل می‌تواند با چرخش 360 درجه، تمامی کادر دورتادور خود را ضبط کند.

dji-zenmuse-xt-4

البته این اولین بار نیست که یک دوربین حرارتی برای استفاده روی درون‌ها ساخته می‌شود. خود شرکت FLIR، پیش‌تر نیز دوربین‌های حرارتی مخصوص پهپاد‌ها را معرفی کرده است. اما این نخستین‌ بار است که چنین دوربینی برای محصولات DJI عرضه می‌شود.

این دوربین می‌تواند تصاویری با رزولوشن 336×256 و سرعت 60 فریم بر ثانیه یا 640×512 و سرعت 30 فریم بر ثانیه را با حساسیت در حد 50 میلی کلوین ضبط کند. DJI می‌گوید این مقدار از حساسیت برای اغلب آنالیز‌های حرارتی و تحلیل داده‌های محیطی مناسب است.

قیمت این محصول هنوز اعلام نشده است، اما به احتمال زیاد از اوایل 2016 وارد بازار خواهد شد.

1 نظر
  1. سروش می‌گوید

    سلام وقت بخیر.بنده مایلم یک دستگاه ازاین دوربین ودستگاه پرنده را خریداری نمایم چنانچه امکانش باشد لطفا قیمت ومشخصات فنی رابه ایمیل بنده ارسال یادرصورت موجودبودن پیش فاکتورفرمایید.باتشکر

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.